Un Midas modern: Fondatorul LinkedIn castiga 1,7 miliarde de dolari dupa listarea companiei
reid hoffmanlinkedinfacebooklistareactiunicastig
Reid Hoffman, fondatorul retelei de socializare pentru mediul de afaceri LinkedIn, stie sa se orienteze spre castigatori si tot ce atinge se transforma in bani. Antreprenorul american de 43 de ani a investit in vreo 80 de companii start-up, inclusiv Facebook, Groupon si Flickr, scrie Daily Mail.
Hoffman va castiga impreuna cu sotia sa Michelle Yee cam 1,7 miliarde de dolari, dupa listarea "copilul" lor, LinkedIn.
Hoffman va mai obtine un profit sanatos si din actiunile pe care compania sa Greylock Partners le are in afacerea .com.
Majoritatea celor 7,84 milioane de actiuni disponibile prin oferta publica initiala (IPO) au fost insfacate de investitori VIP. IPO-ul initial a fost de 45 de dolari pe actiune, ceea ce a ridicat valoarea companiei la 4,3 miliarde de dolari.
Aceasta este cea mai mare valoare de piata atinsa de o companie IT americana in prima sa zi pe bursa, dupa ce Google a fost listata, acum aproape sapte ani. Si este, oricum, cu 30 - 40% mai mult decat tinta initiala a LinkedIn, de 32 - 35 de dolari pe actiune.
Pretul actiunilor a urcat la 88,7 dolari in prima ora de la deschidere, cu 97% peste pretul initial de 45 de dolari. Dupa cateva ore, pretul pe titlu crescuse la 108,12 dolari, iar bursa din New York s-a inchis la pretul de 94,25/titlu.
Azi de dimineata, bursa NYSE s-a deschis la pretul de 84 dolari pe o actiune LinkedIn, ridicand valoarea companiei la 7,8 miliarede de dolari. Hoffman si Yee detin 21,4% din companie. Revista Forbes apreciaza ca, anul trecut, Hoffman a castigat net 340 de milioane de dolari.
IPO-ul LinkedIn poate parea insa modest fata de al altor site-uri care sunt anuntate pentru listare in urmatoarele 18 luni: Twitter, Groupon si Facebook, ceea ce a dus la reaparitia zvonurilor privind o noua bula tehnologica.
Hoffman s-a ridicat, luna trecuta, impotriva acestei teorii. "Unul din motivele pentru care nu cred ca avenm de-a face cu o bula tehnologica, este ca, spre deosebire de 1999 si 2000, exista niste modele de afaceri serioase care stau in spatele acestor companii care sunt in centrul atentiei", a declarat el pentru Forbes.