Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Poate fi stapanit monstrul Facebook

Poate fi stapanit monstrul Facebook
de la 27 Oct. 2017
Tags: mark zuckerbergfacebookcongresul americanrusialegeri americanepublicitate politica

Pe 1 noiembrie Mark Zuckerberg se va prezenta in fata Congresului american . Exista suspiciuni ca platforma lui adaposteste "fake news", manipulari si derapaje. Vor fi intrebari specifice despre vinderea de spatii publicitare unor "trolli" aflati in legatura cu guvernul rus.

Ce inseamna o companie gigantica , ca Facebook ? Raspunsul este simplu : din cinci secunde petrecute pe internet o secunda este petrecuta pe Facebook. 
 
O astfel de companie, care umple in asemenea masura viata cotidiana a pamantenilor, are, desigur, multe probleme de rezolvat. Si nu toate placute .
 
Pe 1 noiembrie Mark Zuckerberg va trebui sa se prezinte in fata Congresului american si sa raspunda unor suspiciuni de gazduire de “fake news”, actiuni manipulatoare si derapaje, unele grave. Au mai fost urecheati de Congres fratii de la Google si Tweeter.
 
Intrebarile vor fi foarte specifice : in ce masura Facebook le-a permis rusilor sa se amestece in alegerea lui Donald Trump.
 
La inceputul lunii septembrie responsabilul cu securitatea retelei a recunoscut public ca a vandut spatii publicitare – de numai 100.000 dolari – unor “trolli” aflati in legatura cu guvernantii rusi.
 
Pe 21 septembrie Zuckerberg a promis ca-i va scutura bine pe cei din echipa de securitate si a promis ca “va intari procesul democratic intr-o maniera proactiva “(adica sfatuindu-se cu utizatorii, asa cum a procedat pana in 2012, dupa care a renuntat, n.n).
 
El a prezentat masuri care vizeaza sa faca “publicitatea politica mai transparenta”.
De exemplu, cei care cer spatiu pentru o astfel de publicitate vor trebui sa indice ce “pagina” i-a finantat ( de exemplu “Eu sunt Epic Fail Memes si aprob acest mesaj”).
Va cere de asemenea ca “pubs”-urile de acest gen sa fie accesibile pentru toata lumea. Se pune capat practicii “dark advertising” care permite sa fie postate mesaje vizibile numai pentru o categorie de vizitatori.
 
Zurckerberg compara aceste masuri cu cele care s-au luat deja in media specifica radioului si televiziunii : sunt obligati sa mentioneze cine finanteaza publicitatea politica difuzata pe antene.
 
Toate aceste promisiuni sunt totusi putin credibile. Cu numai cateva ore inainte de anuntul acestor masuri  Zurckerberg propunea clientilor noi instrumente de marketing. Intre altele, le propunea marilor branduri sa tinteasca utilizatorii platformei lui prin organizarea unui tur prin magazinele lor.
Acest lucru deja s-a intamplat : dupa o vizita a site-ului Zappos.com ( vanzare on-line de pantofi) , sunt utilizatori ai Facebook care primesc de sapatmani intregi oferte de pantofi, ca si cum s-ar afla intr-un “boutique” de pantofi.
 
In acest sens este credibil John Lanchester care spune ca, in final, Facebook a fost conceput pentru a extrage date de la utilizatori si a le vinde  celor ce se ocupa cu publicitatea.
Cu publicitatea s-au ocupat si trollii rusi, deci…
 
Pentru a-si recastiga onorabilitatea Zurckerberg a cazut intr-un limbaj ONG-ist . El spune ca a “vegheat la garantarea integritatii alegerilor din Germania”. Intrebarea de bun simt este : “in ce calitate?”.Utilizatorii platformei i-au cerut mult mai putin : sa respecte regulile stabilite in viata politica a lumii reale.
 
Manifestul lui Zuckerberg “ Building Global Community” incepe sa arate a monstru greu de stapanit .
 
Materialul a folosit informatii din articolul “ Does Even Mark Zuckerberg Know What Facebook Is?”, Max Read, 01.10.2017, New York Magazine.
 



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor



Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.