Companiile occidentale stau mai prost la capitolul social media decat cele din statele emergente - studiu KPMG
social mediakpmgchinafacebooktwitter
Companiile din Vest au adoptat mai lent social media decat cele din statele aflate in curs de dezvoltare, precum China sau Brazilia, potrivit unui raport al firmei de consultanta si audit KPMG.
In cercetare se arata ca sunt sanse cu 20% - 30% mai mari ca o companie din China sa foloseasca platforme social media, precum Facebook sau Twitter, decat o firma din Vest. In medie, 70% din afaceri sunt prezente pe retelele de socializare online.
"Pietele emergente par sa afle repede ca retelele de socializare ofera o oportunitate ieftina de depasire a competitiei de pe pietele dezvoltate", spune Tudor Aw, seful diviziei tehnologie KPMG Europe.
O explicatie este si aceea ca, in statele aflate in curs de dezvoltare, companiile nu sunt atat de dependente de unelte de comunicare "traditionale", precum emailul.
Pe cand in SUA procentul firmelor care folosesc social media pentru a comunica cu clientii si furnizorii este de 72%, in China acesta se ridica la 83%.
Studiul mai arata si faptul ca angajatii carora le este interzis accesul la retelele de socializare online la locul de munca gasesc mai intotdeauna modalitati de a le folosi: de pe telefoanele mobile personale, tablete sau cu ajutorul serverelor proxy.
KPMG a ajuns la aceste rezultate dupa ce a chestionat 1.850 de manageri si 2.016 angajati din zece tari.