Facebook a dat militaria jos din pod: A interzis o reclama care critica politica lui Zuckerberg
facebookcredo mobilemark zuckerbergreclamepoliticagrupuri
Facebook a interzis o reclama din partea unui grup care critica actiunile Fwd.us, grupul politic infiintat de CEO-ul Facebook, Mark Zuckerberg si cativa membri proeminenti ai comunitatii tehnologice.
CREDO Mobile a criticat cu vehementa Keystone XL Pipeline. Carrier-ul mobil a lansat o campanie pentru a protesta impotriva reclamelor finantate de grupul de lobby al lui Zuckerberg, Fwd.us, care o sustine pe senatoarea Lindsay Graham.
Fwd.us sustine initiativele sociale ale lui Graham prin organizatia denumita Americans for a Conservative Direction.
In trecut, CREDO Mobile a mai criticat Facebook-ul si pe Zuckerberg, in principal, pentru sustinerea guvernatorului republican Chris Christie. Grupul a platit insa Facebook-ul pentru a-i difuza anumite reclame si s-a folosit de reteaua sociala pentru a organiza evenimente, incurajandu-i pe utilizatori sa semneze diverse petitii.
Cea mai recenta reclama CREDO Mobile utilizeaza imaginea lui Mark Zuckerberg, asociata mesajului: "Hei, Zuck, retrage-ti reclamele prin care sprijini Keystone XL". Reclama foloseste si logo-ul Obama pentru America, reprezentand "O"-ul din cuvantul "Keystone".
Reclama a fost insa respinsa de Facebook. Potrivit unui email oficial al companiei, aceasta incalca politica Facebook, deoarece face abuz de imaginea lui Zuckerberg.
Facebook precizeaza ca va respinge reclamele care contin logo-ul Facebook sau care asociaza compania in mod "nepotrivit" cu anumite cauze.
Intr-un comunicat oficial, Facebook a spus ca respinge deseori reclamele care contin imaginea lui Mark, deoarece - deloc surprinzator - acestea genereaza confuzie in randul userilor si conduc la opinii inselatoare. Utilizatorii ar putea accesa reclama, crezand ca este un mesaj de la Mark sau de la Facebook, nu vor intelege ca discutam, de fapt, despre o reclama care profita de imaginea lui Mark".
Directorul de conduita al CREDO Mobile, Becky Bond, critica politica Facebook, spunand ca nu ar trebui sa fie aplicata in cazul grupurilor care critica actiunile private ale lui Zuckeerberg, diferite de rolul sau de CEO al Facebook.
Tinand cont de implicarea tot mai puternica a lui Zuck in politica, spune Becky, ea crede ca este ridicol sa stabilesti ca altii "nu pot folosi reclamele Facebook pentru a vorbi despre ceea ce face Mark Zuckerberg".
Becky Bond a spus ca reclama CREDO nu ar fi eficienta fara afisarea chipului lui Zuckerberg, chiar daca grupul nu a testat ce efect ar avea aceasta, daca nu ar "abuza" de imaginea CEO-ului Facebook.