Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

ANPC: Achizitionati cu grija lotiunile pentru protectie solara si autobronzantele

ANPC: Achizitionati cu grija lotiunile pentru protectie solara si autobronzantele
de la 07 Aug. 2013
ANPC: Achizitionati cu grija lotiunile pentru protectie solara si autobronzantele Tags: consumatoriplajalotiunibronzanpcinformatii

ANPC a desfasurat intre 1 si 12 iulie 2013 o actiune de verificare a respectarii prevederilor legale la comercializarea produselor de protectie solara ("pentru bai de soare" sau "pentru plaja") si autobronzantele ("pentru bronzare fara soare" sau "sunless"), informeaza institutia.

Au fost verificati 552 operatori economici, dintre care: 4 producatori, 4 importatori, 31 distribuitori si 513 vanzatori. Valoarea totala controlata a fost de 860.617 lei. La 235 operatori (42,57% din cei 552 controlati), s-au depistat abateri de la normele legale. Valoarea totala a produselor cosmetice cu abateri a fost de 68.134 lei.
 
Pentru abaterile constatate operatorilor economici li s-au aplicat 269 sanctiuni, din care 138 avertismente si 131 amenzi contraventionale. Valoarea totala a amenzilor aplicate a ajuns la 299.500 lei. S-au dispus 99 masuri de oprire temporara de la comercializare pentru produse cosmetice in valoare de 53.298 lei.
 
Deficientele au tinut de: informarea consumatorilor, traducerea informatiilor in limba romana, respectarea prevederilor legii in cazul promotiilor etc. 
 
Sfaturi utile pentru consumatori
 
In legatura cu produsele de protectie solara, ANPC ofera unele sfaturi folositoare: 
 
a) privind produsele de protectie solara, consumatorii trebuie sa stie ca: 
 
- gradul de nocivitate al radiatiilor UV depinde nu doar de conditiile de expunere (durata, loc, intensitatea radiatiei), dar si de sensibilitatea pielii;
 
- niciun produs de protectie solara nu poate asigura o protectie totala impotriva radiatiilor UV, de aceea sintagme/indicatii de genul “ecran solar total” sau „protectie 100%” nu sunt corecte;
 
- termenii folositi pentru categoriile de protectie (“protectie redusa”, “ protectie medie”, “protectie ridicata” si “protectie foarte  ridicata”) sunt  utilizati in paralel cu factorii de protectie solara FPS asociati, pentru a ghida consumatorul in alegerea unei creme de protectie solara corespunzatoare;
 
- factorul de protectie solara, FPS (SPF – “sun protection factor”) reprezinta teoretic, timpul necesar aparitiei unei arsuri; de exemplu, cu un produs avand un factor de protectie solara 10, aparitia unei arsuri va dura  de 10 ori mai mult, decat in lipsa protectiei;
 
- exista mai multe tipuri de substante fotoprotectoare sub forma de solutii, geluri, emulsii si creme: fotocreme minerale, filtre solare chimice, ecrane filtre organice, ecrane filtre organo-minerale ;
 
- cel mai ingust spectru de absorbtie a razelor solare il au filtrele chimice, iar cele mai eficiente sunt cele minerale, organice si organo-minerale, ultimele avand cea mai mare acoperire a spectrului UV.
 
Pentru a se proteja de radiatiile UV, consumatorii trebuie:
 
- sa aplice pe piele o crema de protectie solara cu filtru corespunzator;
 
- sa aleaga lotiunile si cremele cu factor de protectie solara (FPS) in functie de tipul de piele; astfel, persoanele cu pielea foarte deschisa la culoare este indicat sa foloseasca macar in primele 4-5 zile creme cu factor de protectie 50, iar ulterior, pot opta pentru un factor de 20 sau 30, iar persoanele brunete pot alege de la inceput o crema cu FPS 20 sau 30;
 
- sa aplice corect crema, pentru a fi eficienta, si anume: pe pielea curata si uscata, cu 15-30 de minute inainte de expunerea la soare, in mod uniform; se reaplica dupa inot sau dupa stergerea cu prosopul pentru a mentine protectia, chiar daca este timp innorat (80% din razele ultraviolete trec prin nori);
 
- sa aplice crema de protectie solara in cantitate suficienta; aplicarea corecta a produsului este la fel de importanta ca si alegerea produsului in sine; pentru a obtine protectia indicata de "factorul de protectie solara", trebuie aplicata o cantitate de 2 mg/cm², ceea ce inseamna cam 36 grame (6 lingurite pline) de crema de soare pentru corpul unui adult. 
 
b) privind produsele cosmetice autobronzante, consumatorii trebuie sa stie ca: 
 
- se gasesc sub forma de: gel, spray, spuma, crema, lotiune.
 
- autobronzantele nu sunt produse de protectie solara, ci de infrumusetare a pielii prin bronzare;
 
- bronzeaza pielea fara expunere la soare (“sunless”).


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement