Facebook renunta la o functie controversata: Sponsored Stories
sponsored storiesfacebooksocial mediareclame googlegoogle+utilizatori facebook
Facebook a anuntat ca va renunta la Sponsored Stories. Functia de advertising, care a generat numeroase controverse legate de intimitatea utilizatorilor, nu va mai fi disponibila incepand cu 9 aprilie 2014.
Functia a fost lansata in 2011 si genereaza un suport social media pentru companii si produse, pe reteaua Facebook. De exemplu, cand utilizatorii Facebook sugereaza ca le place un produs, fotografia lor de profil poate aparea alaturi de o reclama la produsul respectiv, in news feed-ul prietenilor.
Inca de la inceput, cei care militeaza pentru dreptul la intimitate au spus ca aceasta functie nu este etica, deoarece se foloseste de fotografiile utilizatorilor, fara acordul lor.
Sponsored Stories a fost si subiectul unui proces, in urma caruia Facebook a platit o despagubire de 20 milioane dolari (august 2013).
Facebook nu a renuntat dupa procesul respectiv la "Povestile Sponsorizate". In prezent, companiile vor fi nevoite sa renunte la asemenea practici de advertising.
Functia Sponsored Stories nu este diferita de Shared Endorsements, o aplicatie a Google+.
Cu ajutorul acesteia, numele si fotografia unui utilizator Google+ pot apare in reclamele afisate de Google.