PRINSA CU RATA-N GURA: Facebook a angajat o firma de PR sa imprastie minciuni despre Google
retele de socializarespiongooglefacebooksocial circle
Reteaua de socializare a angajat, in secret, o firma de PR pentru a raspandi povesti negative despre Google, dezvaluie The Daily Beast, citat de Business Insider. Aceasta "strengarie" se intoarce acum impotriva celor de la Facebook si accentueaza razboiul dintre cei doi giganti.
In ultimele zile, in Silicon Valley s-a desfasurat o adevarata poveste cu spioni. Cineva, nu sunem cine - persoana importanta, a angajat firma de relatii publice Burson-Marsteller, pentru a "scapa" zvonuri negative despre Google in ziare. Media s-a vazut impinsa de la spate penrtu a investiga acuzele conform carora Google ar incalca intimitatea utilizatorilor. Burson s-a oferit chiar sa ajute un blogger renumit sa scrie un fel de eseu care sa mustruliasca Google care urma sa apara in ziare si portaluri importante, ca The Washington Post, Politico sau The Huffington Post.
Numai ca planul secret s-a dus de rapa cand bloggerul cu pricina a refuzat propunerea Burson si a publicat, in schimb, mail-urile primite de la Burson. Situatia s-a inrautatit cand USA Today a acuzat firma de PR ca a initiat o "campanie a zvonurilor" despre Google, "in numele unui client necunoscut".
Dar cine era, totusi, acest client misterios? Toata lumea arata spre Apple si Microsoft, dar The Daily Beast a descoperit ca, de fapt, era vorba despre cine ne-am fi asteptat mai putin: Facebook.
Pus in fata dovezilor, purtatorul de cuvant de la Facebook a confirmat aseara ca a angajat firma Burson, dand doua motive: in primul rand, pentru ca este de parere ca Google are niste actiuni in planul socializarii online care nu sunt tocmai ortodoxe si, in al doilea rand, poate si mai important, pentru ca Facebook detesta incercarea Google de a folosi datele de pe Facebook pentru propriile servicii de socializare.
Google vede in Facebook un rival si a incercat, fara succes pana acum, sa-si lanseze propriile platforme de socializare, dar Facebook a simtit ca este momentul sa riposteze. Clandestin.
In mijlocul problemei este instrumentul folosit de Google care poarta numele de Social Circle, care le permite utilizatorilor sa-si foloseasca conturile de Gmail pentru a accesa informatii nu numai despre prietenii lor, ci si despre prietenii prietenilor lor, ceea ce Google numeste "conexiuni secundare". Burson, in comunicatul catre jurnalisti, spune ca Social Circle este "elaborat pentru a razui date personale si a pune cap la cap dosare extrem de personale ale milioanelor de utilizatori".
Chris Soghoian, bloggerul contactat de Burson, spune ca se face un munte dintr-un musuroi de cartita si ca Social Circle nu este deloc periculos.
Confruntarea dintre Google si Facebook reprezinta una dintre cele mai mari batalii din Epoca Internetului. Dincolo de toate ecranele de fum, cele doua companii se bat pentru a obtine partea leului din publicitatea online.
Facebook are 600 de milioane de membri si aduna informatii despre identitatea lor, prietenii lor si despre ce le place tuturor. Aceste date ii ofera posibilitatea retelei de a vinde publicitate personalizata. Si transforma Facebook intr-un mare rival al Google.
Luna trecuta, presedintele si cofondatorul Google, Larry Page, a trimis o nota interna prin care isi informa toti angajatii ca socializarea online este prima prioritate Google. O prioritate ce va fi remunerata: 25% din fiecare bonus al angajatilor se va baza pe cate de bine vinde Google pe domeniul socializare online.
Este greu de prevazut daca Google va fi vreodata in stare sa-si depaseasca adversarul pe acest domeniu. Dar, dupa acest episod trist si stangaci, Facebook nu mai pare atat de invincibila. De fapt, pare ca ii este un pic teama.