Fara Brin, n-am fi mancat hamburger crescut in laborator
googlesergey brinhamburgercelule stemvitacarne
Sergey Brin, fondatorul miliardar al Google, este cel care a finantat proiectul menit sa schimbe viitorul consumului alimentar: carnea crescuta in laborator.
Prima degustare publica a carnii, produsa in cadrul unui proiect olandez, a avut loc luni la Londra. In 10-20 de ani, cercetatorii estimeaza ca asemenea hamburgeri vor putea fi cumparati din toate supermarketurile.
Mark Post, din cadrul universitatii de la Maastricht, care a condus cercetarea, a declarat ca Brin a investit 700.000 euro in cercetarea carnii cultivate in laborator - scopul fiind identificarea unei alternative sustenabile la cresterea animalelor pentru carne.
Investitia a permis cercetatorilor sa creeze indeajuns de multe fibre din celulele stem extrase dintr-un muschi de vita pentru a produce 3 hamburgeri de 140 grame. Fiecare hamburger contine 20.000 fibre musculare, crescute in laborator.
Doi hamburgeri au fost gatiti in week-end, in cea mai mare discretie. Richard McGeown, bucatarul sef si patronul Couch's Great House Restaurant din Cornwall, a pregatit al treilea hamburger pe scena Riverside Studios din Hammersmith.
Doi scriitori specialisti in domeniul culinar, Hanni Rutzler din Austria si Josh Schonwald din SUA, au fost rugati sa guste. Verdictul? Hamburgerul are gust de carne, dar textura este uscata si savoarea, redusa. Hamburgerul din laborator nu dispune de grasimea care lubrifica produsele din carne animala.
Brin investeste de multe ori in proiecte revolutionare. El a oferit finantari pentru zboruri private spatiale, mineritul pe asteroizi, dezvoltarea de masini electrice si alte inovatii.
Exista trei lucruri, pe care le putem face, in privinta consumului de carne. "Primul este sa devenim cu totii vegetarieni. Nu cred ca este posibil", a spus Brin. "Al doilea este sa ignoram problemele si sa distrugem mediul inconjurator si al treilea tine de inventarea unui lucru nou".
Profesorul Post a spus ca discuta cu jucatorii din industria alimentara si Brin in vederea finantarii urmatoarei etape - care necesita 10 milioane euro - pentru adaugarea unor celule naturale de grasime si a pigmentului rosu al mioglobinei, transformand hamburgerul artificial intr-unul mai gustos.
Investitiile viitoare ar viza si extinderea productiei, pentru a putea vinde carnea procesata pe marile piete alimentare ale lumii.