Ar trebui sa stea copiii de 11 ani pe Facebook?
facebookcopiitwitterretele de socializaremicrosoftacces
Asta se intreaba bloggerii si utilizatorii Twitter, dupa ce Facebook a anuntat ca intentioneaza sa permita accesul in reteaua sociala si copiilor sub 13 ani, cu acordul parintilor. Un studiu Microsoft Research si Consumer Reports arata ca tot mai multi copii folosesc oricum reteaua de socializare, cu acordul parintilor. O analiza Consumer Reports din 2011 arata ca 7,5 milioane de utilizatori cu varsta sub 13 ani utilizeaza Facebook; aproape o treime dintre cei cu varsta de 11 ani si jumatate din cei cu varsta de 12 ani intra pe Facebook cu acordul parintilor, potrivit unui sondaj realizat in randul a 1.007 de subiecti.
Cei care sustin intentia Facebook de a permite accesul copilasilor pe Facebook spun ca acest lucru ar asigura o navigare mai sigura pentru acestia. "Fie ca vrem sau nu, milioane de copii folosesc Facebook si, in conditiile in care nu exista o cale prin care sa le restrictionam accesul la serviciu, cea mai buna strategie este sa le oferim o cale sigura de navigare, in care sa interactioneze cu prietenii si rudele verificate, fara sa fie nevoiti sa minta in privinta varstei lor", a declarat Larry Magid, pentru Forbes.com.
Analistul Magis a precizat ca Facebook-ul celor mici nu ar trebui sa aiba reclame si necesita masuri suplimentare de securitate. Altii spun ca Facebook incearca sa profite de copiii cu varsta sub 13 ani. Common Sense Media, un grup civic, a comparat Facebook cu marile companii producatoare de tigari (BIG TOBACCO).
"In masura in care ingrijorarile privind modelul de afaceri al Facebook sunt tot mai numeroase, compania incearca sa identifice noi surse de venit pe termen scurt si lung, pentru a-i impresiona pe actionarii speriati", a declarat CEO-ul Common Sense Media, James Steyer.
"Dar mai exista o PROBLEMA. Nu avem nicio dovada potrivit careia Facebook ar putea oferi vreo valoare sociala sau educationala copiilor cu varsta sub 13 ani. Facebook se foloseste de tehnicile specifice jucatorilor din industria tutunului, care vor sa atraga tinerii - ii "agata" de mici, le inoculeaza brandul si ii transforma in clienti pe viata", a mai spus Steyer.
Ce urmeaza? Facebook pentru sugari?
The Wall Street Journal a publicat luni un articol amplu despre Facebook. Reteaua vrea sa atraga copilasii in fata calculatorului, chiar daca are deja 900 milioane de utilizatori.
"Cele mai recente rapoarte au aratat cat de dificil este sa impui unele restrictii de varsta pe internet, mai ales atunci cand parintii vor ca si copiii lor sa poata accesa continutul si serviciile online. Ne aflam intr-un dialog continuu cu actionarii, legiuitorii si alti factori decizionali, pentru a gasi cea mai buna solutie", a specificat Facebook intr-un comunicat de presa.
sursa foto: flickr, xopherlance