Facebook ataca piata VOD de la sfarsitul acestei veri
facebookvodserialehollywood
Piata VOD devine incandescenta .Facebook patrunde pe piata VOD cu doua tipuri de seriale , intrand in concurenta cu Amazon, Netflix si Hulu .Publicul tinta este generatia millennials. Facebook este urmat indeaproape de Snapchat si Twitter
Ce inseamna sa fii inteligent in afaceri ? Mark Zuckerberg a descoperit ca spiritul “like” -Facebook se potriveste ca o manusa a Casei Fabre din Millaut – manusile frantuzesti de lux- cu afacerea VOD (Video On Demand) .
Am aflat aceasta stire din site-ul Telerama.fr : “Des series Facebook avant la fin de l’ete”, Xavier Thomann, 28.06.2017. Autorul stirii a aflat-o si el din ‘Wall Street Journal” care a editat-o in 25.07.2017.
Pe langa “like” Zuckerberg a mai descoperit si alte rezonante intre Facebook si VOD : intarirea spiritului comunitar , gratuitatea “placerii” si ne-subversiunea (pe fata), in sensul evitarii subiectelor soc. Curaaat Facebook !
Fara indoiala ca exista bani pentru a intra in concurenta cu actorii mari aflati deja pe scena : Amazon, Netflix si Hulu.
Publicul tinta sunt “millennials” : 13-34 ani, nu apreciaza politica, nuditatea si limbajul grosier. Astfel se indeplineste criteriul ne-subversiunii .
Criteriul comunitarismului se va indeplini prin federarea diferitelor comunitati in jurul unor emisiuni specifice .
Iata ce spune in acest sens Nick Grudin , vicepresedintele responsabil cu partenariatul media : “ Obiectivul nostru este sa facem din Facebook un loc care sa-i stranga pe oameni in jurul video-ului. Pentru a atinge acest obiectiv sustinem un mic grup de parteneri si creatori de emisiuni ce permit sa se construiasca comunitati in jurul lor. De la sport la comedie, de la tele-realitate la jocuri video” .
Un prim pas va fi relansarea comediei familiale “Loosely Exactly Nicole”, difuzata initial pe MTV.
Criteriul gratuitatii este si mai simplu de aplicat : cu o audienta activa de doua miliarde de oameni Zuckerberg nu-si face probleme cu reglarea postarilor de publicitate de unde ies banii.
Deja emisari ai Facebook au vizitat Hollywood-ul si principalele televiziuni pe cablu pentru a intra in business.
Vor fi doua tipuri de seriale.
Serialele ambitioase
Zuckerberg este dispus sa plateasca 3 milioane de dolari pentru un episod de 30 minute. Cu aceasta suma este “in piata”, cam atata platind si marile canale cablate americane.
Serialele neambitioase
Episoadele vor costa sub 1 milion de dolari si vor dura maximum 10 minute . Este deja stabilit ca pentru aceste seriale va lucra cu Vox Media, ATTN si Buzzfeed .
Concurenta retelelor sociale in ambuscada
Principalele retele sociale concurente cu Facebook vor si ele o parte din fagurele VOD .
Snapchat
A beneficiat de 100 milioane de dolari pe doi ani, de la Time Warner, pentru productii originale.
In fiecare an va trebui sa scoata minimum 10 emisiuni, cu episoade care respecta formatul aplicatiei si cu o durata de 3-5 minute.
Twitter
Si aceasta retea sociala are de gand sa investeasca in difuzarea de materiale video in direct
Ce fac televiziunile clasice ?
Ce sa faca...tremura !
Cand vor apare primele episoade de seriale Facebook ?
La sfarsitul acestei veri !
Ceea ce mi-a placut mie in aceasta afacere a Facebook-ului este faptul ca face apel al ceea ce sociologii numesc “cultura organizationala”. Spiritul “like”, comunitarismul, gratuitatea si evitarea subiectelor subversive nu sunt cuvinte aruncate pe hartie. Facebook-ul este atat de mare incat isi permite sa puna afacerea in canoanele sale si nu invers. Este de invatat !