de la 18 Nov. 2014
Un sarut poate transmite un numar de bacterii de patru ori mai mare ca populatia Romaniei Cercetatorii de la Micropia, Natura Artis Magistra, TNO Microbiology and Systems Biology si Universitatea din Amsterdam au realizat un studiu care arata ca partenerii care se saruta de cel putin noua ori pe zi ajung sa aiba comunitati similare de bacterii orale.

In timpul unui sarut de 10 secunde, se pot transfera circa 80 de milioane de bacterii. Ecosistemul format din peste 100 de trilioane de microorganisme care traiesc in corpul nostru este esential pentru digestia alimentelor, sinteza nutrientilor si prevenirea bolilor.

Ecosistemul este modelat de genetica, de dieta si de varsta, dar si de persoanele cu care interactionam.

"Sarutul intim implicand contactul complet al limbii si schimbul de saliva pare sa fie un comportament specific la oameni, comun in peste 90% din culturile cunoscute.

Interesant, explicatiile curente pentru functia sarutului intim la oameni includ un rol important pentru microbiota prezenta in cavitatea bucala, desi efectele exacte ale sarutului intim asupra microbiotei orale nu au mai fost studiate.

Am vrut sa aflam masura in care partenerii impartasesc microbiota lor orala si se pare ca aceasta este similara cu cat se saruta mai mult", a spus Remco Kort, autorul principal al studiului, citat de Agerpres.

Pentru studiu, 21 de cupluri au completat chestionare cu privire la comportamentul lor privind sarutul, inclusiv frecventa medie a acestora.

Cercetatorii au recoltat probe de saliva pentru a investiga compozitia microbiotei lor orale.

Rezultatele au aratat ca, atunci cand cuplurile se saruta relativ frecvent, microbiota lor devine asemanatoare. In medie, cel putin noua saruturi pe zi au dus la crearea unei microbiote salivare comune ale membrilor cuplului.

Un alt experiment a cuantificat transferul de bacterii, cate un membru al fiecarui cuplu band un probiotic care contine anumite soiuri de bacterii.

Dupa ce partenerii s-au sarutat, cercetatorii au descoperit cresterea de trei ori a cantitatii de bacterii probiotice din saliva receptorului si au calculat ca, in total, 80 de milioane de bacterii ar fi fost transferate in cursul unui sarut de 10 secunde.