Facebook, castiguri mai mari din reclame
facebookvenituriprofitmark zuckerbergreclameutilizatori
Facebook a anuntat obtinerea unor castiguri mai mari din reclame mobile, reusind sa mai elimine din ingrijorarile investitorilor.
Au existat numeroase dubii privind capacitatea Facebook de a vinde reclama pentru dispozitive mobile, din cauza ecranelor relativ mici ale telefoanelor inteligente low-end. Investitorii s-au temut ca nu cumva cresterea Facebook sa fie afectata pe termen lung.
Totusi, Facebook a precizat recent ca 30% din veniturile sale de 1,25 miliarde, obtinute din reclama, in T1 2013, au provenit din zona mobila.
Profitul net al Facebook a fost in trimestrul ianuarie-martie de 219 milioane dolari.
"Am facut un progres evident in primele luni ale anului 2013", a declarat fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg, care s-a implicat, de curand, si in politica.
Costurile Facebook au crescut insa cu 60%, datorita investitiilor in infrastructura, la 1,1 miliarde dolari in T1 2013.
"Facebook face tranzitia rapida la zona mobila", a declarat Arvind Bhatia, analist al Sterne Agee. "Se pare ca strategia da roade".
Potrivit Facebook, veniturile sale din reclame mobile au ajuns la 375 milioane dolari, in perioada mentionata, in crestere de la 330 milioane dolari, valoare inregistrata in cele trei luni anterioare. Facebook a inregistrat si o crestere a numarului de utilizatori zilnici; acesta a crescut cu 8% din decembrie 2012 si pana in prezent, la 655 milioane useri (martie 2013).
Investitorii se tem insa ca Facebook ar putea sa-i "plictiseasca" pe unii utilizatori. Analistii le dau insa motive de bucurie, deoarece reteaua sociala ramane cea mai populara din lume. "Facebook inainteaza cu viteza maxima", a declarat Brian Blau, analist Gartner. "Trebuie sa ii oferi credibilitate".
Facebook are in prezent 1,11 miliarde utilizatori activi in fiecare luna. Facebook ramane reteaua de socializare numarul unu a planetei, oricum am privi lucrurile.
Zuckerberg a lansat de curand Facebook Home, aplicatia pentru telefoane cu Android. Aceasta "transforma" smartphone-ul intr-un "telefon Facebook".
"In zona retelelor sociale, noutatea este cuvantul de ordine", a declarat Nate Elliot de la Forrester Research. "Facebook evolueaza excelent", a mai precizat analistul.