Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Blogging-ul. Intre pasiune si business de viitor


Blogging-ul. Intre pasiune si business de viitor
de la 09 Ian. 2018
Blogging-ul. Intre pasiune si business de viitor
Tags: blogbloggingbloguri romaniabloggin in romania

Dezvoltarea rapida si spectaculoasa din ultimii ani a tehnologiei a determinat tot mai multi oameni sa o introduca in viata lor si sa o foloseasca in tot mai multe directii. Acesta este si cazul internetului, inventia minune care nu doar ca reuseste sa ne actualizeze cu toate informatiile si cunostintele posibile, dar ne ofera chiar sansa sa devenim cunoscuti, sa ne facem auzite opiniile si sa ne exprimam in fara unor mase de oameni.


Prinzand gustul afirmarii, tot mai multi oameni si-au creat propriite pagini de internet, asa binele cunoscute bloguri, unde pot trata dupa bunul plac orice subiect, tema sau idee care ii intriga. La nivel global, fenomenul este mult mai raspandit decat in Romania, tarile din vestul Europei avand deja o traditie pentru astfel de practici, dar la noi trendul este in crestere si prinde din ce in ce mai multi adepti, cu fiecare an care trece. In momentul de fata, in tara noastra exista peste 100.000 de bloguri.

Cum se poate patrunde pe piata?

Extrem de simplu. Un blog ia "nastere" din doar cateva click-uri, si este foarte simplu de utilizat, atat intr-o limba de circulatie internationala, cat si in limba materna a utilizatorului. Pe piata exista cateva platforme gratuite pe care se pot deschide astfel de pagini, dupa care doar inspiratia si cunostintele in domeniul social media va garanteaza succesul. Cele mai reprezentative platforme atat la nivel international, cat si pe piata din Romania sunt: Word Press, ce contine aproximativ 20% din site-urile de internet existente in lume, Blogger, o platforma cu traditie din 1999, Ghost, o aparitie relativ noua din anul 2013, dar cu mare impact la public, sau Tublr, un alt gigant al industriei. 

Pentru cei care isi doresc abordarea unui domeniu aparte si vor sa investeasca bani in contruirea unei astfel de pagini, este recomandabil sa isi cumpere un domeniu si gazduire online. Costurile unui domeniu (.ro, .com) sunt de aproximativ 50$ care se achita o singura data pentru o valabilitate pe viata, cu posibilitatea de a plati doar 10$ pe an, cu prelungire la fiecare 365 de zile. Pentru gazduire costurile se ridica la aproximativ 12$ pe an, si se pot adauga si altele precum email marketing, design sau grafica ce pot atinge sume de cateva sute de dolari anual.

Dar, cum piata este centrata in jurul blogurilor gratuite, ele prezinta cel mai mare interes al dezbaterii si, desi industria abunda de astfel de pagini, cei buni isi vor croi propiul drum prin multine si isi vor face auzite vocea si ideile, indiferent de vremurile pe care societatea online le va traversa, insa nimeni nu spune ca va fi usor, dar, cu siguranta, nu este imposibil. Drumul de la prima postare pe blog, pana la castiguri de mii de euro lunar sau sute de mii de citirori este lung si adesea anevoios. Asa ca specialistii in domeniu ne fac cateva precizari de care sa tinem cont atunci cand ne dorim sa intram in aceasta lume atat de frumoasa si simpla cum pare din exterior.

Iata care sunt principalele sfaturi pentru a avea succes ca blogger in Romania:

1. Axeaza-te pe o nisa. Pentru a te putea adresa unei anumite categorii de oameni, subiectele abordate trebuie sa se canalizeze intr-o anumita directie, sau in mai multe, dar asemanatoare si conectate recirpoc. In acest sens exista bloguri personale, sau dedicate universului media, pagini dedicate mediului economic, pagini pentru domeniul sportului, al artei sau stiintei, lifestyle, deco, etc. Lipsa unei canalizari de acest gen duce la o imagine haotica asupra paginii, iar cititorilor le va fi greu sa gaseasca ceea ce ii intereseaza.

2. Alege un titlu sugestiv si care sa contina cuvinte cheie, pentru a fi foarte usor de retinut si de corelat cu intreg continutul din pagina.

3. Fii activ. Desigur ca a fi blogger nu presupune doar a detine un user si o parola de la un site de pe o platforma din domeniu, ci a te implica si a fi in permanenta prezent cu noi postari, informatii sau comunicand cu publicul interesat. Doar asa se poate creste numarul de citirori.

4. Informeaza-te! Concurenta este destul de acerba si, pentru imbunatatirea calitatilor propriului blog, nu strica sa ne formam o idee, un concept sau sa cunoastem tehnicile si modalitatile de reusita ale altor bloggeri. Acest lucru exclude, bineinteles, plagierea, care este un fenomen pe cat de raspnandit pe atat de trist si de usor de indentificat, iar acest lucru poate afecta serios imaginea blogului.

5. Ai rabdare! Succesul nu vine peste noapte si sunt necesare multe eforturi pentru a ajunge un cunoscut si repsectabil blogger, insa intotdeauna aceste eforturi sunt rasplatite.

Blogging pentru bani sau din pasiune?

Aici discutia se bifurca, deoarece foarte multi oameni scriu din pura pasiune, in timp ce altii intuiesc posibilitatea de " a da lovitura" cu un blog, lucru care este intr-adevar posibil, dar necesita si investitii financiare, pe langa efort si implicare. Daca se urmareste obtinerea de beneficii materiale, bloggerul trebuie sa aloce sume de cateva sute de euro lunar pentru a imbunatati motoarele de cautare si pentru a se folosi de strategii de continut pentru atragerea publicului pe site-ul respectiv. Totodata, acesta nu este interesat de traficul obtinut, de numarul de oameni care discuta despre pagina, ci strict despre conversia elementelor, care presupune, de exemplu, sa convinga cititorii sa cumpere un anumit produs caruia i se face publicitate in pagina.

Traficul este urmarit de posesorii de bloguri pentru comunitate, de bloguri create exclusiv pentru deliciu, succesul acestora se masoara in numarul de cititori fideli, de abonati, de urmaritori, etc. Indiferent care este natura blogului, pentru a avea succes este necesar sa fie prezent in motoarele de cautare si, desigur, acest lucru reprezinta unoeri investitii financiare sau doar strategii de marketing mediatic. Castigurile celor din comunitatea bloggerilor ajung uneori sa atinga sume ametioare, de ordinul miilor de euro pe luna, sau pot atinge cifre impresionante de sute de mii de fani, lucru absolut flatant pentru bloggerul care scrie din pasiune.

Limba-cheia succesului

A scrie intr-o limba de circulatie internationala asigura un succes mult mai ridicat, decat postarile in  limba materna datorita masei mult mai largi de oameni care pot fi interesati de continut. Astfel, blogurile englezilor au atins incasari record in anii precedenti, fiind vorba si de sute de mii de euro, cum este cazul celebrului blogger americat din domeniul gastronomiei, Pat Flynn, care s-a imbogatit de pe urma acestei afaceri, de pe urma caruia ii intra lunar in conturi zeci de mii de dolari.                                                                             

In ceea ce priveste blogurile in limba romana, acestea genereaza, in cele mai fericite cazuri, venituri intre 10 mii si 60 de mii de euro pe an. Cu toate acestea, nu doar banii conteaza in acest domeniu, bloggerii primind adesea excursii, masini, produse de uz casnic sau personal, pentru simplul fapt ca le fac reclama.                                                                                                                  
 

 

Redactor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 8 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016