Analiza harmon.ie: Directorii responsabili cu tehnologia informatiei vorbesc despre social media, dar nu apeleaza des la retelele de socializare
analizaharmon.ieretele de socializareinformatiisolutiifacebook
Utilizarea retelelor sociale in companii reprezinta deja un instrument indispensabil, pentru eficientizarea comunicarii. Totusi, cand vine vorba de directori, ne lovim de un refuz. Potrivit informatiilor contorizate de furnizorul de solutii soft pentru mediile sociale harmon.ie, doar 10% dintre CIO (chief information officer) din companiile mari - clasamentele Fortune 500 si Global 250 - utilizeaza in mod curent retelele de socializare.
Dintr-un grup restrans, doar 4 directori responsabili cu tehnologia informatiei detin un blog si scriu pe acesta si mai bine de o treime nu sunt prezenti in reteaua sociala de profesionisti LinkedIn. Unii dintre ei dispun de profiluri cu mai putin de 100 de conexiuni (legaturi).
Printre cei mai "sociabili" 25 de CIO, in contextul retelelor sociale, se numara directorii de la SAP, Google, Microsoft si IBM. Pe lista se mai afla executivii de la Omnicom, Royal Bank of Scotland si Office Depot.
Harmon.ie precizeaza ca analiza sa se bazeaza pe mai multi parametri, cum ar fi: frecventa CIO pe LinkedIn, pe Twitter, scoruri privind popularitatea in retelele sociale, audienta blogurilor, citarile si gradul de influenta, incluziunile din Google+ Circle si alti factori.
"Acesti 250 de CIO conduc unele din cele mai mari companii din lume si totusi nu sunt familiarizati cu ultimele instrumente social media, necesare evolutiei business-ului", a declarat Mark Fidelman, strateg-sef al harmon.ie, si totodata autorul analizei citate.
Pe de alta parte, studiul arata ca, in ciuda popularitatii retelelor de socializare, cu precadere a Facebook-ului, multe companii nu pun "carul inaintea boilor", preferand sa foloseasca in primul rand propria infrastructura IT.
Si totusi, analistii SAP spun ca, desi compania a investit in bloguri, Twitter si alte medii sociale, rezultatele au fost modeste, traducandu-se intr-un plus de 3-5% impact pozitiv asupra imaginii brandului, care oricum este excelenta.
CIO-ul SAP, Oliver Bussmann, spune ca a inceput sa foloseasca mediile sociale in 2006, deschizand un blog care trata diverse subiecte, precum mobilitatea in companii. Blogul a ajuns in atentia publicului si este unul din cele mai citite din reteaua blogurilor SAP, precizeaza Bussmann.
In prezent, Bussmann are 4.218 followeri pe Twitter, pe locul secund situandu-se Facebook, iar pe pozitia a treia, LinkedIn, ca si retele utilizate. Obtine cel mai bun trafic de la utilizatorii de pe Twitter.
Pe Facebook, oamenii comenteaza despre orice, mai putin despre afaceri, recunoaste CIO-ul SAP.
Unul din site-urile preferate de Bussmann este Pinterest, datorita originalitatii sale. "Pinterest lucreaza la nivel vizual", spune acesta. "Ofera oportunitati diverse. Cred ca Pinterest va reprezenta in viitor unul din principalele medii de partajare a continutului online".