STUDIU: Pacientul roman, tratat de doctorul Internet
sanatateservicii medicaleclinicistudiurentrop & straton
In randul populatiei urbane din Romania, Internetul este cea mai raspandita sursa de informare cu privire la serviciile medicale, dupa cum arata studiul "Serviciile clinicilor medicale de stat si private. Analiza comparativa", realizat de Divizia Market Research a grupului romano-german Rentrop & Straton.
Cercetarea a evidentiat faptul ca 81,9% din respondenti folosesc Internetul pentru a se informa in legatura cu serviciile medicale disponibile. Aceste date pot indica tendinta pacientilor de a nu mai considera medicul de familie drept unica sursa de cunoastere in domeniu si de a incerca sa-si dezvolte propria "expertiza".
Alta importanta sursa de informatii despre spitale si medici buni o reprezinta prietenii si cunostintele (58,5%). Preferintele respondentilor fata de aceste surse de informare se explica prin usurinta accesarii si posibilitatea interactiunii, dar si prin increderea in recomandarile bazate pe experiente personale, fie ca este vorba de comentarii in pagini de internet, fie de opinii prezentate direct de persoane cunoscute.
Serviciile medicale ÅŸi sursele de informare
Q: Ce surse de informare folosiţi cu privire la serviciile medicale?
Apetitul romanilor pentru informatii medicale
Chiar daca nu merg foarte des la medic, romanii sunt interesati sa fie cat mai bine informati cu privire la serviciile medicale, dupa cum arata raspunsurile privind utilizarea cartilor si a publicatiilor de specialitate (23,1%) sau a presei scrise (15,9%) ca surse de informare.
Spre deosebire de aceste canale media, care presupun initiativa consumatorului de a le accesa, informatiile oferite de audiovizual ating, de regula, un consumator pasiv. Cu toate acestea, televiziunea (14,8%) si radioul (4,6%) completeaza informarea respondentilor referitoare la servicii medicale.
Studiul "Serviciile clinicilor medicale de stat si private. Analiza comparativa" a fost realizat pe un esantion de 1.313 respondenti, in perioada noiembrie 2011 - februarie 2012, de Divizia Market Research a grupului romano-german Rentrop & Straton, liderul pietei de informatii specializate din Romania.
Pentru mai multe informatii despre studiu: Cristina Apopei - Project Manager, 021 3172587, cristinaa@rs.ro