Cine se ocupa de conturile de socializare ale companiei tale?
facebooksocial mediaafacerecompaniecontbrandtwitteryoutubemarketing
Companiile apeleaza la metode diverse pentru a-si face simtita prezenta in spatiul retelelor de socializare. Unii lasa conturile online pe mainile unei singure persoane, altii unui grup de oameni, in timp ce alte companii prefera sa plateasca o intreaga echipa pentru a administra un singur profil.
Angajarea unei intregi echipe nu este o idee rea. Pentru unele branduri uriase, ar putea fi o necesitate. Dar un utilizator trebuie sa stie la ce sa se astepte cand "intra in hora". Ai la dispozitie doua metode, atunci cand desemnezi un grup de oameni sa se ingrijeasca de contul companiei tale. Fie te asiguri ca acestia respecta reguli stricte si stiu sa vorbeasca, fie te asiguri ca pot vorbi in numele firmei tale.
Mai mult. Poti sa-i permiti fiecarei persoane sa-si aduca aportul personal asupra contului. O problema generala este cea a identitatii. Unii indivizi prefera sa spuna "noi" si altii "eu". Aceste diferente de raportare pot genera confuzie in randul clientilor tai. Pana la urma, ei cu cine vorbesc?
Solutia este simpla. Decide-te asupra numarului de administratori si "oficiali". Vrei mai multi sau unul si bun? Demareaza niste studii de marketing, ca sa vezi unde a ajuns brandul tau in spatiul virtual. E cunoscut sau nu?
Vorbesc toti oamenii despre produsele tale, dar nu le raspunde nimeni pe online? In acest caz ar fi timpul sa iti fortifici prezenta pe site-urile de socializare. Apeleaza la o echipa de profesionisti. Care sunt obiectivele tale legate de prezenta online? Ce doresti sa castigi? Ii acorzi asistenta clientului? Il educi in privinta brandului pe care-l reprezinti? Lucrezi pentru a imbunatati relatiile dintre tine si clienti? Nu uita ca totul e o afacere si retelele de socializare vor hotari pe viitor daca traiesti sau mori din punct de vedere financiar. Cati bani poti cheltui pe marketing social?
Dupa ce iti vei raspunde la aceste intrebari, vei putea lua o decizie in privinta celor care vor avea grija de contul tau de Facebook, Twitter sau YouTube. Nu in ultimul rand, nu te lasa pe o ureche. Trebuie sa supraveghezi in mod constant traficul si progresul (sau regresul!) inregistrat in mediul de socializare online. Sa spunem ca ai succes pe Facebook, atat de mult succes incat o singura persoana nu mai poate face fata cererilor. Nu te zgarci. Angajeaza mai multi oameni! De asemenea, daca aveti o echipa de zece oameni care nu reusesc sa va construiasca o imagine de succes pe Facebook, ar trebui sa reconsiderati oferta!