Utilizatorii nu au incredere in Facebook, cand vine vorba de administrarea datelor personale
facebookincredereutilizatoridate personalegooglemarketing
Tot mai putini utilizatori de internet au incredere in Facebook, atunci cand vine vorba de administrarea datelor personale, comparativ cu situatia Amazon.com si Google, sugereaza un sondaj.
O treime dintre utilizatorii de internet au declarat ca au incredere in modul in care Facebook administreaza datele lor personale pentru a atrage reclama, releva un sondaj Harris Interactive Inc.
De doua ori mai multi, 66%, sunt impacati cu gandul ca retailerul gigant Amazon le foloseste datele despre achizitiile din trecut pentru a le recomanda alte produse, in timp ce 41% dintre respondenti se incred in Google.
Facebook, proprietarul celei mai mari retele de socializare din lume, utilizeaza informatiile despre preferintele utilizatorilor pentru a-i ajuta pe publicitari sa isi promoveze produsele sau serviciile.
In luna noiembrie a anului 2011, Facebook a solutionat reclamatiile din partea FTC (Federal Trade Commission); reteaua lui Mark Zuckerberg a fost acuzata atunci ca nu a reusit sa protejeze informatiile utilizatorilor sai sau sa le explice in ce modalitate au fost folosite acestea.
Sondajul Harris a fost realizat pentru firma de marketing mobil Placecast si a cuprins un esantion de 2.262 utilizatori americani.
In America, lanturile de supermarketuri beneficiaza de cea mai mare incredere din partea consumatorilor, in procent de 81%. Astfel, ei au declarat ca nu ii deranjeaza faptul ca retailerii utilizeaza datele despre comportamentul lor la cumparaturi, pentru a le oferi reduceri, cupoane si alte compensatii si bineinteles, pentru a-si spori vanzarile.