Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Studiu: Cum folosesc companiile din Romania retelele sociale?


Studiu: Cum folosesc companiile din Romania retelele sociale?
de la 08 Feb. 2016
Studiu: Cum folosesc companiile din Romania retelele sociale?
Tags: retele socialepromovarevanzaresocial mediaafaceri

Potrivit unui studiu realizat de EY Romania, 74% dintre companii utilizeaza retelele sociale pentru promovare, vanzare sau recrutare. Cea mai utilizata platforma este Facebook, urmata de LinkedIn, YouTube si Twitter.

Studiul EY Romania, "Social media si mediul de afaceri romanesc 2015" analizeaza raspunsurile a 270 de reprezentanti ai unor companii din diverse industrii din Romania cu privire la modul in care acestea abordeaza marketing-ul prin intermediul retelelor de socializare si impactul pe care acest tip de marketing il are in prezent in activitatea lor.

Astfel, in urma studiului, 74% dintre respondenti au declarat ca utilizeaza retelele de socializare pentru promovarea companiei, iar 53% spun ca genereaza oportunitati de vanzare prin social media. Totodata, 21% dintre respondenti au afirmat ca utilizarea retelelor de socializare face parte din strategia de comunicare a companiei.

Respondentii folosesc retelele de socializare pentru promovarea produselor si serviciilor companiei. In medie, pe saptamana, pentru aceasata activitate sunt alocate 5 ore.

In continuare, tot mai multi respondenti (in crestere de la 64% in 2014 la 75% in 2015) spun ca isi administreaza singuri campaniile pe retelele de socializare si tot mai putini apeleaza la servicii externe (in scadere de la 14% in 2014 la 6% in 2015). Totusi, 46% dintre companii spun ca externalizeaza partea de design si dezvoltare, 23% externalizeaza partea de creare de continut, iar cate 16% externalizeaza cercetarea de piata si relatiile publice (PR). Partea de strategie este externalizata de numai 10% dintre companii, in timp ce actualizarea statusurilor este tinuta in house de 90% din firme.

In 2015, 91% dintre respondenti declara ca utilizarea retelelor sociale le ofera un avantaj competitiv fata de companiile care nu folosesc.

Cresterea notorietatii si expunerii in piata raman cele mai importante beneficii ale utilizarii retelelor sociale; 53% dintre respondenti vorbesc despre generarea de oportunitati de vanzare si 37% dintre respondenti afirma ca utilizarea mediilor sociale au produs o crestere efectiva in venituri (+3% fata de 2014). Chiar daca se constata o scadere fata de anul trecut, aproape jumatate dintre respondenti apreciaza fidelizarea clientilor prin folosirea retelelor sociale.

Utilizarea retelelor sociale pentru recrutarea de personal se mentine la cote ridicate, topul fiind condus de industria financiar-bancara, cu 56% dintre respondenti. Institutiile financiar-bancare semnaleaza si utilizarea retelelor sociale pentru imbunatatirea brandului de bun angajator (56%). Pe de alta parte 75% dintre respondentii din turism si 70% dintre respondentii din comert utilizeaza retelele sociale pentru fidelizarea clientilor.

Foto: preceptit.com

Economist
Experienta: 5 ani de activitate in management si marketing



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016