Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Poate fi stapanit monstrul Facebook ?


Poate fi stapanit monstrul Facebook ?
de la 27 Oct. 2017
Poate fi stapanit monstrul Facebook ?
Tags: mark zuckerbergfacebookcongresul americanrusialegeri americanepublicitate politica

Pe 1 noiembrie Mark Zuckerberg se va prezenta in fata Congresului american . Exista suspiciuni ca platforma lui adaposteste "fake news", manipulari si derapaje. Vor fi intrebari specifice despre vinderea de spatii publicitare unor "trolli" aflati in legatura cu guvernul rus.

Ce inseamna o companie gigantica , ca Facebook ? Raspunsul este simplu : din cinci secunde petrecute pe internet o secunda este petrecuta pe Facebook. 
 
O astfel de companie, care umple in asemenea masura viata cotidiana a pamantenilor, are, desigur, multe probleme de rezolvat. Si nu toate placute .
 
Pe 1 noiembrie Mark Zuckerberg va trebui sa se prezinte in fata Congresului american si sa raspunda unor suspiciuni de gazduire de “fake news”, actiuni manipulatoare si derapaje, unele grave. Au mai fost urecheati de Congres fratii de la Google si Tweeter.
 
Intrebarile vor fi foarte specifice : in ce masura Facebook le-a permis rusilor sa se amestece in alegerea lui Donald Trump.
 
La inceputul lunii septembrie responsabilul cu securitatea retelei a recunoscut public ca a vandut spatii publicitare – de numai 100.000 dolari – unor “trolli” aflati in legatura cu guvernantii rusi.
 
Pe 21 septembrie Zuckerberg a promis ca-i va scutura bine pe cei din echipa de securitate si a promis ca “va intari procesul democratic intr-o maniera proactiva “(adica sfatuindu-se cu utizatorii, asa cum a procedat pana in 2012, dupa care a renuntat, n.n).
 
El a prezentat masuri care vizeaza sa faca “publicitatea politica mai transparenta”.
De exemplu, cei care cer spatiu pentru o astfel de publicitate vor trebui sa indice ce “pagina” i-a finantat ( de exemplu “Eu sunt Epic Fail Memes si aprob acest mesaj”).
Va cere de asemenea ca “pubs”-urile de acest gen sa fie accesibile pentru toata lumea. Se pune capat practicii “dark advertising” care permite sa fie postate mesaje vizibile numai pentru o categorie de vizitatori.
 
Zurckerberg compara aceste masuri cu cele care s-au luat deja in media specifica radioului si televiziunii : sunt obligati sa mentioneze cine finanteaza publicitatea politica difuzata pe antene.
 
Toate aceste promisiuni sunt totusi putin credibile. Cu numai cateva ore inainte de anuntul acestor masuri  Zurckerberg propunea clientilor noi instrumente de marketing. Intre altele, le propunea marilor branduri sa tinteasca utilizatorii platformei lui prin organizarea unui tur prin magazinele lor.
Acest lucru deja s-a intamplat : dupa o vizita a site-ului Zappos.com ( vanzare on-line de pantofi) , sunt utilizatori ai Facebook care primesc de sapatmani intregi oferte de pantofi, ca si cum s-ar afla intr-un “boutique” de pantofi.
 
In acest sens este credibil John Lanchester care spune ca, in final, Facebook a fost conceput pentru a extrage date de la utilizatori si a le vinde  celor ce se ocupa cu publicitatea.
Cu publicitatea s-au ocupat si trollii rusi, deci…
 
Pentru a-si recastiga onorabilitatea Zurckerberg a cazut intr-un limbaj ONG-ist . El spune ca a “vegheat la garantarea integritatii alegerilor din Germania”. Intrebarea de bun simt este : “in ce calitate?”.Utilizatorii platformei i-au cerut mult mai putin : sa respecte regulile stabilite in viata politica a lumii reale.
 
Manifestul lui Zuckerberg “ Building Global Community” incepe sa arate a monstru greu de stapanit .
 
Materialul a folosit informatii din articolul “ Does Even Mark Zuckerberg Know What Facebook Is?”, Max Read, 01.10.2017, New York Magazine.
 



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016