Facebook: 59% dintre marketeri cred ca un brand nu va supravietui fara sa fie prezent pe canalele social media
facebookbrandsocial mediamarketing
Desi multi oameni de marketing considera ca prezenta pe canalele social media este importanta, destul de putini fac ceva in acest sens, releva un studiu realizat de Forrester Consulting la comanda Facebook.
Circa 76% dintre profesionistii din marketing cred ca social media este importanta pentru constructia unui brand, iar 72% sunt de acord ca ajuta la loializarea clientilor. Mai mult, 59% considera ca o marca nu va supravietui in viitor daca nu este prezenta pe canalele social media.
Totusi, desi 71% dintre managerii departamentelor de marketing sustin ca social media iti poate aduce un avantaj competitiv, doar 33% dintre acestia au o strategie pe termen lung in acest sens.
Facebook a subliniat cateva concepte fundamentale prin care defineste social media:
Influenta sociala: Construirea unei strategii care ii determina pe fanii/urmaritorii tai sa isi influenteze prietenii. Intr-o lume in care cantitatea de informatie disponibila poate coplesi o persoana, aceasta cere deseori ajutorul prietenilor atunci cand vine vorba de ocuparea timpului liber sau cheltuirea banilor.
Social media: Folosirea retelelor sociale ca un canal de distributie al mesajelor brandului si motivarea oamenilor sa interactioneze cu marca.
Marketing social: Incorporarea tehnologiilor social media si tehnologiei in strategia de marketing.
Business social: O companie care foloseste social media si tehnologiile aferente pentru a-si imbunatati procese cheie precum dezvoltarea de produse/servicii, cercetarea de piata, serviciul de relatii cu clientii, distributia si promovarea.
Multi oameni de marketing spun ca desi sunt constienti ca prezenta pe retelele de social media este importanta, nu stiu cum sa foloseasca acest intrument relativ nou pentru a obtine rezultate. Facebook a lansat o sectiune speciala cu ghiduri -
Social Media Blueprints - care sa ii ajute. Pagina poate fi accesata
AICI.