5 lucruri pe care companiile trebuie sa le cunoasca despre blogosfera
lucruricompaniiblogosferablogbloggerinformatii
In zilele noastre, impartasim si consumam multe informatii, in format digital. Bloggerii reprezinta o adevarata putere in proliferarea vestilor, a recenziilor, a opiniilor si reprezinta, de multe ori, acele minti care ne introduc in mrejele unui nou trend, stabilit chiar de ei.
De ce a ajuns bloggingul atat de popular? Blogurile sunt usor de citit, contin opinii pertinente, comunica intr-un stil unic, al autorului - sunt colorate, impulsive si transparente. Cei mai multi antreprenori considera blogul zilelor noastre ca fiind cel mai apropiat mecanism de RECOMANDAREA PERSONALA si, in situatia in care presupunem ca un blogger NU este motivat financiar (sau altfel) sa scrie o anumita "poveste", atunci comunicarea lui are valoare.
Fie ca scrii pe blogul companiei tale sau in numele acesteia sau servesti o anumita comunitate de bloggeri, care iti impartasesc povestile, nu poti ignora puterea de influenta a celor mai cunoscuti dintre ei. Blogurile pot cladi (sau demola) imaginea unor branduri - ca si Facebook-ul, pot atrage noi clienti si atrag interesul pietei tinta. Inainte de a coopta un blogger, care sa iti promoveze brandul si compania, trebuie sa intelegi cum "functioneaza" un asemenea autor.
1. Observa diferenta dintre un jurnalist si un blogger. Cauta-i pe acei bloggeri care au aceleasi principii ca si tine, ai caror cititori rezoneaza cu brandul tau. Identifica sinergiile dintre prezenta lor online si compania ta. Da, jurnalistii pot fi bloggeri, dar nu toti bloggerii pot fi jurnalisti. Bloggerii au o libertate de exprimare absoluta si sunt autentici (chiar daca nu avem un barometru in acest sens), in timp ce jurnalistii tin cont de codul deontologic si conducerea redactiei lor - au anumite limitari.
2. Apreciaza valoarea profesiei de BLOGGER. Angajamentele bloggerilor devin tot mai populare pentru companii si beneficiaza de un respect; bloggerii sunt autentici si credibili, chiar mai credibili decat vedetele care promoveaza diverse produse, companii, servicii. Bloggerii sunt urmariti de audienta datorita capacitatii lor unice de a spune povesti, de a partaja informatii. Oamenii cumpara, incearca si adopta acele lucruri pe care le cunosc si in care au incredere si bloggerii au devenit o sursa de informatie. Bloggingul poate reprezenta o forma moderna a marketingului traditional - promovarea "din gura in gura".
3. Trebuie sa intelegi limitarile bloggerului tau. Recenziile bloggerilor sunt valoroase pentru branduri, deoarece audienta lor tinde sa aiba incredere in informatia furnizata de o asemenea sursa - altfel, nu ar citi acel site. Intelegerea limitarilor unui blogger este importanta. Codurile de etica le solicita bloggerilor sa spuna daca au primit sau nu bani sau alte bunuri in schimbul promovarilor pe blogul lor.
4. Participa la discutiile initiate de bloggeri. Uneori, cea mai originala informatie despre o companie provine din comentariile si conversatiile de pe blog. Daca testezi un concept sau un produs, discutiile pe care bloggerul le initiaza pot fi de mare folos: o sa beneficiezi de un grup virtual de posibili cumparatori. Daca alegi un blog pentru feedback si discutii, aminteste-ti sa iti asumi un angajament si sa tii seama de laude si critici, pentru a-ti imbunatati produsele.
5. Pregateste-te sa "cantaresti" rezultatele. Fiecare articol despre brandul tau (fie ca il scrii tu sau altcineva) reprezinta o oportunitate de captare a atentiei comunitatii de bloggeri. Fie ca doresti sa cresti vanzarile, vizibilitatea brandului sau sa impartasesti o poveste cu ceilalti, asigura-te ca ai la indemana un sistem sau mai multe de "cantarire" a rezultatelor: monitorizeaza obiceiurile de achizitie, experienta, impresiile online, continutul partajat de vizitatori etc. Stabileste un benchmark, analizeaza trendurile si lucreaza activ pentru a imbunatati oferta companiei tale si totodata experienta oferita de aceasta.