Avem nevoie de Instagram in strategia de marketing. 5 tehnici de succes in 2017
instagramstrategie de marketingmarketing onlinemarketing b2bpromovarevanzare
E cat se poate de adevarat ca atunci cand cunoastem prima oara pe cineva sau atunci cand suntem la o intalnire de afaceri, prima intrebare nu este: "Ai cont de Instagram?". La fel de adevarat e insa ca in urma cu doar cativa ani nimanui nu i-ar fi trecut prin cap sa exclame, asa cum se intampla astazi prea des, urmatoarele: "Nu pot sa cred ca nu esti pe Facebook!".
Trebuie sa privim astfel in perspectiva si sa nu fim reticenti la nou chiar daca, in egala masura, trebuie sa stim cat din ce e nou poate fi implementat si se potriveste afacerii noastre. Cand vorbim de Instagram, sa consideram totusi ca am elucidat aceste mistere: avem nevoie de Instagram din zeci de motive, dar le-am ales pe unele dintre cele mai utile cand vorbim de strategia noastra de marketing.
Sigur ca nu mai putem vorbi de "nou" neaparat cand facem referire la Instagram. Fondata in urma cu sase ani si mai bine, reteaua a reusit sa adune deja circa 600 de milioane de utilizatori.
Vrem ceva nou? Vrem sa readucem marketingul la zi? Vrem sa atragem o noua categorie de clienti? Atunci avem nevoie de Instagram. Si, desigur, prin aceste intrebari am enumerat deja si cateva motive care ar trebui sa ne convinga.
Iata insa alte 5 motive sau tehnici pe care le putem folosi, prin Instagram, in beneficiul strategiilor noastre de marketing:
1. Atragem clienti noi si multi. Nu putem nega faptul ca Instagramul reprezinta un instrument de marketing folositor si eficient. E o usa catre categorii noi de clienti si o cale sigura catre cei care n-au auzit inca de noi dintr-un singur motiv: nu suntem pe Instagram, ci in alte locuri in care ei nu sunt. Ca instrument de branding, Instagram primeste nota zece. Numarul utilizatorilor de Instagram e in continua crestere. E un val pe care inca il putem prinde si pe coama caruia mai putem sta inca multa vreme. Dar e esential sa incepem acum. Companiile care folosesc Instagram reusesc sa isi creasca vanzarile, traficul in site sau popularitatea in randul clientilor. Oricare ar fi obiectivele in marketing online, un lucru e cert: Instagramul ajuta.
2. Produsele noastre sunt promovate excelent prin Instagram. Sigur ca va fi nevoie sa ne demonstram creativitatea in promovarea produselor noastre via Instagram, insa acelasi lucru e valabil si pe alte medii de promovare. Accentul pe partea de vizual e insa mai puternic aici fiindca la asta se rezuma Instagramul. Cu toate acestea, cu o plaja de sute de milioane de potentiali clienti, nu putem spune ca eforturile noastre nu merita sa fie depuse in aceasta directie. Chiar si companiile care ofera servicii se pot promova prin Instagram. Singura limita: creativitatea!
3. Instagramul e folositor si pentru marketingul B2B. Ne spunem povestea cu ajutorul unui cont pe Instagram, ne castigam o audienta si mai mare si facem un pas suplimentar pentru a folosi si alte strategii pe langa cele de vanzare. Serviciile si produsele capata un chip uman, eforturile noastre dedicate vanzarii sunt sprijinite de prezenta pe Instagram, iar metodele de promovare pe care ni le pune reteaua la dispozitie sunt nenumarate.
4. Avem la dispozitie metode ieftine de promovare. Prin comparatie cu alte retele de socializare sau alte metode traditionale, promovarea pe Instagram se mentine inca la costuri scazute. O campanie de marketing online derulata pe Instagram se poate dovedi mult mai eficienta si, totodata, mult mai ieftina decat una derulata prin Google sau Facebook.
5. Un mare beneficiu il reprezinta si faptul ca Instagram e gratuit. Poate ca avem tendinta sa credem ca ceva gratuit are in spate si ceva care va ajunge in cele din urma sa ne coste. Poate ca am invatat de la site-uri si platforme mai mari care au demonstrat, in timp, ca preturile pot sa creasca din ce in ce mai mult pentru ceva care initial era gratuit si in perioada de testare. Nu e cazul platformei Instagram si nu avem nici audiente limitate automat. O metoda foarte buna care inseamna zero costuri pentru companii o reprezinta atragerea de trafic organic. Ne castigam clienti prin continut creat special pentru Instagram. Sigur ca va trebui sa investim eforturi in aceasta directie, dar cum nici fum nu iese fara foc, rareori ceva cu adevarat de succes si de durata se creeaza fara munca si pasiune.
©
Credit foto.
Redactor
Manager.ro
Experienta de 5 ani in management si marketing online