ANALIZA: Facebook vrea sa ne cunoasca mai bine

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ANALIZA: Facebook vrea sa ne cunoasca mai bine ANALIZA: Facebook vrea sa ne cunoasca mai bine
de Manager.ro la 26 Mar. 2013
Urmareste-ne pe Google News
facebookstarbucksfidelitatepublicmesajconsumatori

Debra Aho Williamson, un analist din industria publicitara si mare consumatoare de cafea, a fost intrigata de o reclama care a aparut pe pagina sa de Facebook. Aceasta o invita sa se inscrie pe o lista, pentru a beneficia de cardul de fidelitate Starbucks, care presupune o reducere de 5 dolari.

"Cand am vazut asta, mi-am zis...ca sunt deja membra a clubului de loialitate. De ce nu stie Facebook acest lucru?"

In ciuda datelor culese, Facebook trebuie sa isi cunoasca utilizatorii ceva mai bine, daca vrea sa devina cea mai importanta platforma de publicitate online. Facebook incearca sa faca fata provocarii.

Astfel, Facebook nu se va baza, de azi inainte, doar pe ceea ce dezvaluie utilizatorii. Astfel, foloseste date complicate, pentru a afla mai multe despre ei - urmand sa le vanda reclama in functie de afinitati. Facebook spune ca in acest fel, marketerii vor reusi sa ajunga la audienta dorita, promovand produsele potrivite si consumatorii vor urmari, dupa cum spune compania, reclame relevante pentru ei.

La finele lunii februarie, Facebook a anuntat parteneriate cu patru companii care colecteaza date despre comportamentul utilizatorilor, de la tranzactiile din magazine cu carduri de fidelitate si listarea emailurilor clientilor, pana la istoricul cautarilor pe internet.

Printre ele se numara Acxiom, care realizeaza o agregare a datelor din mai multe surse, inclusiv de la companii, dosare de justitie si documente guvernamentale; Datalogix, care are o baza de date despre comportamentele de consum corespunzatoare unui numar de peste 100 milioane americani in categorii diverse, precum bijuterii, medicamente pentru raceala si cursuri universitare; si Epsilon, care colecteaza date despre tranzactiile utilizatorilor, direct de la retaileri.

Acxiom si Datalogix se afla printre cele noua companii investigate de Federal Trade Commission, care doreste sa vada cum au colectat informatiile respective.

Al patrulea partener al Facebook este BlueKai, o companie din Cupertino, California, care genereaza cookie-uri pentru branduri, cu ajutorul carora isi pot monitoriza clientii, care viziteaza site-urile. Datele pot fi folosite pentru a lansa reclame pe pagina de Facebook a utilizatorului.

"Scopul nostru este acela de a imbunatati relevanta reclamelor pe care oamenii le vad pe Facebook si de a eficientiza campaniile de marketing", a declarat Gokul Rajaram, director de produse pentru reclamele de pe Facebook.

De exemplu, Facebook va permite unui producator auto sa isi personalizeze reclama pentru utilizatorii interesati de un anumit model de masina.

Facebook incearca sa isi majoreze veniturile (actiunile sale au scazut vertiginos). Parteneriatele fac parte din efortul Facebook de a -si imbunatati sistemul de reclama. Toamna trecuta, Facebook i-a invitat pe cei din industria publicitatii sa furnizeze adresele email ale utilizatorilor lor. Facebook i-a reperat pe acestia in randul propriilor sai utilizatori si le-a prezentat reclame, in numele unor branduri.

JackThreads, un retailer online, in cadrul caruia accesul se face pe baza de membership, a incercat recent aceasta tactica. Din cele doua milioane de email-uri ale clientilor JackThreads, Facebook a descoperit peste doua treimi din ei pe reteaua de socializare; membri JackThreads se pot loga folosind contul de Facebook. Clientii respectivi au fost "expusi" unor reclame targetate.

Vanzarile JackThreads au crescut cu 26%, potrivit AdParlor, o agentie care cumpara reclama pe Facebook.

Reclama targetata are o importanta deosebita pentru consumatori. Utilizatorii vor urmari reclame nu doar pe baza "like"-urilor de pe Facebook, ci si in functie de ceea ce mananca, hainele pe care le poarta si contextul sentimental in care se situeaza. Astfel, lucrurile pe care nu le expunem pe Facebook vor fi cunoscute de...Facebook.

Facebook precizeaza ca in vederea dezvoltarii reclamelor targetate, nu sunt utilizate informatii despre utilizatori. Adresele de email si informatiile de acces pe Facebook sunt criptate. Utilizatorii pot opta pentru dezabonarea de la anumite branduri.

"Este benefic pentru utilizatori", a declarat Rajaram de la Facebook. "Ei pot urmari reclame mai relevante".

"Nu divulgam informatii despre utilizatori", a mai precizat Rajaram. Nu stim cat de incantati vor fi insa utilizatorii Facebook de aceste "reclame relevante". Un analist din cadrul companiei eMarketer precizeaza ca utilizatorii "vor fi obligati sa devina mai constienti in privinta informatiilor furnizate si a modului in care companiile se folosesc de acestea". De exemplu, daca achizitionam o cutie de cereale de la supermarket, folosind cardul de fidelitate, ne vom "trezi" cu o reclama la cereale cu lapte, pe pagina noastra de Facebook. "Informatia este noua moneda de schimb in marketing".

Consumatorii lasa in urma numeroase "indicii". Furnizam emailuri, numere de telefon, folosim cardurile de debit/credit, navigam pe internet. Facebook precizeaza ca este prea devreme pentru a oferi detalii despre cum sunt colectate aceste informatii sensibile, prin intermediul parteneriatului cu companiile mentionate.

Anul trecut, Facebook a introdus asa numitul sistem de retargetare. De exemplu, un site de turism poate sa "vada" ce prefera clientii sai - hotelurile din New York - si le va prezenta o reclama, in momentul in care se logheaza pe Facebook. Tracking-ul este realizat cu ajutorul unui cod sursa.

Pentru publicitari, volumul de date va reprezenta inca un pas spre scopul suprem al publicitatii: trimiterea unui mesaj relevant catre un consumator relevant, intr-un moment relevant.

Ultimele NOUTATI

Kovesi, sefa EPPO, a dat ordin sa se faca perchezitii la niste functionari publici din Romania: ar fi furat 160.000 de euro din fonduri europene
Ultima ora

Kovesi, sefa EPPO, a dat ordin sa se faca perchezitii la niste functionari publici din Romania: ar fi furat 160.000 de euro din fonduri europene

today19 Apr. 2024
ANAF incepe sa dea amenzi de 8.000 - 10.000 lei din octombrie 2024: pe lista neagra sunt comerciantii, ce urmareste Fiscul
Economie

ANAF incepe sa dea amenzi de 8.000 - 10.000 lei din octombrie 2024: pe lista neagra sunt comerciantii, ce urmareste Fiscul

today19 Apr. 2024
Sfaturi de econonomisire pentru romanii cu salarii si pensii mici: cum sa-ti gestionezi corect bugetul lunar
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Sfaturi de econonomisire pentru romanii cu salarii si pensii mici: cum sa-ti gestionezi corect bugetul lunar

today19 Apr. 2024
Raben Romania lanseaza o noua ruta de transport intre Timisoara si Viena
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Raben Romania lanseaza o noua ruta de transport intre Timisoara si Viena

today19 Apr. 2024
Monedele meme care continua sa creasca (P)
Business

Monedele meme care continua sa creasca (P)

today19 Apr. 2024
FMI nu crede ca economia mondiala va intra in recesiune: iata de ce nu vine criza peste noi
Economie

FMI nu crede ca economia mondiala va intra in recesiune: iata de ce nu vine criza peste noi

today19 Apr. 2024
Schimbare noua la RCA: plata despagubirilor, facuta dupa noi reguli
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Schimbare noua la RCA: plata despagubirilor, facuta dupa noi reguli

today19 Apr. 2024
Top 6 meserii din care poti alege daca esti o persoana indemanatica
Life Style

Top 6 meserii din care poti alege daca esti o persoana indemanatica

today19 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Sfaturi de econonomisire pentru romanii cu salarii si pensii mici: cum sa-ti gestionezi corect bugetul lunar
Banii tai - sectiune de educatie...

Sfaturi de econonomisire pentru romanii cu salarii si pensii mici: cum sa-ti gestionezi corect bugetul lunar

today19 Apr. 2024
Raben Romania lanseaza o noua ruta de transport intre Timisoara si Viena
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul...

Raben Romania lanseaza o noua ruta de transport intre Timisoara si Viena

today19 Apr. 2024
Monedele meme care continua sa creasca (P)
Business

Monedele meme care continua sa creasca (P)

today19 Apr. 2024
FMI nu crede ca economia mondiala va intra in recesiune: iata de ce nu vine criza peste noi
Economie

FMI nu crede ca economia mondiala va intra in recesiune: iata de ce nu vine criza peste noi

today19 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x