Veniturile Facebook au crescut cu 63% datorita vanzarilor de reclama
mark zuckerbergfacebookvanzarireclameutilizatoriinstagramcifre exacte
Facebook a inregistrat un profit de 523 milioane dolari si o majorare cu 63% a veniturilor in al patrulea trimestru, peste asteptarile analistilor. Majorarea veniturilor se datoreaza vanzarilor tot mai mari de publicitate, o zona prioritara pentru CEO-ul Mark Zuckerberg.
Veniturile din reclama au crescut cu 76% fata de aceeasi perioada a anului trecut; peste jumatate din venituri au fost generate de zona mobila.
La nivelul lunii decembrie 2013, Facebook avea 757 milioane utilizatori globali zilnici. Pentru intreg anul 2013, Facebook a inregistrat profituri de 1,5 miliarde dolari si a anuntat ca numarul utilizatorilor activi zilnici a crescut cu 22%.
"A fost un sfarsit de an excelent pentru Facebook", a spus Zuckerberg. "Privim cu incredere spre urmatorii zece ani si vrem sa conectam tot mai multi oameni".
Actiunile Facebook au crescut cu 10%, dupa publicarea rezultatelor financiare.
Facebook implineste in curand zece ani, marcand o transformare remarcabila, de la un proiect de camin al lui Zuckerberg la un imperiu global cu peste 1,23 miliarde utilizatori lunari.
In urma cu doi ani, Facebook nu inregistra niciun venit de pe urma vanzarii de reclama pentru dispozitivele mobile.
Compania a schimbat insa mersul lucrurilor. "2013 a fost anul in care ne-am transformat afacerea intr-una orientata spre segmentul Mobile", a spus Zuckerberg.
Potrivit eMarketer, Facebook obtine o cota de 16% din fiecare dolari cheltuit in domeniul advertisingului mobil in SUA, la nivelul acestui an, in crestere cu 9% fata de 2013.
Facebook a depasit Yahoo in clasamentul celor mai mari vanzatori de publicitate din SUA. La nivel global, Google ramane jucatorul dominant, cu o cota de 32,4% din cele 117,6 miliarde dolari cheltuite in advertisingul digital in 2013.
Directorii Facebook au vorbit si despre doua aplicatii ale Facebook: Messenger si Instagram.
Directorul financiar David Ebersman a spus ca numarul utilizatorilor Instagram s-a dublat, dar nu a oferit cifre exacte.
Ebersman nu a vorbit insa despre volumul de reclama canalizat prin Instagram: "Este devreme pentru Instagram... O sa ne miscam cu precautie, asa consideram ca este cel mai bine".
Zuckerberg a mai discutat despre cresterea aplicatiei Messenger, unde numarul utilizatorilor s-a majorat cu 70%.