ANALIZA: Ar trebui sa fuzioneze Facebook si Twitter in zona photo sharing-ului?
analizafacebooktwitterphoto sharingfuziuneservicii
Dupa cum spune Eric Jackson, de la TheStreet, razboiul serviciilor de fotografie se va da intre Apple, Yahoo, Flickr, Facebook si, odata ce va prezenta propria platforma foto, Twitter. Aceste mari companii pot coexista intr-un anumit spatiu, daca gasesc modalitati creative de a-si diversifica nisele de audienta.
Chiar daca este o poveste frumoasa, in care merita sa credem, cand ne referim la Facebook si Twitter, putem spune ca nu au niciun motiv sa intre in conflict.
De fapt, este aproape inutil ca ele sa se loveasca reciproc. Facebook & Twitter reprezinta, cumva, un exemplu concret de coexistenta pe internet, subliniaza editorialistul Rocco Pandola.
Facebook si Twitter ar trebui sa isi mentina identitatile diferite. Folosesti Facebook pentru a te conecta cu familia si prietenii. Pui poze cu copiii pe Facebook. Este cel mai familiar mediu pentru asemenea activitati sociale.
Twitter nu tine de familie si prieteni. Nu ii prezinta pe bunici alaturi de nepoti, in ipostaze nostalgice. Pe Twitter, urmaresti acei oameni care te intereseaza din punct de vedere intelectual.
Facebook este o platforma de jocuri sociale. In curand, pe Facebook vei putea cumpara anumite produse/servicii (daca nu o faci deja), vei trimite cadouri si vei desfasura reclame clasificate.
Cand Obama este reales sau uraganul Sandy loveste SUA, apelezi la Twitter, devii un fel de jurnalist civil.
Pentru cei mai multi dintre noi, Facebook si Twitter reprezinta doua entitati social media total diferite.
Nu inghititi acea "galusca", potrivit careia oamenii "renunta" la Facebook si Twitter. Cele mai mari retele sociale beneficiaza de tot mai multi adepti.
Ambele sunt uriase. De asemenea, elemente demografice favorizeaza mai mult o retea, decat pe cealalta. Zarurile au fost aruncate si retelele au acceptat acest lucru.
Sa luam exemplul televiziunilor din SUA. Comcast (CMCSA) detine mai multe retele. Unele ruleaza aceleasi programe tv. De fapt, in noaptea alegerilor din SUA, CNBC si MSNBC au transmis amandoua scrutinul. Dupa cum precizeaza Comcast, retelele sale se completeaza, nu rivalizeaza pe piata.
Este si cazul radiourilor. Marile companii detin un post de radio rock si unul pop, care servesc aceeasi piata.
In privinta photo sharing-ului, am putea avea de a face, evident, cu o lupta. Dar de ce ar trebui ca Facebook si Twitter sa fie inamici? N-ar fi mai bine sa-si petreaca macar "Craciunul" impreuna?
In aceasta privinta, scrie TheStreet, FACEBOOK SI TWITTER AR TREBUI SA FUZIONEZE. Imaginati-va un client care apeleaza la o platforma administrata de Facebook si Twitter. Ar impusca nu doi iepuri, ci 20 dintr-o lovitura.
In 2012, Twitter va obtine 130 milioane dolari din publicitate mobila, fata de Facebook, care va obtine 73 milioane dolari, dintr-un total al veniturilor din publicitate de 203 milioane dolari. Pana in 2014, eMarketer estimeaza ca cele doua companii vor obtine venituri combinate de un miliard dolari, iar Facebook va depasi Twitter cu circa 200 milioane dolari.
Autoritatile guvernamentale nu ar sti insa cum sa gestioneze o asemenea fuziune, deoarece, asa cum i-a spus Jerry Seinfeld lui "George Constanza", "nu exista un precedent, draga!"