Alex Schultz, Facebook: Nu iti pacali utilizatorii. O sa ii pierzi!
facebookconsumatoriclientiutilizatorilp-uritacticimark zuckerberg
Vicepresedintele de dezvoltare al Facebook, Alex Schultz, este un antreprenor respectat si un avocat al tacticilor corecte de achizitii, care genereaza doza necesara de angajament; el se opune vehement strategiilor inselatoare, care erodeaza increderea utilizatorilor intr-un serviciu.
"Daca ai intr-adevar o viziune pe termen lung despre chestiunea aceasta, nu poti pacali utilizatorii, deoarece vor pleca de la tine. Fidelizarea lor este principala misiune", a spus Schultz in cadrul unui eveniment tehnologic.
Shultz se refera la practica unor start-up-uri, care par disperate sa obtina angajamentul consumatorilor. Printre tactici se numara trimiterea de invitatii automate catre lista de contacte a unui utilizator sau furnizarea unei singure optiuni, astfel incat oamenii sa nu aiba de unde sa aleaga.
"Acei utilizatori nu vor mai avea incredere in tine", a spus Schultz. "Fidelizarea si pastrarea trebuie sa fie prioritare si asa gandeste Facebook. Nu-ti poti pacali utilizatorii in acest mod", a declarat reprezentantul Facebook.
Departamentul condus de Schultz este unul de "dezvoltare", dar in loc sa creeze LP-uri (landing pages-uri) cu optiuni ascunse, angajatii Facebook se concentreaza asupra ajustarii produsului la nevoile clientilor, astfel incat acestia sa se inregistreze mai usor si sa se simta in largul lor.
De exemplu, Schultz si echipa sa se concentreaza in acest moment asupra pietei din India. El studiaza ce fel de telefoane mobile au indienii, cum le folosesc si vrea sa stie daca ar putea naviga pe Facebook.
"Multi indivizi nu au perspectiva pe termen lung. Mark Zuckerberg are o asemenea perspectiva", a apreciat Schultz.
Schultz tine mult la relatia generata intre echipele de dezvoltare si cele care realizeaza produsele, deoarece mecanismele care te ajuta sa iti cresti afacerea trebuie construite in interiorul produsului, nu adaugate la final.
Schultz doreste sa inlature acele elemente care stau in calea consumatorilor, atunci cand vor sa se inregistreze pe Facebook. Este necesar insa un echilibru intre eficientizarea inregistrarii si ignorarea tacticilor inselatoare de atragere a clientilor.
"Exista o granita destul de subtire intre eficientizarea inregistrarii si ademenirea utilizatorilor... Cand iti pacalesti utilizatorii, iti atragi antipatia lor", a spus Schultz.
In final, tacticile inselatoare aplicate in cazul consumatorilor/ clientilor/ utilizatorilor vor reprezenta ultimul cui de pe sicriul cresterii unei afaceri, a mai subliniat Schultz.