Brandurile apeleaza la Facebook pentru a obtine noi idei de la clienti
brandurifacebookmarketingteleviziunelikecompanii
Cand Facebook a lansat "Fan Pages" in 2007, companiile au inceput sa beneficieze de o oportunitate uriasa de promovare. Pentru prima oara, marketerii aveau acces la o platforma centrala care miza pe puterea constiintei colective, loialitatea, reclama din vorba in vorba si chiar inovatia.
Astazi, la cinci ani distanta, doar cateva companii utilizeaza la maximum capacitatile Facebook. Un studiu recent realizat de AdAge arata ca mai putin de 1% dintre fanii care au dat "Like" pe pagina unei companii raman alaturi de marca respectiva. In mod evident, marketerii abordeaza Faceboook intr-o maniera gresita. Trebuie sa se intample acel "CEVA", care sa dezvaluie adevaratul potential al Facebook.
Viitorul marketingului prin Facebook necesita o schimbare esentiala de mentalitate. In loc sa consideram Facebook doar un canal media traditional pentru cupoane, reduceri si mesaje promotionale, trebuie sa ne gandim la scopul sau primordial. Facebook are rolul de a interconecta oamenii, de a le permite sa partajeze orice. Platforma este destinata interactiunii sociale si dupa cum stim, marketingul nu este privit cu ochi buni in acest ecosistem.
Asadar, cum poate transforma un marketer "interactiunea sociala" de pe Facebook in ceva valoros? Care este "parola" care va scoate la iveala potentialul retelei lui Zuckerberg? Raspunsul este simplu: Colaborarea intre clienti.
Colaborarea pune bazele unei comunitati fidele pe Facebook. Ganditi-va la American Idol. Show-ul de televiziune a devenit foarte popular, deoarece permite audientei sa stabileasca urmatoarea vedeta a scenei muzicale americane. Oamenii adora sa decida soarta altor oameni.
Cateva branduri au reusit deja sa creeze asemenea campanii de colaborare cu clientii. De exemplu, Kit Kat UK a lansat o campanie Chunky Champion, in cadrul careia i-au invitat pe fanii sai de pe Facebook sa voteze unul din cele patru sortimente de Kit Kat Chunky Bar. Intr-o luna de campanie, Kit Kat UK a devenit a intrat in topul celor mai populare patru pagini de pe Facebook, potrivit Social Bakers.
Dar colaborarea merge dincolo de construirea unui club loial. Solicitarea unui feedback poate reprezenta o atractie pentru fanii de pe Facebook. De exemplu, Starbucks ii incurajeaza pe clienti sa trimita idei, comentarii, clasificari si sa colaboreze intre ei, pentru a imbunatati spiritul lantului de cafenele.
Dincolo de aspectele dezbatute, cel mai important element este INOVATIA. Companiile nu isi permit sa rateze trenul modernitatii, sa ignore Facebook. Facebook nu este insa un canal pentru marketing traditional. Pentru a-si capitaliza potentialul pe platforma, marketerii trebuie sa construiasca uneori chiar de la ZERO colaborarea intre clienti, urmand strategii si sisteme bine puse la punct si oferindu-le fanilor oportunitatea de a-si prezenta ideile, gandurile si povestile.
Marketerii trebuie sa inteleaga ca nu mai sunt doar niste furnizori de continut, ci adevarati mentori ai comunitatii, care respecta marca, o promoveaza, o apara si ii ofera o valoare inestimabila, dincolo de banalul "LIKE".