Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Cat mai merge spaga in spitalele din Romania La Sf Ioan te costa 60 de lei pe tura numai asistentele si infirmierele

Cat mai merge spaga in spitalele din Romania La Sf Ioan te costa 60 de lei pe tura numai asistentele si infirmierele
de la 30 Oct. 2017
Tags: spagaspitaleromaniasange

Zilele acestea am fost la spital pentru a vizita o ruda apropiata, aflata la reanimare. Familia mea a dat spagi atat de mari incat mi-a trecut prin cap, sincer va spun, ca daca voi fi vreodata bolnav grav, as dori sa "ma curat repede" pentru a nu ajunge sa stau cu saptamanile sau lunile prin spital si sa fiu o povara financiara pentru familie. Ce se intampla in spitalele romanesti este o combinatie de hotie, dezumanizare a personalului medical, grosolanie, lipsa de civilizatie, de compasiune si cersatorie. Un sistem mafiot care incepe de la poarta spitalului, de la paznic.

Vorbind cu oamenii care asteptau pe holuri ca cei dragi sa iasa din operatie sau se aflau la reanimare, am aflat cat trebuie sa "cotizam" la personalul medical pentru ca ruda noastra sa aiba toate sansele la viata. Asistentii si infirmierii costa, la Spitalul Sf. Ioan din Bucuresti, 60 de lei pe tura. Fara acesti bani, sansele sa iesi cu bine din spital se reduc substantial. Vorba aia, nu te baga nimeni in seama.
 
Doamna A. (o voi numi asa) mi-a spus ca sotul sau se afla de doua luni la reanimare si ca pana acum a dat 60 de lei in fiecare zi doar la asistente si infirmiere. Asta inseamna 1.800 de lei pe luna, mai mult decat salariul mediu pe economie in Romania! Inmultind cu doi, presupunem ca femeia a dat pana acum, la asistenti si infirmieri, 3.600 de lei! Tot aceasta domna mi-a povestit despre o femeie nevoiasa, care avea doar 5 lei, singurii sai bani. I-a bagat in buzunarul asistentei sefe. Cand a vazut ca sunt "doar" 5 lei, aceasta i-a aruncat banii pe pat si i-a spus: "Eu lucrez 12 ore aici!".
 
Am aflat si ca "pretul" nu scade dupa ce pacientul este mutat de la reanimare inapoi la salon. Suma ramane batuta in cuie: 10 lei pe cap de asistent sau infirmier pe tura. 

Sunt voci care sustin ca pacientii sunt de vina, pentru ca i-au invatat asa pe lucratorii din spitale. Aici este aceeasi intrebare: cine a fost primul, oul sau gaina? Cine este vinovat: pacientul ca a dat primul spaga sau angajatul din spital ca a cerut? Eu sunt ingaduitor. Stiu ca nu putem atinge un anumit nivel de civilizatie intr-un timp scurt. Insa condamn personalul din spitale pentru modul in care abuzeaza de spaga. Cred ca ar trebui sa se multumeasca cu mult mai putin si sa se mai uite si la oameni inainte de a intinde mana. Nu generalizez. Nu spun ca toti medicii, asistentii si infirmierii din spitale sunt asa. Sunt si exceptii. Eu stiu una. Am fost operat de urgenta la ganglioni si doctorul nu a vrut absolut niciun ban. Nici macar 50 de lei. 
 
O altfel de forma de cersatorie
 
Am mers cu sotia la spitalul Sf. Ioan cu o ora inainte sa se schimbe tura asistentelor. Pe cand sotia se afla in vizita in salonul de reanimare, una dintre noile asistente intrate pe tura de noapte a avut grija sa-i precizeze, sugestiv: "Eu sunt acum pe tura." Bineinteles si-a facut treaba pe acolo si nu a plecat pana nu a primit spaga de 10 lei. Mai mult, daca nu dai banii, esti evacuat de urgenta din salonul de reanimare (si de pe hol daca nu sunt ore de vizita) si nu esti lasat nici macar sa bagi capul pe usa pentru a vedea daca ruda se simte bine. Apoi, noii infirmieri de pe tura, destul de nepasatori in primele momente cu ruda noastra, au devenit brusc numai lapte si miere dupa ce si-au primit "partea". 
 
Eu inteleg ca personalul medical din Romania este prost platit, insa sa ajungi sa cersesti (pentru ca asta e, cersit) in asa hal si pana la urma sa conditionezi salvarea de vieti de spaga este inuman. Ma indoiesc insa ca lucrurile se vor schimba, chiar daca personalul din spitale va fi mai bine platit. Acest flagel al spagii este atat de inradacinat in spitale incat cu greu va mai putea fi combatut. 
 
Un al caz intalnit este cel al doamnei B., care a avut copilul bolnav si a stat cu el in spital un an. "Doar in primele doua-trei luni, spagile m-au costat circa 7.000 de lei", mi-a spus ea. 
 
La centrul de donare de sange paznicul cere 50 lei pentru un donator
 
La centrul de donare de sange de langa Spitalul Filantropia paznicul iti cere 50 de lei pentru a-ti face rost de donatori pentru un prieten sau ruda care are nevoie de sange. Calculul e simplu: ai nevoie de trei donatori, platesti 150 de lei. Ii dai biletelul cu numele persoanei pentru care doresti sa se doneze sange si cu spitalul in care este internat a si totul e rezolvat. Paznicul trece biletelul la doamnele de la receptie (care probabil primesc si ele o parte din spaga) si de acolo sunt directionate trei doze, de la persoane care doneaza voluntar (fara a indica vreun pacient), catre persoana de pe bilet. Acest lucru l-am aflat tot pe propria piele, saptamana trecuta, dupa ce eu nu am reusit sa donez sange pentru ruda din spital si, disperati, a trebuit sa gasim solutii. 
 
Manager.ro ar vrea sa afle cat "mai merge" spaga in spitalele romanesti. Ati avut vreo ruda in spital recent? Cat ati dat spaga? Nu ezitati sa ne scrieti la comentarii sau la adresa de email adrian.popa@manager.ro. 

Sursa foto: Manager.ro



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.14 din 5 - 56 voturi.
Manager

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

32 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

maya 2016-01-18 12:12:32
Eu cred ca este aberant sa compari un medic din Romania cu unul din Franta. Cand iti alegi o meserie si vrei sa ramai in tara ta, stii care sunt posibilitatile aici, iar daca nu-ti convine poti alege sa pleci. Este adevarat ca salariile sunt mici, dar asa este in tot sectorul bugetar. Nici mediciii, nici politistii, nici primarii, nici macar deputatii, ori alti functionari nu sunt platiti ca in strainatate. Ce ar fi ca oricare sa mearga la serviciu doar pt a face act de prezenta sa-si ia salariul ala mic cum e, si sa-si faca si treaba conditionat de spaga ?
Nu cunosc pe absolut nimeni care sa fi avut nevoie de un act medical in spitalele de stat si sa nu i se ceara/conditioneze...doar daca serviciul era mai nesemnificativ si venea din partea cuiva, asa ca lasati-ma cu fabulatiile ca nu stiu unde sunt draguti si nu cer, ca e o maxima minciuna.
Mai spun unii ca daca ti se cere sa nu dai, sa-i reclami, in caz contrar e vina ta, dar ma intreb cand ai pe cineva drag, bolnav, nu faci tot posibilul sa fie tratat? iti mai sta mintea la reclamatii? e o drama, de care acesti medici/personal profita cu mojicie
Vasile Popescu 2016-01-13 11:26:15
Eu am fost internat acum doi ani la Sf. ioan la urologie; medicii sunt foarte buni, nu mi-a cerut niciun medic nimic; in schimb, asistenta sefa una cu nume german...nu vreau sa i-l spun, dare usor de ghicit e o spagara ce nu s-a mai pomenit si un OM FARA SUFLET, care nu are ce cauta intr-un spital; la fel infirmierele, sunt spagare in ultimul hal.
adrian coltea 2015-10-03 19:34:28
ce nemernici sunteti! Aseara am fost cu tatal meu la Sf Ioan,fortat de imprejurari.Eu lucrez la Cf2 dar nu am garda pe urologie si am avut mare nevoie . Nimeni nu mi-a cerut nimic,nimeni nu m-a dat afara ,nimeni nu mi-a vorbit urat,nimeni....nimic.Nu am spus nimanui ca lucrez in spital,ca le sunt coleg,decat la sfarsit,cand am fost invitat inauntru de medicul de garda,un domn,un gentleman,pe numele lui Bragaru Marius Bogdan,care mi-a vorbit calm si cu rabdare,si m-a lamurit cum sta treaba cu tata,fara sa imi dea nimic de inteles sa-i bag in buzunar.Porcilor,uite asa se duce vestea.Pentru cine are nevoie,mergeti la Sf Ioan,merita! Nenorocitule,nu mai defaima atata breasla medicala,pe toti la gramada,ca veti ramane fara noi in curand!
ionascu 2014-11-01 19:56:53
Inteleg ca medicul trebuie sa aiba vocatie de medic, cum si un arhitect sa aiba vocatie de arhitect.
Dar vi se pare normal ca un medic platit de 1500 de lei pe luna in Romania sa se imbrace de la second hand, iar colegul lui de clasa plecat in Franta sa aiba 25.000 de lei pe luna? Daca in primul caz medicul roman ia bani de la pacienti si ajunge sa castige 3000 de lei este spagar, iar medicul romanul din Franta care castiga de 10 ori mai mult cum este?
Cred ca cu astfel de practici, statul transfera catre pacienti plata pe care ar trebui sa o dea ei medicilor, si pe care - de altfel- sistemul medical privat chiar o da medicilor. Daca medicii nu ar castiga ceva in plus in afara salariului, ar trece in privat sau pleca in afara , si am ramane doar cu tineri absolventi, care plecasi aia dupa ce capata ceva experienta..
salariat 2014-01-07 10:54:06
domnule manager va rugam sa faceti si cu personalul tehnic ca tare multe probleme au sa va transmita.binenteles ca trebuie chemat si domnul Georgescu sef tehnic de fapt nu trebuie sa-l numesc domn pentru ca nu merita un om care a mai fost dat afara din alte doua spitale si aciuat ca o capuse la sf ioan un om care nu a facut nimic bun din prima zi de lucru .sloganul lui fiind ce mai este de furat???si poate raspunde de sutele de litri de benzina date catre consumul personal al unor angajati si multe alte nereguli ... cu multumiri
mela 2014-01-05 13:25:15
Eu am fost internata acolo de 4 ori si sincer nimeni n-a vrut sa-mi ia bani...6 doctori care m-au refuzat..nu mai zic asistentele care sunt f dragute.Credeti-ma ca am umblat in multe spitale si peste tot m-au uscat de bani.
Nu mi s-au rezolvat problemele ca sunt un caz mai complicat dar nici bani nu am cheltuit.
1 data la medicala 3 ori la nefrologie.
Doamnele din policlinica la fel..dragute.Eu nu ma mai duc la nici un alt spital pt consultatii ca esti tratata cu indiferenta
Misa 2013-12-19 01:31:39
Adevarat la farmacia sf ioan farm florescu cere spaga asistentelor din farmacie vinde med. scumpe la farm. din policlinica este o nerusinata o vaca nebuna care si a pierdut busola dupa plecarea managerului vechi.dr. LAZAR noul manager trebuie sa faca dreptate va rugam ajutati ne suntem disperate ne vom adresa presei si politiei pt un flagrant nuse mai poate lucra asa Multumim.
Mihaela comanoiu 2013-12-19 01:21:27
La farmacia spitalului sf.ioan din bucuresti este o sefa de farmacie nebuna ia bani de la angajatele din farmacie urla jigneste si umileste pe toata lumea oare cand va fi data afara dnule manager cel nou.VA rugam luati masuri nu mai suportam fura albumina din farmacie si o duce lafarm .privata unde o vinde este o rusine de farmacist
Bota 2013-12-13 23:02:28
Eu am fost la Medicala Fundeni la doctorul Ditoiu, nimeni nu mi-a cerut nimic si am fost tratat rapid, profesionist, tot respectul
nela 2013-11-23 15:20:21
sp fundeni hernie inghinala , medicul 700 lei anestezist 200 asitenta sefa 100 si sute sute sute nenumatare asistente portari femei de serviciu etc, nu pentru ca vroiam eu dar nu veneam cu plosca de acasa si nu puteam intra pe geam.
imi aduc aminte ca inainte de 89 am nascut , pe la ora 15 , am stat nemancata pana a venit sotul meu la ora 21 n-a putut pleca de la serviciu asta pentru ca nu dadusem spaga la bucatarie, n-a venit nimeni in salonul meu sa ma intrebe ceva , intrun final femeia de serviciu am negociat cu ea sa-mi aduca ceva de la bucatarie n-a vrut sa iasa din icita spitalului motivand ca n-are voie, la bucatarie a gasit doar o amarata de cana cu lapte probabil incropita cu apa si un colt de paine asta , nu mi le-a adus decat daca ii dau ceva , banii erau la sotul meu nu stiam ca se da inainte nici nu putea sa ii am la mine pentru ca se fura si pe vremea aceea. i-am dat 2 pachete tigari Dunhil pentru ca n-a vrut unul singur , tremuram si-mi scadea glicemia , pirdusem foarte mult sange , trebuia sa mananc ceva, sper ca a murit, arza-o-ar sa o arda, inainte sa nasc ma plimba pe hol , tipa la mine sa intru in salon si ca ea a spalat pe jos , inca odata sper ca a murit pentru ca dupa ce am nascut am cauta-to vroiam sa o omor cu mainile mele, dar n-am gasit-o cred ca iesise la pensie , daca mai dau de vreuna ca asta precis o internez eu pe ea.
carmen 2013-08-20 18:40:27
De ceva timp citesc articole referitoare la situatia spitalelor din Romania pentru ca sunt nevoita sa vin in tara pentru o luna sau o luna si jumatate.Sunt bolnava de cancer si desi am fost diagnosticata in Romania m-am tratat in Grecia pentru ca spitalul nu m-a primit neavand asigurare.Acum vreau sa vin cu asigurare Europeana insa o data la doua sau trei saptamani am nevoie de transfuzie de sange pentru ca am fost puternic afectata de chimioterapie.Sincer va spun ca imi este frica sa vin in tara.Nu stiu ce sa fac...
Pacient nemultumit 2013-08-16 11:41:25
La SF Ioan, la UPU unde este "foc continuu" "MAESTRA DE CEREMONII" sefa UPU Dr. Camelia Dumitriu face legea dupa bunul plac asigurand un climat "excelent" de lucru prin jigniri aduse pacientilor si personalului de acolo. Mai mult de atat, uneori mai doarme si noptile cand este de garda. Ce sa mai comentam????
am sunat 2013-06-27 14:33:21
acum 10 minute am dorit sa aflu si eu informatii, ca am pietre la vezica urinara . M-a luat din prima ,, ce vreti, ca sunt la serviciu, am treaba '' . Zic as dori si eu sa stiu prin ce metode se pot elimina pietrele la vezica la dumneavoastra . Raspuns: prin mai multe . Zic cum ar fi ? dupa care mi-a inchis telefonul. Asta e sfantu ioan .
Carlos 2013-06-14 20:14:54
Asa cum ia-ti invatat asa ai aveti. Cu cat le dati mai multi bani cu atat ai incurajati sa ceara mai mult. Voi gresiti si voi va plangeti.
Nicoleta 2013-05-24 00:31:10
Mama este in spitalul Sf Ioan. Nu ajungeti acolo ca ramaneti si fara bani sau daca nu aveti bani, nu mai iesiti viu. Intri cu o boala si iesi cu alta. Nu se uita la tine. In Romania trebuie sa treaca ani, generatii ca sa se schimbe sistemul.
viorica 2012-12-04 19:56:44
Nu stiu daca in 20 de ani se va schimba ceva in sistemul sanitar romanesc de stat, iar la privat trebui sa faci imprumut la banca, pe 2 ani cel putin. Am fost la fundeni pt o consultatie cu trimitere, adeverita si am aflat ca sunt de operat ,ca trebui sa fac o ecografie si am intrebat daca se plateste ceva ,asistenta imi spune ca nu ,cand iese din cabinet pret de cateva sec doctorul imi Da o suma de 200 ron pt ecografie . Am iesit plangand fara sa ma vada cineva ,eu nu aveam decat 50 ron la mine.
eu si atat 2012-12-01 09:45:08
domnul asistent sf ioan, cunosc bine situatia din sf ioan si e adevarat ca se cer bani. iar tratamentele in mod egal cum scrieti.....difera enorm de mult.
asistent sf ioan 2012-11-03 21:01:34
va intreb respectuos : v-a cerut cineva acesti bani ? ati facut asa...un calcul si a reiesit suma de 60 de lei pe tura? Lucrez in acest spital in sectia de chirurgie de 11 ani. NIMENI, NICIODATA nu a conditionat sub o forma sau alta pacientul sau rudele sa " contribuie" cu ceva. Exagerati, si e pacat! Pacientii sunt tratati in mod egal, indiferent de "atentiile" acordate sau nu ! Si daca totusi exista astfel de cadre medicale care cer de la obraz aveti aveti tot dreptul sa reclamati !
Adrian Popescu 2012-09-14 17:50:02
Vedeti oameni buni la ce e bun sistemul asta democratic ??? Nimeni nu isi exercita autoritatea ca sa stirpeasca asemenea manifestari . Avem atit de multe institutii ale statului care traiesc din taxele si impozitele pe care le platim noi si degeaba , ele nu au autoritate si daca o au nu si-o exercita . Aparatul birocratic de stat e mai mare acum decit pe vremea lui Ceausescu . Si asta pentru ca neterminatii astia care ne conduc au inteles ca din afaceri private nu ies averi asa cum ies din afaceri cu bani publici . Bugetul de stat e o mamaliga mare din care toti incapabilii cauta sa se infrupte . Si le spun incapabili pentru ca nu sint in stare sa faca ceva concret .
Ana 2012-09-14 15:18:43
Mama mea a fost operata pe cord dupa in infarct miocardic acum 3 ani la spitalul Militar Bucuresti. Am negociat mai ceva ca la piata, pentru viata mamei mele. Nu am avut toti banii ceruti de ei, le-am dat un pic mai putin- dupa ce au luat banii ni s-a spus ca vom vedea dc mai iese vie din opretatie.
Din fericire l-am inregistrat, astfel l-am amenintat ca dc nu iese vie si nu va fi tratata cum trebuie tot timpul cat va sta in spital, o sa fie scandal mare.
Pentru a doua interventie ne-am dus la o clinica particulara din Brasov si a fost totul perfect, civilizat si la aceiasi bani.
gica 2012-09-14 13:36:20
Corect ceea ce ati scris dar trebuie mai multe informatii ca mai sunt si medicii. In Baia Mare la ortopedie ti se spune taxa de catre medic si pana nu aduci suma ceruta poti sa astepti mult si bine , daca mai rezisti
Ana 2012-09-14 13:35:56
La maternitatea Oradea anestezistul care mi-a facut anestezia pentru operatie am auzit ca face anestezia in functie de cat primeste, adica o doza completa sau una mai mica de anestezie, asa ca daca te trezesti din anestezie inainte de a fi gata sau daca mai simti cate ceva in timpul operatiei inseamna ca nu ai dat destul. De asemenea tot in functie de suma iti face anestezie in coloana sau totala si nu dupa preferinta cum ar fi normal.
Florin 2012-09-14 12:47:22
La Sf. Ioan am avut in luna septembrie o operatie de facut nasului meu. Pot confirma ca costurile incepand de la doctorul " prima mana" , a doau mana care erau si rude tata fiu , anestezistul , sora sefa, sora de tura , paznic si ce am mai ratat pe acolo sunt cu multe zeroruri. Ce este mai grav , aceasta decandenta, lipsa de umanitate face din mare masa a doctorului roman , care practic el da tonul la acesta mascarada, o persoana spagara , care calca pe cadavre, fara demnitate si onoare, sa le fie rusine. Cer scuze celor 5% persoane medicale cu verticalitate din sistemul romanesc.
geko 2012-09-14 12:27:36
Am o cumnata care s-a operat la spitalul foisor din capitala. A trebuit sa isi puna o proteza la un sold. Doctorii nici nu au bagat-o in seama pana nu au negociat spaga. 6000 lei doctorul pt. operatie si 1500 doctorul anestezist, plus in fiecare zi spagile la asistente. Problema e ca operatia nu a reusit din prima doctorul se pare ca uita-se niste fire de pansament si operatia supura in continuu. Asa ca a trebuit o noua operatie. De data asta pretentiile au fost la jumatate, insa mult peste eforturile familiei, care castiga putin peste salariul minim. A trebui sa faca imprumuturi in stanga si in dreapta ca sa poata sa isi permita spaga ceruta de doctori. La a doua operatie, unul dintre blocurile operatorii era in renovare si modernizare, iar doctorii chirurgi realmente se bateau intre ei care sa se programeze pentru blocurile operatorii ramase functionale. Concluzia este urmatoarea; unii doctori isi iau cel putin salariul pe o luna in fiecare zi de lucru, doar din spagi. Rusine acestor mafioti si a organelor abilitate ca nu face nimic sa mai domoleasca acest fenomen devenit ca o cangrena in sistemul sanitar romanesc!
lelea parascheva 2012-09-14 12:25:36
in 1991 am avut internat un unchi in spitalul Fundeni, la cardiologie cu fibrilatie atriala, iar doctorul de salon i-a cerut 2000 lei la valoarea banilor de atunci, unchiul a motivat ca are doar 1500 lei, ca n-are mai mult si nici n-are de unde ..... iar respectivul doctor i-a luat cei 1500 lei, si a efectuat defibrilarea inainte de a intra in sala superiorul lui, Conferentialul, in prezenta caruia, de obicei se fac astfel de interventii....
si uite asa a ramas unchiu/ cu fibrilatie atriala pe care o are si acum dupa ce i-au fost inlocuite in 2004 valva aortica si valva mitrala ..... sa tot traiesti in Republica Romania .....
irina s 2012-09-14 11:16:14
Subscriu. am o matusa la reanimare la spitalul municipal... e de 3 saptamanai dar mama -pensionara- face un efort fantastic in a o vizita zilnic. 5 lei la portar, 10 lei la asistenta si 15 lei la infirmiera, ca atata poate, Cand o vede de 2 ori pe zi, dimineata si seara, suma se dubleaza, portarul este altul. :
Rodica 2012-09-14 09:02:05
Muncesc si eu intr-un spital din aceasta tara "minunata". Am norocul sa lucrez intr-un laborator, unde usile de la intrarea pe hol sunt inchise, intrarea se face numai pe baza de cartela si suntem feriti de spagi la modul foarte serios o spun. Avem insa colege/i care vin cu pacientii si, din pacate i-am vazut, cum luau spaga pe ideea ca la noi nu se dau dubluri la rezultate fara sa se "dea ceva", ceea ce e o aberatie cat casa. Am facut scandal de nenumarate ori, dar degeaba, sunt cateva persoane care mi-au spus sa-mi "tin gura ca au de crescut copii si din salariile de mizerie nu se poate supravietui".
Pe de alta parte dupa legea 284 reacutalizata in 2012 vezi http://www.lege-online.ro/lr-LEGE-284-2010-136173.html "ART. 10 4 La data intrãrii în vigoare a prezentei legi, valoarea de referinţã este de 600 lei." - salariul minim pentru bugetari ramane cel mai sus notat, NU 700 lei.
Ministerul Sanatatii oare de ce a fost de acord cu aceasta "valoare de referinta" ? Noi cei ce muncim in sanatate nu producem, tocmai ca suntem mari consumatori - ce sa facem sa se introduca coplata ? - nu sunt de acord ! Vor de asemenea sa introduca "REORGANIZAREA SISTEMULUI DE ASIGUR�RI DE S�N�TATE" - spitalele sa-si faca rost de bani punand pacientii sa-si plateasca unele examene, analize, etc ... sa se transforme in SOCIETATI COMERCIALE - sanatatea se cumpara cumva si nu striam ???
Totodata mute din spitale nu utilizeaza numai maximum 70 % din fondurile de salarii, restul unde se duc sau mai bine spus ce se intampla ??? si este o lipsa foarte mare de personal - DE CE ????
Grigore Stefan 2012-09-14 08:20:18
Meseria de Doctor sau AsistentA a devenit o afacera ! Cine spune ca acestia sunt niste sclavi pe bani putini probabil nu stie ca nimeni nu i-a obligat sa se faca Doctori sau asistene infirmiere etc ei au ales iar cand au ales au stiut ca se primeste spaga multa alegand aceasta meserie nu pt ca vocatia ci pt a castiga bani ne munciti si storsi de la oameni .Ce masini conduc sau ce case au stie cineva !? Uitativa in parcarile spitalelor ce masini sunt pai cu 1500 lei poti sa-ti cumperi asa masini sau case si vile sau concedii petrecute in zone exotice sau chiar la malul Marii Negre dar totusi in hoteluri de 5 stele .Sa fim seriosi ! Sunt toti cei din sist niste cicli si calai ! Cu f f f putine excepti !
Marian N 2012-09-14 08:09:07
Pacat! Mare pacat!

Ii inteleg foarte bine pe medici, deoarece am o ruda foarte apropiata care este medic. A invatat 7 ani la facultate si inca 5 de rezidentiat si are un salariu de 1500 lei. Cam cat un muncitor.
Nu stiu daca aceasta ruda a mea primeste sau nu spaga.
Insa nu pot fi de acord cu sistemul acesta prin care numai daca ai bani primesti ingrijire medicala.
Din punctul meu de vedere, condamn ferm actiunile personalului medical, dar si ale preotilor care cer de la obraz suma fixa pentru a te face bine sau pentru a-ti face o inmormantare!
Daca omul nu are posibilitatea de ce sa il jecmanesti!
Parerea mea este ca medicina si preotia este o vocatie care trebuie sa vina din suflet.
Daca nu, fate om de afaceri sau cersetor!

Rusine! Rusine! Rusine!
Victor 2012-09-14 07:26:07
Pe termen lung merita sa te internezi la spitalele private, iesi mai ieftin, servicii mai bune, oameni normali, pe termen scurt la o interventie fara internare probabil merita la stat daca stii unde; intr-o zi poti sa nici nu dai spaga ca nu se prind sa te santajeze, dar pe termen lung e crima sa ramai in spital de stat !
Totusi subscriu la ideea ca pacientii sunt in mare parte de vina ca au dat bani si au marit asteptarile personalului din spitale. Cine dintre noi n-ar face scandal daca zilnic ar primi 10 lei de a un pacient si apoi vine unu si ii da numai 5 ?
talibanul 2012-09-14 05:02:45
Da nu spui ca sunt transformate in saclave pe bani putini
sida clamidia 2012-09-13 10:34:30
Le fac o urare tuturor celor care iau spagi ;sa aiva parte de bani si sa ii foloseasca numai in scopul de a se trata pe ei si neamurilor lor de boli fara leac....
Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor



Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.