3 greseli majore in marketingul online
social mediamarketing onlineoptimizare websitepublic tintafidelizarea clientilor
Social media poate fi considerata o rampa de lansare pentru afacerea ta, insa daca nu este folosita corect poate reprezenta o pierdere de timp.
Iata cele mai intalnite trei greseli in marketingul online:
1. Te astepti ca blogul tau sa aiba inca de la inceput un trafic mare si sa devina foarte cunoscut in online
Este adevarat ca blogul tau poate avea inca de la inceput un trafic urias, asta daca stii sa il optimizezi corect si daca articolele postate sunt de calitate si relevante pentru publicul tau, insa nu te astepta la o magie. Va dura putin mai mult decat crezi la inceput sa devii o persoana influenta in social media, adica sa fii citit de multi utilizatori, care sa te recomande prietenilor lor si care sa iti asculte sfaturile. Pentru a crea un blog relevant, postarile tale trebuie sa reflecte ceea ce esti si sa se potriveasca precum o manusa publicului care te urmareste.
Pentru a rezolva aceasta problema trebuie sa stii in primul rand ceea ce vrei sa spui si sa incepi cu ceea ce te face special, diferit de ceilalti bloggeri. Spune-le exact cititorilor tai care este adevarata valoare pe care le-o oferi.
2. Consideri ca social media este o adevarata gaura neagra
Twitter, Facebook, Instagram, Pinterest si LinkedIn pot consuma resurse importante de timp si energie, este adevarat si de cele mai multe ori aduc inapoi recompense destul de mici. Tocmai din acest motiv, eforturile pe care le depui pe platformele online trebuie sa fie gandite inteligent si strategic, nu intamplator.
Te intrebi ce trebuie sa faci? In primul rand trebuie sa stabilesti care este scopul tau, ce doresti sa obtii in urma postarilor pe diverse platforme. Vrei sa imbunatatesti imaginea companiei tale? Vrei sa cresti notorietatea brandului tau? Iti doresti un trafic mare si o crestere a vanzarilor prin intermediul website-ului tau? Vrei sa maresti lista ta de contacte? In functie de scopul tau trebuie sa alegi crearea de mesaje diferite dar si de canale/ platforme diferite.
3. Ai trafic mare pe site, insa nu ai cumparatori
Publicul tau tinta este fidel, stie si iubeste tot ceea ce faci, iti citeste toate postarile, raspunde la ele si le distribuie mai departe. Cu toate acestea, te intrebi de ce nu iti cumpara produsele.
Ideea este sa ii convingi in primul rand pe clientii fideli sa iti cumpere produsele si abia apoi sa te axezi pe cresterea numarului de cumparatori. Un client nemultumit, face galagie cat 10 care te lauda. In plus, trebuie sa te asiguri ca fiecare pagina este corect optimizata pentru a obtine mai multi vizitatori si ai grija ca optiunile de vanzare online sa fie destul de simple.