Cum iti vindeci o reputatie online patata? Cand e momentul sa apelezi la specialisti?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cum iti vindeci o reputatie online patata? Cand e momentul sa apelezi la specialisti? Cum iti vindeci o reputatie online patata? Cand e momentul sa apelezi la specialisti?
de Manager.ro la 03 Mai. 2011
Urmareste-ne pe Google News
googleretele de socializarefacebooktwitteroameni

Michael Fertik conduce o afacere, dar, in momentul in care clientii ii bat la usa, lucrurile pe care trebuie sa le rezolve sunt strict... personale. Si asta pentru ca este director al Reputation.com, companie care se angajeaza sa salveze reputatia patata a celor care cer o mana de ajutor.

"Oamenii imi trimit apoi scrisori, in care-mi spun ca le-am salvat viata", spune Fertik, intervievat de revista Time. El subliniaza modul dramatic in care reputatia virtuala a unei persoane ii modeleaza acesteia viata de zi cu zi. "Imi spun pe sleau ca acum pot sa-si traiasca viata", adauga el.
 
Daca tastezi pe Google numele unei persoane, in cele mai multe cazuri, ajungi pe retelele sociale: profilul de pe LinkedIn, contul de pe Twitter si, daca au invatat sa foloseasca setarile corect, un "perete" Facebook accesibil doar prietenilor. Daca persoana in cauza este una publica, ajungi rapid si la articole de presa, comunicate, bloguri, unde sunt detaliate realizari si ganduri intime.

Pentru din ce in ce mai multi oameni, cautarea poate sfarsi in infern, caci se poate ajunge la postarile malitioase ale unui ex, la un filmulet pe YouTube din timpul unei nopti furtunoase, detalii ale unui proces vechi de peste un deceniu. Si, oricat de mult am incerca sa negam, conteaza ce spune Internetul despre noi. Intrebati pe oricine a incercat sa dea pe Google de un coleg sau de cineva de care este interesat amoros: este cea mai rapida modalitate de a afla secretele "murdare" ale cuiva.
 
Mai mult decat o sursa personala de umilire, reputatiile online pot fi si devastatoare profesional. Un studiu efectuat in 2010 de Microsoft si Cross-Tab, o agentie de cercetare a pietei, a descoperit ca 78% dintre companiile americane supuse sondajului au examinat profilul online al candidatilor la diverse slujbe. Studiul a aflat si ca 86% dintre angajati au raportat ca o reputatie online pozitiva influenteaza decizia de angajare. Ceea ce inseamna ca toate link-urile, filmuletele si postarile de pe bloguri cu continut licentios sau rautacios se transforma intr-o problema care afecteaza banii din buzunar.

 

In schimbul unei taxe, companii ca Reputation.com si Integrity Defenders, ii ajuta pe cei interesati sa scape de o reputatie proasta. Este aproape imposibil sa stergi ceva de pe internet, companiile cunosc unele trucuri de ingropare a punctelor negative sub o avalansa de link-uri pozitive. "Incercam si promovam informatii pozitive despre voi", spune Alan Assante, presedinte al Integrity Defenders, o companie din New Jersey infiintata in 2009. "Fie ca e vorba de realizari sau de fapte bune din trecut, pe acestea le vom folosi pentru a inabusi informatiile nedorite".
 
Pare simplu, nu? Dar trebuie sa ne gandim apoi si la cat este de greu sa atenuezi influenta link-urilor populare sau sa pacalesti motoarele de cautare sa reprioritizeze rezultatele. Aici intervin profesionisti ca Assante si Fertik, maestrii ai unor algoritmuri de cautare speciali. Reputation.com angajeaza peste 100 de experti online, multi  cu doctorate, care-si folosesc toate cunostintele pentru optimizarea pozitiei in motoarele de cautare si ceva ce se cheama algoritmuri de dominatie (prevalence algorithms), pentru a face ca rezultatele pozitive sa ajunga primele pe pagina de cautari.
 
Odata ca niciodata, numai celebritatile erau preocupate de ceea ce aparea pe net despre ele. Recent insa, utilizatorii obisnuiti (studenti, mici intreprinzatori, divortati, tineri profesionisti) au inceput sa constientizeze faptul ca scheletele din propriul dulap apar neinvitate. Astfel, strigatele de ajutor catre companiile de management al reputatiilor online au crescut exponential. Fertik spune ca veniturile companiei sale au crescut cu 600% numai in ultimul an. Cele mai frecvente probleme: necazuri financiare din trecut si fosti iubiti.
 
Cat costa: Reputation.com cere o taxa minima de 3.000 de dolari pe luna, iar Integrity Defenders doar 498 de dolari pentru a "sterge" link-urile negative de pe prima pagina a motoarelor de cautare si 929 de dolari sa le "stearga" de pe primele doua pagini. 
 

Ultimele NOUTATI

Diferenta dintre zaharul alb si zaharul brun: Care este mai sanatos si de ce?
Ultima ora

Diferenta dintre zaharul alb si zaharul brun: Care este mai sanatos si de ce?

today29 Mar. 2024
2 anunturi de joburi cu salarii de peste 20.000 de lei net in Romania
Companii

2 anunturi de joburi cu salarii de peste 20.000 de lei net in Romania

today29 Mar. 2024
De la ce varsta e obligatoriu sa pui bani deoparte
Economie

De la ce varsta e obligatoriu sa pui bani deoparte

today29 Mar. 2024
Ce sa eviti sa spui si sa faci in fata patronului, dupa ce iti dai demisia
Economie

Ce sa eviti sa spui si sa faci in fata patronului, dupa ce iti dai demisia

today29 Mar. 2024
Educatie financiara: sfaturi practice pentru administrarea bugetului de afaceri
Business

Educatie financiara: sfaturi practice pentru administrarea bugetului de afaceri

today29 Mar. 2024
Mileniali, Gen Z, Boomers: 4 diferente generationale in preferintele de lucru pe care merita sa le cunosti ca manager
Companii

Mileniali, Gen Z, Boomers: 4 diferente generationale in preferintele de lucru pe care merita sa le cunosti ca manager

today29 Mar. 2024
Stresul la locul de munca si cum il poti depasi: 7 sfaturi practice
Life Style

Stresul la locul de munca si cum il poti depasi: 7 sfaturi practice

today29 Mar. 2024
Cum ti se reflecta personalitatea in alegerea masinii
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Cum ti se reflecta personalitatea in alegerea masinii

today29 Mar. 2024
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

De la ce varsta e obligatoriu sa pui bani deoparte
Economie

De la ce varsta e obligatoriu sa pui bani deoparte

today29 Mar. 2024
Ce sa eviti sa spui si sa faci in fata patronului, dupa ce iti dai demisia
Economie

Ce sa eviti sa spui si sa faci in fata patronului, dupa ce iti dai demisia

today29 Mar. 2024
Educatie financiara: sfaturi practice pentru administrarea bugetului de afaceri
Business

Educatie financiara: sfaturi practice pentru administrarea bugetului de afaceri

today29 Mar. 2024
Mileniali, Gen Z, Boomers: 4 diferente generationale in preferintele de lucru pe care merita sa le cunosti ca manager
Companii

Mileniali, Gen Z, Boomers: 4 diferente generationale in preferintele de lucru pe care merita sa le cunosti ca manager

today29 Mar. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x