Facebook si-ar putea plati utilizatorii pentru postarile de succes
facebookpostarimonetizarerecompense financiaredonatiisponsorizaripostari succes
O metoda care pare sa se apropie de ideea clipurilor virale de pe YouTube si de o procedura de monetizare similara se afla pe lista noutatilor pe care le pregateste Facebook.
In functie de tipul de continut postat, utilizatorii retelei de socializare ar putea beneficia de recompense financiare si de proceduri noi de monetizare a continutului.
Un sondaj creat de Facebook demonstreaza ca exista persoane interesate de aceste posibilitati si ca, mai mult, acestea ar putea avea la dispozitie destul de multe optiuni de castig financiar prin intermediul retelei de socializare.
In cadrul sondajului amintit, Facebook a propus ca optiuni mai multe metode de recompensare financiara: borcanul cu bacsisuri (
tip jar), continutul publicitar (
branded content), bursa sponsorizarilor (
sponsor marketplace), donatii si butoane de indemn.
Iata cum arata optiunile postate in sondajul amintit:
tip jar – prin intermendiul acestei optiuni, fanii pot da bani pe post de bacsis
branded content - castigi bani cand postezi continut cu brandul cu care ai incheiat un parteneriat de sponsorizare
sponsor marketplace - un fel de loc de intalnire unde te poti intalni cu cei care fac publicitate in vederea incheierii unor noi parteneriate
donatii – aceasta optiune permite fanilor sa doneze bani catre o cauza pe care o alege utilizatorul
un buton de indemn - un buton similar celor de tipul "Cumpara bilete" sau "Aboneaza-te pentru mai multe noutati"
De la un simplu share pe Facebook s-ar putea trece astfel la un nou nivel care sa permita fiecarui utilizator sa castige bani prin intermediul continutului postat. Daca pana acum existau astfel de metode fara ca Facebook sa poata juca
rolul de mediator, in cazul in care aceste optiuni vor fi implementate, ne putem astepta nu doar la o crestere a calitatii continutului creat, ci si a timpului petrecut pe Facebook.
Cum este de asteptat, cei care vor castiga cel mai mult prin aceste metode de monetizare sunt
cei care se bucura deja de succes in cadrul retelei si care au o
vizibilitate foarte mare (personalitati publice, bloggeri, social media leaders etc.). Ramane insa de vazut daca Facebook va selecta, cel putin pentru inceput, care vor fi acele persoane care se vor putea bucura de aceste posibilitati.
Redactor
Manager.ro
Experienta de 5 ani in management si marketing online