Studiu: 1 din 38 de copii sufera de autism
autismcopiitulburaricerinte specialescoala
Un studiu sud-coreean sugereaza ca numarul copiilor care sufera de autism este mai mare decat cel estimat. Este primul studiu de amploare pe aceasta nisa, in urma caruia cercetatorii americani si sud-coreeni raporteaza ca numarul celor afectati este mult mai mare in realitate, afectand 1 din 38 de copii.
Concluziile sugereaza ca multi copii sunt nediagnosticati si, prin urmare, netratati pentru aceasta tulburare de comportament, informeaza revista Time.
Studiul a avut un grup tinta format din 55.266 de elevi, cu si fara cerinte speciale, din scoli primare din districtul Ilsan, regiunea Goyang, Coreea de Sud. Cercetatorii, sub coordonarea lui Dr. Young Shin Kim de la Universitatea de Medicina Yale, au descoperit ca rata de incidenta a autismului este de 2,64%. Acest procent il depaseste pe cel din estimarea americana: 1 din 110 copii de pana in opt ani are autism (1%).
Aceasta descoperire nu inseamna ca spectrul tulburarilor autiste este in crestere, spun autorii studiului. Reflecta doar o apreciere mai corecta, bazata pe o metoda inluziva de colectare de date. "Acesti copii nu au aparut peste noapte", spune Kim. "Au fost dintotdeauna acolo, numai ca noi nu i-am luat in calcul".
Prin efectuarea unui anchete atat de ample, oamenii de stiinta au fost in masura sa colecteze o mai corecta estimare a extinderii autismului in randul copiilor de varsta scolara, spun expertii.
Cercetatorii apreciaza ca rate similare de incidenta vor fi inregistrate oriunde s-ar aplica strategia de colectare de date pe care au aplicat-o ei. "Multi dintre copiii pe care i-am ales in Coreea nu fusesera inclusi in vreun dosar medical ca avand acest diagnostic", spune Geraldine Dawson, reprezentant al unei organizatii numita Autism Speaks.
Procedura aplicata a fost urmatoarea: au fost trimise chestionare cu 27 de intrebari, care nu luau mai mult de cinci minute sa fie completate, tuturor parintilor ai caror copii frecventeaza scoala din Ilsan. Chestionarul a fost elaborat sa-i identifice pe copiii cu intarzieri in planul relatiilor sociale si comportamentale. In momentul identificarii unei probleme, copiii si parintii au fost chemati pentru investigatii suplimentare.
Concluziile sugereaza ca multi copii din clasele scolii de masa au probleme de concentrare si lupta cu o tulburare de tip autist. In Coreea de Sud, copiii acestia - majoritatea cu forme medii de manifestare a tulburarii - se pot integra mai usor grupului, fata de cum ar face-o in Statele Unite. Si asta deoarece orele sunt mai structurate, iar invatarea se bazeaza mult pe memorare. Rigiditatea ii ajuta pe copiii autisti sa se concentreze mai bine si sa-si dezvolte capacitatea de a fi atenti.