10 intrebari pe care trebuie sa i le adresezi unui candidat pentru functia de consultant social media
social mediasalariiconsultantretele de socializarefacebookmarketing
Un consultant social media reprezinta ochii, urechile si glasul companiei tale in mediul online. Asta inseamna ca ai nevoie de cineva care sa majoreze popularitatea brandului tau, sa furnizeze trafic pentru site-ul tau, mentinand intacta reputatia companiei.
Cum angajezi persoana potrivita? Iata zece intrebari pe care ar trebui sa i le adresezi unui candidat pentru functia de consultant social media.
1. Cum ai aprecia succesul inregistrat de tine in reteaua de socializare in care activezi? Este important sa stii cum se implica expertii in propriile lor retele de socializare, spune Michael Stelzner, fondatorul Social Media Examiner si gazda Social Media Marketing Podcast. Daca nu reusesc sa "se vanda" pe piata social media, atunci nu vor putea sa "te vanda" nici pe tine. Stelzner sugereaza monitorizarea activitatii consultantilor pe Twitter, Facebook si LinkedIn, pentru a vedea cat de seriosi sunt, cat de des ofera raspunsuri pentru ceilalti si daca acel continut are valoare. Daca un consultant lanseaza mesaje jignitoare sau foloseste fotografii vulgare, nu colabora cu el.
2. Intelegi piata mea "de desfacere"? Consultantii in retele de socializare trebuie sa inteleaga pe deplin industria ta si piata specifica, spune Stelzner. Le poti adresa intrebari generale despre piata nisa sau poti verifica daca au scris articole, studii sau alte materiale despre industria ta.
3. Cat de conectat esti cu persoanele influente din industria mea? In mod ideal, consultantii vor fi deja conectati cu persoanele influente din industrie, cele care dicteaza tonul in privinta produselor si serviciilor tale. Pentru a afla acest detaliu, verifica lista de followeri de pe Twitter si Timeline-ul de pe Facebook. Vezi cine le-a dat "like".
4. Imi poti comunica numele clientilor tai? Candidatii calificati vor expune imediat lista clientilor din trecut si prezent, spune Aliza Sherman, co-autor al lucrarii Social Media Engagement for Dummies (Wiley, 2013). "Consultantii ii vor evoca in discutie doar pe clientii care au fost foarte multumiti de colaborarea cu ei". "Asadar, poti sa ii suni direct, sa afli detalii suplimentare".
5. Unde pot gasi exemple concrete ale muncii tale? Sara Sutton Fell, fondatoarea site-ului de joburi la domiciliu FlexJobs.com, sugereaza solicitarea unor linkuri catre portofoliul candidatului. Analizeaza campaniile pe care le-a desfasurat si rezultatele acestora.
6. Ce instrument folosesti pentru a masura ROI-ul campaniilor tale? Este important ca managerii retelelor de socializare sa isi poata sustine realizarile cu statistici si date concrete, traduse in ROI (return on investment). Ar fi bine sa mergi dincolo de like-uri, followeri si fani si sa cuantifici ratele de conversie in bani. Fell le sugereaza angajatorilor sa ii intrebe pe consultanti ce fel de instrumente folosesc (Google Analytics, Facebook Insights si Klout).
7. Ai cateva idei privind o campanie pentru afacerea mea? Fara sa "lucreze gratuit", candidatii pentru acest job ar trebui sa iti ofere cateva idei si strategii privind o posibila campanie de socializare. Cum doreste sa animeze vointa utilizatorilor, sa starneasca reactii si interactiuni, sa ii mobilizeze, in favoarea business-ului tau? Ce fel de reclame pe Facebook, concursuri pe Pinterest si hashtag-uri pe Twitter are de gand sa foloseasca?
8. Esti specializat intr-o anumita retea de socializare? Este important sa fii exact, cand soliciti vizita unui candidat. De exemplu, daca mizezi pe Pinterest, cauta un candidat "croit" pe aceasta retea; de asemenea, daca mizezi pe Facebook, angajeaza un "facebookist".
9. Cum poti gestiona o criza sociala? Campaniile de marketing prin intermediul social media reprezinta adevarate sabii cu doua taisuri, dupa cum a fost cazul contului "hackuit" #McDStories. Este vital sa stii daca acesti consultanti pot face fata cu brio in fata unei crize social media de proportii. Cum vor salva imaginea companiei? Cum vor raspunde la comentariile nimicitoare?
10. Ce salariu doresti? Este negociabil? Consultantii social media lucreaza fie pe baza unui salariu, fie a unui tarif, cu plata pe ora sau pe proiect. (via smmp)