Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Ai un site? Iata 15 sfaturi pentru a crea continut care sa devina viral


Ai un site? Iata 15 sfaturi pentru a crea continut care sa devina viral
de la 09 Apr. 2018
Ai un site? Iata 15 sfaturi pentru a crea continut care sa devina viral
Tags: continutviralfacebooktrafic

Indiferent daca esti un publisher de renume sau un blogger la inceputul carierei, scopul este acelasi: sa te mandresti cu un continut bun, original, care sa devina viral intr-un timp scurt si sa iti aduca trafic pe pe site. De multe ori, un material devine viral atunci cand autorul se asteapta mai putin, insa in unele cazuri, desi acesta incearca prin newslettere sau chiar postari sponsorizate pe retelele sociale sa isi mediatizeze un articol, oamenii nu reactioneaza. Ce poti sa face in aceste cazuri?


Trebuie sa stii ca exista cateva trucuri care te pot ajuta sa redactezi materiale care sa devina virale, cu care publicul sa interactioneze si la care sa reactioneze rapid, pe care le vom prezenta in materialul urmator.

Iata 15 moduri prin care poti crea un continut care sa devina viral:

1.  Analiza competitiei

Este unul dintre cele mai simple moduri prin care iti poti da seama ce asteptari are grupul tinta caruia i te adresezi, la ce reactioneaza pozitiv si ce continut obisnuieste sa distribuie. Analizeaza ce face concurenta ta pe retelele sociale si vezi cum reactioaneaza publicul lor. Iata ce trebuie sa ai in vedere in analiza competitiei:

- Fa o lista cu 5 competitori si canalele social media pe care le folosesc. Daca ai conturi pe aceleasi retele online, atunci este o competitie directa, prin prisma traficului.

- Uita-te la ultimele 6 luni. Ce tip de continut au publicat? Ia notite si pune-ti intrebari. Seamana continutul cu al tau? Aveti acelasi stil de adresare? Cum raspunde publicul?

- Fa o lista de notite pentru fiecare canal in parte. De exemplu, pe Facebook, in cazul in care concurenta distribuie doar videoclipuri, tu trebuie sa observi cum reactioneaza publicul si ce tip de postari prefera: foto, video, stiri, glume, etc.

- Trebuie sa te implici puternic pentru a crea propriul continut. Odata ce vezi cum reactioneaza publicul concurentei, poti folosi acest aspect pentru a-ti crea un continut propriu, original, insa adaptat asteptarilor publicului tinta. Ar trebui sa „furi” ceea ce concurenta are deja si sa faci de 10 ori mai bine. Publicul trebuie sa vada ca tu esti cea mai buna optiune.

2. Spune o poveste

Acum, sa vedem cum realizezi un continut bazat pe povestire cu un impact puternic. De ce povestirea este o parte atat de importanta? Pentru ca, de cele mai multe ori, publicul vrea sa te vada intr-o anumita situatie, cum te-ai comportat, ce ai facut si o coreleaza cu experienta lor de zi cu zi.

Cum poti face ca totul sa fie ca o poveste? Intai de toate este necesar un inceput, un cuprins si un final. La final ar trebui sa vezi daca toate au o corelatie si mai mult daca audienta ta se poate identifica in ceea ce ai scris. Spre exemplu, atunci cand unul dintre angajatii tai comite o gafa in spatiul publicul, iar oamenii au observat deja, este indicat sa reactionezi si sa transmiti publicului un mesaj in acest sens, pentru ca el isi doreste sa afle ce s-a intamplat si ce masuri ai luat. 

3. Valideaza opiniile publicului tau

Un alt mod prin care poti crea un continut care va fi distribuit repede este sa tii cont de opiniile publicului tau. Un continut care intareste opiniile deja existente este mult mai usor de impartasit. Cum poti crea un asttfel de mesaj? Inainte de toate te gandesti la audienta ta, ce ii place, in ce crede. De exemplu, daca publicul meu este format din oameni care lucreaza in marketing, cu siguranta, in mesajele tale vor fi incluse opinii referitoare la lumea marketing-ului.

Cum poti stii daca publicul este sau nu de acord cu opinia taa? Intai de toate te gandesti la propriile interese, dupa la industrie, apoi la opinii ce sunt exprimate pe retelele sociale si ce fel de reactii au la celelalte pareri distribuite pe Twitter sau Facebook.

Poti folosi contradictia in articolele tale?

Vrei sa prezintii opinii diferite, contradictorii? Nu ar fi mai usor ca publicul tau sa fie de acord cu tine? Nu neaparat. Poti, de fapt, sa faci publicul sa isi sustina si mai tare opiniile si sa isi doreasca sa iti dovedeasca ca au dreptate.

4. Stimuleaza-ti publicul sa iti distribuie continutul

Ce inseamna mai precis asta? Tuturor le plac lucrurile gratuite, fie ca este vorba de un tricou, fie ca este vorba despre un fisier, lucrurile gratuite sunt bine primite. Oamenii isi doresc sa primeasca recompense. Arunca o privire la ofertele competitiei: newslettere cu informatii gratuite, rapoarte speciale cu informatii interesante pentru utilizatori si alte lucruri free pentru a stimula publicul. La ce a raspuns audienta?

Cum iti poti stimula publicul sa iti distribuie continutul:

- ofera stimulente pentru ca oamenii sa impartaseasca continutul

- urmareste pe retelele sociale in ce mod interactioneaza publicul cu postarile tale

- trimite mesaje fanilor si eticheteaza castigatorul in postare

5. Apeleaza la valorile publicului

O alta cale de a te conecta cu publicul tau este sa ii impartasesti un continut conform cu valorile lui. Audienta doreste sa stie care sunt valorile companiei sau produsului si vor sa vada daca sunt compatibile cu acestea. Conectarea la valorile publicului arata ca iti pasa.

Cum implementezi aceasta strategie? Ne intoarcem la studierea publicului, la demografie, la continut distribuit in trecut. Ce valori au fost mentionate inainte? Cu ce au fost de acord? Practic, trebuie din nou sa cercetezi ce faci bine si ce nu pentru a avea un public "fericit".

6. Creaza un continut util

Continutul trebuie sa fie folositor publicului. Un studiu a demonstrat ca oamenii in proportie de 90% distribuie doar daca cred ca este folositor si celorlalti. Mai intai de toate trebuie sa te gandesti cum ajuti publicul? Ce problema are si ce solutie propui? Apoi, continutul trebuie sa rezolve problema pas cu pas si sa raspunda la intrebarile publicului. La finalul fiecarui articol dintr-un site ar trebui sa existe un buton pentru cititor, pentru a distribui articolul.

7. Continut simplu

Adesea, audienta este grabita si trebuie sa captezi atentia foarte repede. Cei mai multi oameni sunt tentati sa extraga o idee, de cele mai multe ori gresita, din tot continutul tau. Iata cateva sfaturi de organizare pentru a te asigura ca ai un continut simplu dar util:

- introduci publicul direct in problema
- prezinti cel mai bun proces pentru rezolvarea problemei
- creezi o lista cu 3 puncte care rezuma articolul
- unesti doar 2-3 propozitii intr-un paragraf
- folosesti multe aliniate
- spargi textul cu imagini sau videoclipuri

8. Obtine incredere si credibilitate din partea publicului

Dupa ce publicul are incredere in ceea ce promovezi, cu siguranta, vei observa mai multe actiuni din partea sa. De exemplu, site-urile care promoveaza sfarsitul lumii, nu au vizualizari si nici interactiuni, pentru ca oamenii nu le considera surse demne de incredere. Cum poti crea un continut credibil?

Inainte de toate, cerceteaza, cerceteaza, cerceteaza. Si asigura-te ca tii cont de prima regula pentru orice jurnalist: O informatie trebuie transmisa publicului abia dupa ce este verificata in cel putin trei surse. Intotdeauna, continutul unui site respectabil trebuie sa fie bazat pe fapte si surse de incredere. 

9. Apeleaza la experientele publicului

Daca vei crea un continut care apeleaza la experientele publicului, clar este un mod prin care te poti conecta cu el. Pozitionarea continutului astfel incat sa devina realitate ajuta audienta sa priveasca altfel compania sau produsul tau. De  la amintiri fericite, pana la problemele cu care se confrunta, acestea sunt experiente ale publicului de care te poti folosi in crearea continutului unic.

Prima data ar trebui sa raspunzi la urmatoarele:

Cu ce tipuri de probleme se confrunta publicul vizat?

Cu ce tipuri de probleme se confrunta publicul deja existent?

In ce mod continutul tau ii va ajuta?

Cu ce tipuri de experiente s-au confruntat cititorii tai anterior?

Dupa ce ai raspunsuri la aceste intrebari, asigura-te ca ceea ce urmeaza sa promovezi ajuta la rezolvarea problemelor sau daca scoate la iveala emotiile potrivite.

10. Subiecte in tendinte

Exista o sursa nelimitata de informatii care se schimba permanent, dar care te poate ajuta in elaborarea continutului. Creaza intotdeauna continut in functie de tendinte. De exemplu, daca este ziua internationala a pisicilor si ai o afacere cu mancare pentru pisici, este momentul oportun pentru a raspandi informatii pentru a marca aceasta zi. Google Trends te poate ajuta. Cu un search, afli ce este in tendinte in ziua respectiva si astfel vei distribui intotdeauna continut cu multe cautari.

11. Foloseste cuvinte cheie

Utilizand cuvintele cheie potrivite pentru materialul redactat, te vei asigura ca pe site-ul tau vor ajunge cititorii potriviti: cei cu adevarat interesati de continutul furnizat. Pe langa faptul ca ajuta la indexarea in Google, utilizarea corecta a cuvintelor cheie contribuie si la reducerea ratei de bounce. Asta pentru ca oamenii, odata ajunsi in pagina ta, nu o vor parasi rapid daca vor gasi acolo continut interesant pentru cautarea facuta de ei.  


12. Continut usor de digerat

Cred ca iti amintesti si tu manualele acelea foarte mari si groase, cu un font mic, continut complex pe care nu le-ai citit niciodata, nu? Daca asa este, nici continutul tau nu va fi citit.

Daca lucrezi cu videoclipuri, separa-le in mai multe clipuri si mai scurte. Daca lucrezi cu texte, atunci, foloseste si imagini, pentru a face un material mai interesant, mai atractiv si mai usor de urmarit.

13. Adauga imagini si videoclipuri

De ce imaginile si videoclipurile sunt atat de importante? 33% din activitatea de pe internet inseamna videoclipuri. In plus, pe retelele de socializare se observa in mod evident ca utilizatorii reactioneaza mult mai bine la postarile care contin fotografii fata de cele care contin doar text. Expertii in social media spun chiar ca anumite fotografii ajuta la cresterea reach-ului/numarului de reactii: fotografiile care surprind destinatii exotice, cele cu animale sau copii mici.

14. Inspira publicul

Daca-l insipiri, publicul iti va distribui continutul. Cum poti face asta? De exemplu, te poti folosi de niste citate care crezi tu ca ii inspira pe oamenii care te urmaresc, in functie de tipul de activitate si dupa aceea poti face echipa cu un grafician pentru a crea imagini personalizate care sa reflecte acele citate. Acel continut poate deveni rapid viral.

15. Introdu butoane vizibile de distribuit

Sa fim sinceri. Oamenii nu vor distribui ceva greu de distribuit. De aceea, trebuie sa existe un buton care face continutul usor de distribuit. Asigura-te ca tot ceea ce se publica poate fi distribuit. Aceste butoane faciliteaza audienta. Continutul trebuie sa fie distribuit de audienta cu un sigur click, o singura miscare, intr-o singura secunda.

O regula nescrisa, insa obligatorie pentru un material pe care vrei sa il faci viral: continutul trebuie sa fie scris corect, sa contina informatii bine structurate si usor de pus in practica si, nu in ultimul rand, sa fie adaptat publicului pe care il vizezi. 


Nu este chiar atat de complicat sa incepi sa generezi chiar de astazi continut viral! Este nevoie doar de munca, dorinta si putina rabdare!


Online Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016