Decesul presei tiparite: Vanzarile de e-ziare vor creste pana la 1,1 miliarde de dolari
decespresatabletavenituriabonamentipad
Un nou raport realizat de Juniper Research arata ca veniturile anuale derivate din vanzarile de ziare digitale pentru dispozitive mobile vor depasi 1,1 miliarde de dolari pana in 2016. Editorii vor incerca sa acopere "golul" lasat de vanzarile anemice din presa scrisa cu abonamente online la diverse publicatii.
Raportul arata ca popularitatea tabletei Apple iPad a determinat un numar masiv de editori de ziare sa dezvolte aplicatii nu doar pentru smartphone-uri, ci si pentru alte dispozitive. Companii precum News International au inceput sa ofere un abonament care permite accesul la "The Times", prin intermediul oricaror platforme digitale.
Se observa insa ca tranzitia la o forma platita de acces determina multi utilizatori sa "paraseasca barca". In ciuda acestei scaderi, pentru multe edituri, veniturile provenite dintr-o baza de date moderata ca dimensiune, cu utilizatori care platesc un abonament de bun simt, vor acoperi pierderile din presa scrisa.
Decesul presei traditionale, tot mai aproape
Pe de alta parte, raportul Juniper arata ca multi publisheri se vor chinui si de acum inainte sa combata declinul din presa de pe hartie. Mai mult, multitudinea surselor online gratuite de stiri si divertisment ii obliga pe acestia sa domoleasca preturile, pentru a-si asigura o clientela numeroasa.
Aparitia unui nou concept: Neoziarul
Emergenta "neoziarului" este inevitabila. Aceste publicatii digitale, precum The Early Edition sau Flipboard, creaza continut editorial pentru tablete, derivat din social media, feed-uri RSS si informatii provenite de la brandurile partenere.
Potrivit autorului raportului, dr. Windsor Holden, "Problema cu care se confrunta casele editoriale are doua componente: 1. Este continutul suficient de atractiv, pentru a atrage utilizatori pe baza de abonament? 2. Pot sustine acesti publisheri si costurile printului clasic, in perioada de tranzitie la mediul digital?"