5 reguli de baza: Organizarea unui concurs pe Facebook
reguliconcursfacebooklikeconcurentisucces
In orice moment, poti participa la sute de concursuri pe Facebook. Nu conteaza ce fel de afacere desfasori; utilizarea unui concurs pe Facebook reprezinta un mod eficient de promovare a business-ului tau. Oricand vei organiza un asemenea concurs, vei observa ca numarul de "like"-uri creste, in ton cu traficul site-ului tau.
Dar un concurs prost organizat iti poate aduce mai multe neplaceri, decat satisfactii. Facebook pune la dispozitie un set de reguli, de care trebuie sa tii seama, atunci cand organizezi un asemenea eveniment social media. Iata cinci pasi esentiali, care pot preveni o incurcatura.
1. Trebuie sa intelegi regulile. Cand vine vorba de organizarea unui concurs, Facebook ne sfatuieste:
Toate concursurile trebuie promovate prin intermediul Page App sau Canvas Page. Concursurile trebuie sa mentioneze ca Facebook nu sponsorizeaza premiile, nu administreaza si nu sustine evenimentul; vei avea nevoie de un "disclosure", care sa ateste faptul ca utilizatorii nu ofera informatii personale Facebook-ului, ci companiei tale. Intrarea in concurs nu poate fi conditionata de utilizarea unor functii Facebook, precum Like, incarcarea unei fotografii sau postarea unui comentariu.
Totusi, solicitarea unui Like pentru o pagina care are legatura cu aplicatia concursului este permisa. Butonul Like nu poate fi utilizat ca instrument de vot. Castigatorii nu pot fi notificati prin intermediul canalelor Facebook (chat, mesagerie, postare pe perete etc).
2. Trebuie sa stii ce fel de concurs doresti sa organizezi. Alege un concurs potrivit audientei tale. Unii utilizatori nu vor sa depuna eforturi supraomenesti, doar pentru a participa la un concurs; altii vor fi pregatiti pentru orice provocare.
Tine cont de informatiile furnizate de Facebook prin Insights. Dupa ce vei stii cum a interactionat audienta ta cu pagina in ultima vreme, o sa iti fie mai usor sa organizezi concursul.
3. Foloseste o aplicatie terta. Dupa cum spune si ghidul Facebook, ai nevoie de o aplicatie terta, pentru a organiza un concurs pe Facebook. Exista multe companii care ofera asemenea aplicatii, trebuie doar sa te asiguri ca alegi una usor de personalizat si de folosit. Exemplu: Strutta, Wildfire si North Social.
4. Alege un premiu potrivit. Nu oferi o tableta iPad, daca nu iti permiti sau nu rezonezi cu compania Apple. In loc sa oferi premii care nu au nicio legatura cu specificul business-ului tau, poti bucura utilizatorii cu o luna gratuita de utilizare a produselor/serviciilor tale. Nu premiul este cel mai important, ci elementele de interactiune.
5. Promoveaza-ti concursul. Daca organizezi un concurs pe Facebook, asigura-te ca stie toata lumea! Scrie pe blog despre "infruntare". Pune un banner pe site-ul companiei tale. Cu cat vestea se raspandeste mai rapid, cu atat vei avea mai mult succes.
Pentru a obtine rezultate, trebuie sa te promovezi, nu sa stai degeaba, asteptand sa vina "concurentii". Concursurile reprezinta un mod eficient de popularizare a afacerii tale. Cu exceptia situatiei in care a fost organizat prost, un concurs iti va aduce numai beneficii.
(sursa: openforum.com)