Cat se castiga de pe urma nuntii printului William
nunta princiaranunta print williamcastig nuntaincasari turismturisti marea britaniesuveniruri nunta
E forfota, publicitate, mediatizare insistenta si bani. Cununia printului William este, indiscutabil, nunta anului. Dar, mai mult decat atat, pare sa fie si afacerea anului. Asta mai ales pentru turismul englezesc, care pur si simplu va inflori de pe urma evenimentului si inca ceva vreme dupa consumarea lui.
Cateva zeci de mii de turisti rusi, brazilieni, canadieni, chinezi sau cehi au platit deja aconturi consistente pentru a fi la Londra in weekendul marelui eveniment. Chiar daca nu dispun de o invitatie la nunta, turistii se vor bucura de sarbatorile stradale dedicate acesteia.
Biroul de Turism al Marii Britanii estimeaza ca datorita nuntii priciare numarul turistilor straini va creste in 2011 cu 300.000 de vizitatori fata de anul precedent, urmand sa depaseasca lejer 30 de milioane. Si cum unde-s multi, vanzarile cresc, se preconizeaza ca si incasarile din turism vor fi mai mari in acest an. 17,2 miliarde de lire sterline (circa 20 de miliarde de euro) se vor aduna din turism, cu 340 milioane de lire mai mult fata de in trecut, arata Capital.ro.
Desigur, la acesta suma vor contribui mai ales agentiile de turism care nu puteau sa rateze o asemenea ocazie. Majoritatea au inclus in oferta lor city break-uri speciale pentru weekendul de la sfarsitul lunii aprilie.
In plus, fericiti de incasari si profituri vor fi si cei din sectorul retail, orientati cu precadere catre vanzarea produselor dedicate nuntii sau a suvenirurilor de tot felul. Asta in conditiile in care au aparut deja fel de fel de obiecte speciale, printre care un inel asemanator cu cel al viitoarei mirese, care costa infinit mai putin decat originalul, dar nu de neglijat-35 de lire. Exista chiar si o papusa Kate Middleton care ajunge cam 122 de lire. Apoi, mai sunt si vasele sau canile cu fotografia cuplului priciar la 30-40 de lire bucata.
Iar cand e vorba de turism si vizitatori cu duiumul, s-au scumpit toate. De la cursele aeriene, pana la hoteluri. Pe alocuri, tarifele practicate de hotelierii londonezi chiar s-au dublat, in vreme ce biletele de avion la operatorii lowcost au ajuns sa coste cam tot atat cat si cele ale companiilor de linie.
Potrivit companiei de consultanta Verdict Research, este de asteptat ca nunta princiara sa genereze venituri de peste 700 de milioane de euro in sectorul turistic si in retail.