Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Studiu: Copiii, "momiti" cu jucarii la McDonald's si Burger King

Studiu: Copiii, "momiti" cu jucarii la McDonald's si Burger King
de la 29 Aug. 2013
Studiu: Copiii, "momiti" cu jucarii la McDonald's si Burger King Tags: studiimcdonald'sfederal trade commissionraportfast-foodcopii

Un nou studiu arata ca McDonald's si Burger King stiu sa isi promoveze produsele in randul copiilor si nu vorbim neaparat de mancare. Prin reducerea rolului alimentelor fast-food si favorizarea jucariilor si filmelor, McDonald's si Burger King si reclamele lor "ii induc in eroare pe cei mici", potrivit unui studiu realizat de Plos One, o revista stiintifica.

Fata de reclamele pentru adulti, in care mancarea se afla in centru atentiei, reclamele pentru copii pun accentul pe alte lucruri. Imaginile alimentelor impachetate sunt prezentate in 88% din reclamele pentru copii versus 23%, procentul inregistrat in cazul adultilor. Jucariile sunt promovate in 69% din reclamele pentru copii versus 1%, in cazul reclamelor pentru adulti si promovarile unor filme au fost folosite in 55% din cazuri - copii si 14% - adulti.
 
"Cand am vazut pentru prima oara reclamele, am fost socati. Este greu de spus ce anume se promoveaza in cazul copiilor; in niciun caz nu discutam despre mancare", a spus Dr. James Sargent, profesor de pediatrie la Dartmouth College's Geisel School of Medicine si unul dintre cei sase cercetatori implicati in realizarea studiului citat.
 
Cercetatorii au examinat reclamele televizate timp de un an, intre 1 iunie 2009 si 30 iunie 2010, secventa cu secventa. Aproape 99% din reclamele la restaurante fast-food care vizeaza copiii apartin fie McDonald's-ului (70%), fie Burger King-ului (29%). Cele mai multe reclame (79%) au fost difuzate in patru retele tv: Nicktoons, Cartoon Network, Disney XD si Nickelodeon.
 
"Regulile industriei spun ca gigantii fast-food trebuie sa fie atenti cu reclamele in care apar jucarii, deoarece copiii nu au discernamant in acest sens, ei nu stiu inca sa aleaga ce este mai potrivit", a spus Sargent.
 
McDonald's a precizat ca studiul se bazeaza pe date culese in urma cu trei ani si de atunci, situatia sa s-a schimbat; astfel, cercetatorii nu ar fi luat in considerare actualele reclame si angajamente, privind "echilibrul alimentar, nutritia si stilurile active de viata in 100% din comunicarile de marketing catre copii".
 
Producatorul fast-food a vorbit despre implicarea McDonald's in aceasta problema: "Aceste doua audiente sunt diferite si comparatia nu este adecvata", a precizat McDonald's. 
 
In ansamblu, companiile din industria fast-food investesc tot mai putini bani pentru a-i atrage pe copii si o scadere de 19,5% a survenit din diminuarea reclamelor tv, a subliniat Federal Trade Commission, intr-un raport eliberat in decembrie 2012. 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement