Cum isi protejeaza creatia fondatorul unui proiect media
doctor mitmarca inregistratacoca cola
Doctor MIT, proiect media pe zona medicala din Romania, a devenit marca inregistrata in UE.
Doctorul Bogdan Ivanescu este presedintele bancii daneze de celule stem Stem SURE si vicepresedintele Asociatiei Romane a Bancilor Acreditate de Celule Stem. El a decis sa inregistreze marca Doctor MIT pe care a fondat-o, atat pentru recunoasterea exclusivitatii conceptului cat si pentru a o proteja contra eventualelor riscuri de furt sau utilizare frauduloasa de catre persoane neautorizate. In doar cateva luni, conceptul emisiunii, care deja a primit Premiul pentru Excelenta in Debut acordat de Consiliul National al Audiovizualului, va fi oferit spre vanzare la targul de formate media de la Cannes, Franta.
”Decizia de a inregistra un proiect (brand) ca marca de sine statatoare de catre initiatorul sau este o procedura absolut fireasca, in toate statele civilizate. Se stie ca marca este un element care influenteaza valoarea de piata a unei companii. Doctor MIT este o emisiune medicala al carei obiectiv principal este educarea medicala a publicului larg. In plus, faptul ca Doctor MIT este prima emisiune medicala din Romania premiata de CNA ii creste valoarea si atractivitatea in piata, astfel ca inregistrarea marcii a venit ca un pas firesc”, a declarat dr. Bogdan Ivanescu.
Proprietarul marcii a ales compania Monade Business Strategy & Consulting pentru a gestiona actul laborios al inregistrarii la nivel european a brand-ului „Doctor MIT”. Monade Business Strategy&Consulting este o companie specializata in consultanta si implementare proiecte în domeniul protectiei dreptului de proprietate intelectuala.
”In Romania, constiința protejarii marcii si a cresterii valorii de piată a companiei cu ajutorul acestui instrument este in plina formare. Anual, sunt aproximativ 10.000 de cereri de inregistrare de marca insa, raportat la numarul celor care isi deschid afaceri, procentul este relativ scazut. Ma bucur că Doctor MIT a ales sa inregistreze conceptul ca marca comunitara, acesta fiind un nivel de protecție superior dar absolut necesar in conditiile in care România este membru cu drepturi depline în U.E. In plus, apreciem faptul ca ne-a ales pe noi sa il reprezentam in desfasurarea acestei initiative”, a declarat Monica Bulancea, managing partner Monade Business Strategy&Consulting Procedura de inregistrare a marcii nationale Doctor MIT a durat 8 luni si nu s-au inregistrat impedimente care sa prelungeasca durata de solutionare a documentatiei depuse.
”Globalizarea face ca inregistrarea marcii, pentru protectia unui business, la nivel national si international sa devina aproape imperativa. Este deja celebru cazul in care Coca-Cola a fost nevoita sa plateasca o suma importanta de bani unui fost angajat pentru a deveni proprietar deplin al marcii, dupa ce la inceputul afacerii, actionarii au refuzat sa ia in calcul acest instrument de protectie a business-ului”, a explicat Monica Bulancea.
Foto:
web.archive.org.