Matteo Achilli, un Mark Zuckerberg pentru Italia
antreprenorimark zuckerbergcompaniiegomniaitaliamatteo achilli
"Uneori, uit ca am 22 de ani", spune studentul in stiintele economiei Matteo Achilli.
In septembrie, dincolo de examenele la Drept, Tehnologie si Finante, Achilli se va extinde la nivel global cu firma sa de recrutari online.
Matteo va incheia parteneriate cu Google, Microsoft, Vodafone, Bulgari, Generali si Ericsson.
Nu-i deloc rau pentru tanarul antreprenor, care a venit cu ideea infiintarii companiei sale, Egomnia, in urma cu trei ani, in ultimul an de liceu.
"Am primit aceste calificative din partea universitatilor la care am aplicat", spune antreprenorul... "M-am gandit cum ar fi sa oferim companiilor un calificativ, pentru candidati, in functie de cat de potriviti sunt pentru o anumita companie".
Aceasta ideea simpla a trecut de la biroul unui elev de liceu la obtinerea unei finantari.
"Din pacate, in Italia, nu exista un sistem pentru venture capital si incubatoare, astfel incat am inceput afacerea pe cont propriu", spune Matteo.
El a discutat cu mai multi programatori, care sa contruiasca un algoritm, dar acestia doreau 100.000 de euro pentru munca depusa, bani pe care tanarul nu ii avea.
"Mark Zuckerberg" al Italiei a apelat insa la programatorii din studentie, care au fost de acord sa realizeze algoritmul contra sumei de 10.000 euro; tatal sau l-a ajutat sa obtina finantarea.
Dar ce fel de companie ar pleca urechile la un tanar de 19 ani, "inarmat" cu un algoritm?
Bocconi University are una din cele mai prestigioase scoli de afaceri din Europa si in primul an de facultate, Matteo a primit sprijin pentru infiintarea companiei Egomnia.
In momentul lansarii, Egomnia dispunea deja de 1.000 de studenti si 20 de companii pe site-ul sau.
Matteo precizeaza ca serviciu de HR al Universitatii Bocconi este conectat acum la 100 de companii.
Matteo a dat insa lovitura, dupa ce revista Panorama l-a pus pe coperta sa, denumindu-l un "Mark Zuckerberg italian" - o referire la celebrul fondator al Facebook.
Coperta a picat tocmai bine, chiar in perioada listarii la bursa a Facebook-ului.
Companiile au dorit sa stie mai multe despre acest "Mark Zuckerberg" din Italia, printre care si Microsoft, care l-a luat pe Matteo sub "aripa sa ocrotitoare".
Doi ani mai tarziu, Egomnia are 250.000 membri si 700 de companii, care folosesc serviciile site-ului.
La inceput, Matteo a considerat ca-i prea tanar pentru o asemenea provocare. Intre timp, s-a razgandit.
"Scriem istoria internetului", spune el. "Expertii adevarati sunt tinerii, cei care nu au parul alb".
Succesul sau a trecut dincolo de Italia, ajungand pana in Sao Paulo, Brazilia.
Antreprenorul ofera versiuni in engleza si portugheza ale site-ului sau. Companiile platesc bani buni pentru a beneficia de serviciile HR ale Egomnia.
Mai mult decat atat, un regizor vrea sa realizeze un film despre viata si succesul lui Matteo si i-a cerut antreprenorului sa isi joace propriul rol. Acesta din urma a refuzat.
Deocamdata, tanarul antreprenor italian este preocupat de educatie si compania sa, Egomnia.