Instrumentul Graph Search, lansat marti, le permite utilizatorilor sa realizeze cautari in reteaua lor de prieteni, pentru a gasi orice element, de la un restaurant, la o recomandare de film sau melodie si marcheaza intrarea Facebook-ului in batalia uneltelor online de cautare.
"Propunem cateva sugestii de cautare foarte profitabile pentru Graph Search (restaurante, jocuri, cinematografe) si ar putea fi integrata usor cu rezultatele comerciale ale cautarilor, in urma parteneriatului pe care Facebook il are cu Bing", au declarat analistii Merrill Lynch.
Facebook desfasoara in prezent un parteneriat cu Microsoft Corporation, al carui motor de cautare BING furnizeaza rezultatele cautarilor pentru site-urile externe. Microsoft a integrat, la randul sau, cateva rezultate de pe Facebook in cele ale Bing-ului.
Expertii financiari estimeaza ca Facebook ar putea obtine in plus 500 milioane de dolari in fiecare an, daca ar genera un singur clic platit per utilizator, in fiecare an si au ridicat tinta privind pretul actiunii Facebook cu 4 dolari, la 35 dolari.
"Deocamdata, nu credem ca Graph Search va reprezenta o amenintare la adresa Google. Pe viitor, Facebook Graph Search ar putea fi competitiv cel mult in zona cautarilor de genul "Places & Maps", au precizat analistii.
Google a incercat sa combine notiunea de retea sociala cu functia de cautare timp de un an, prin integrarea Google + in motorul de cautare.
Multi dintre utilizatori se asteptau ca Facebook sa lanseze un smartphone propriu. Actiunile companiei au crescut cu 50% din noiembrie si pana in prezent, dupa luni bune de slabiciune. Marti, o actiune Facebook valora 30,10 dolari (-3%).
Mark Zuckerberg, fondatorul si CEO-ul Facebook (28 de ani), a declarat ca utilizatorii pot cauta doar continutul care a fost partajat cu ei de ceilalti, incercand astfel sa rezolve problemele legate de confidentialitatea informatiilor.
"Graph Search poate fi valorificat, dar valorificarea necesita timp", au precizat, la randul lor, oficialii Jeffries & Co.