Cat de rau este afectat marketingul de Social Media
social mediamarketingvanzari companiicum vand in mediul onlinefacebookpublicitate facebook
Social Media este dusmanul marketingului. Dezvoltarea Facebook-ului si Twitter-ului a dus la aparitia unei generatii de tineri profesionisti care mai mult vorbesc decat sa asculte. Ei cred ca o conversatie este mai importanta decat identificarea publicului tinta, intelegerea motivatiilor si dezvoltarea unor mesaje care sa ii includa.
Iata realitatea: Social media a facut ca marketingul sa devina un domeniu lenes. Multi oameni cred ca este un glont magic pentru vanzari. Dar nu. Nu este asa, nu a fost si nu va fi vreodata. Social Media este o platforma disponibila pentru distribuirea mesajelor si ar trebui utilizata ca atare. Exista si cinci motive intemeiate:
1. Social Media contruieste obiceiuri gresite in marketing
In Social Media, importanta este cantitatea de fani, nu calitatea lor. Marketerii se concentreaza mai mult pe comentarii si interactiuni decat pe crearea unui limbaj emotional.
De fapt, realitatea este ca social media scade interactiunea cu clientii. La telefon, de exemplu, poti cere unui client sa iti spuna ceea ce gandeste despre produse, companie, poti simti emotia cu care vorbeste sau poti trece la un alt subiect. Un apel telefonic de 15 minute ajuta la intelegerea clientilor. Facebook distruge aceasta legatura.
Procentele arata ca...
...34% dintre utilizatorii Facebook petrec mai putin timp pe site decat o faceau cu un an in urma
...80% spun ca nu au cumparat un produs sau serviciu ca rezultat al unei reclame sau comentariu online
...12% s-ar simti in siguranta la achizitionarea unui produs online.
2. Social Media este trecatoare
In ultimele luni, Facebook a pierdut un capital de piata mai mare decat valoarea Yahoo, AOL, Zynga, Yelp, Pandora, OpenTable, Groupon, LinkedIn. Este bine sa investesti intr-o zona trecatoare? Social Media este noua televiziune.
Nu exista nicio garantie ca peste zece ani, Facebook si Twitter vor mai exista in forma lor actuala. Site-urile acestea vin si trec mai repede decat reclamele.
3. Social Media este inutila pentru companii
Deciziile unui director executiv sunt luate in functie de comportamentele vazute pe social media. Daca oamenii nu ar vedea reclamele televizate sau activitatile online crezi ca ar mai cumpara servicii profesionale sau echipamente? Nu, nu ar exista vreo sansa.
Vanzarile de afaceri necesita relatii la nivel inalt cu executivii, care aleg furnizorii in functie de recomandari si reputatie. Ei nu aleg in Fucntie de conturi de Facebook sau Twitter pentru ca multi nu sunt activi in mediul online.
4. Social media conduce la mesaje neglijate
Companiile au tendita de a nu perfectiona ceea ce expun in mediul online. Cea mai buna soltuie este de dezvoltare este de a intelege emotia clientiei. Logica face clientii sa gandeasca, dar emotiile ii fac sa cumpere produsele. Desi se presupune ca mediul acesta pune produsele intr-o lumina favorabila, de fapt, creeaza o lipsa de limbaj eficient. Cand o companie are cont pe o retea de socializare se simte obligata sa comunice constant cu fanii. Ei distribuie mesaje ineficiente. Non-stop.
5. Sunt platforme mai eficiente
Platformele mai eficiente aduc o comunicare mai buna cu potentialii clienti, relatii bazate pe deschidere, website si credinta.
S-ar putea sa gandesti, dar nu doare, asa-i? Fiind implicat in fenomenul online, nu doare. Social media este doar una dintre platformele de comercializare, dar nu cea mai importanta.