Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

INTERVIU Dorin Boerescu, CEO 2Parale & 2Leva: Unii afiliati depasesc pragul de 100.000 lei castigati intr-o luna

INTERVIU Dorin Boerescu, CEO 2Parale & 2Leva: Unii afiliati depasesc pragul de 100.000 lei castigati intr-o luna
de la 20 Dec. 2013 Exclusiv
INTERVIU Dorin Boerescu, CEO 2Parale & 2Leva: Unii afiliati depasesc pragul de 100.000 lei castigati intr-o luna Tags: 2paralemarketing afiliatromania bulgariae-commerce

Afiliatii celei mai mari retele din Romania de marketing afiliat, 2Parale, au castigat peste 2,7 milioane lei in acest an. Si acestea sunt doar rezultatele partiale.


Un sistem de marketing afiliat poate fi o modalitate foarte eficienta de a monetiza traficul online, a afirmat Dorin Boerescu, CEO 2Parale & 2Leva, intr-un interviu acordat Manager.ro. Marketingul afiliat castiga teren pe piata online din Romania, iar tendinta se va mentine si in 2014. Piata este inca tanara, iar volumul nu a fost important pana recent, ceea ce a reprezentat insa o mare oportunitate pentru afacerile online aflate la inceput.

1. Ce inseamna a fi afiliat intr-un sistem de marketing afiliat? Cate categorii de afiliati sunt si cum reusesc sa monetizeze apartanenta la acest sistem?

Pentru afiliati este o modalitate eficienta de a isi monetiza traficul si cunostintele si de a castiga bani online. Un afiliat isi alege campaniile pe care doreste sa le promoveze si castiga comision de fiecare data cand un vizitator directionat de el pe site-ul advertiserului cumpara un produs sau se inscrie la newsletter, de exemplu, intr-o anumita perioada de timp. Pentru multi este si singura ocazie de a colabora cu branduri mari, precum Avon, Elefant sau ING Asigurari, advertiseri care au campanii in 2Parale. Realitatea ne-a aratat ca marketingul afiliat nu e pentru toata lumea, afilierea recompenseaza performerii, pe cei care sunt capabili sa isi puna in valoare cunostintele si aduca rezultate unui advertiser.

Este modalitatea prin care supereroii in marketing online, cum le spunem noi, au ocazia de a isi demonstra puterile. In 2Parale avem aproape 30.000 de afiliati, de la publisheri mari si specialisti in marketing online la bloggeri mari sau de nisa. Unii castiga mii de euro lunar, altii sporadic. Ca metode de promovare, studiul Afilierea in Romania – 2013, derulat de 2Parale, a aratat ca cele mai folosite sunt sunt retelele sociale, care sunt accesibile unui numar mai mare de utilizatori de internet, si promovarea prin intermediul motoarelor de cautare, prin SEO si PPC, utilizate cu precadere de cei cu experienta in marketingul online.

2. Cati au castigat in acest an afiliatii 2Parale? Care a fost cel mai mare castig lunar?

Anul nu s-a incheiat inca, datele partiale din 2Parale ne arata un cumul de comisioane castigate de afiliati de peste 2,7 milioane de lei (fara TVA), este fantastic ce am reusit sa facem impreuna. Recent, un afiliat 2Parale a depasit pragul de 100.000 de lei castigati intr-o luna din comisioane. Si nu este un caz singular, pentru ca vorbeam de supereroi, sunt mai multi afiliati care nu sunt straini de astfel de sume lunare. Si ma refer atat la afiliati dedicati, cat si la afiliati care au si alte surse de venit.

3. La cat estimati piata marketingului afiliat in Romania? 2Parale ce cota de piata are?

Vorbim de o piata tanara in Romania, cu o crestere spectaculoasa – afilierea fiind printre putinele canale de promovare in crestere constanta de la an la an, confirmata chiar recent de studiul ROADS dezvoltat de IAB Romania. In aceasta piata, 2Parale isi mentine rolul de lider detasat si promotor activ dupa 5 ani de la lansarea companiei. Nu vrem sa intram in discutii despre cote de piata (pe care le consideram premature pentru varsta industriei), dar avem in prezent peste 300 de clienti pentru care am generat deja peste un million de conversii in aceasta perioada (+560.000 vanzari si +440.000 lead-uri, conform statisticilor pe care le publicam live pe realtime.2parale.ro). Ca o simpla comparatie, am vazut cu totii frenezia generata de cumparaturile online de Black Friday si popularitatea castigata de comertul online, mai ales in ultimii 2 ani. O parte importanta din aceasta crestere se datoreaza afilierii.

4. Cum a evoluat piata in acest an si ce se va intampla in 2014?

Marketingul afiliat castiga teren pe piata online din Romania, acest an a adus si mai multe branduri mari din retail-ul modern si e-commerce in 2Parale, vorbim de advertiseri cu istorie din categorii precum Finance, Beauty, Telecom, precum si de playeri din Banking sau Asigurari. Din semnalele pe care le avem, tendinta se va accentua in 2014, pe masura ce nevoia si orientarea companiilor catre performance marketing se vor intensifica.

In contextul in care performance marketingul rezolva o problema importanta - plata publicitatii doar pentru rezultatele obtinute, mixul intre modalitatile de promovare de acest tip (ma refer in primul rand la afiliere si plata per click - search, ads), va castiga o cota si mai importanta in bugetele de anul viitor. Pe de alta parte, sustinem activ profesionalizarea pietei de afiliere, atat in randul advertiserilor, cat si al afiliatilor, fenomen care e tot mai vizibil, inclusiv prin dezvoltarea joburilor dedicate. Advertiserii inteleg ca au nevoie de specialisti dedicati pentru optimizarea rezultatelor din afiliere.

5. Care sunt cele mai mari probleme ale acestei piete in Romania?

Este o piata tanara in care factorul de noutate isi pune amprenta si volumul nu a fost pana de curand decisiv, motiv pentru care pana acum a fost mai dificil de adoptat de catre brandurile mari. In acelasi timp, acest lucru a reprezentat o oportunitate importanta pentru multe business-uri in crestere, care au castigat astfel cote importante de piata. In prezent am depasit bariera despre care vorbeam - in ultimul an au crescut numarul de branduri mari din domenii cheie cu care colaboram in 2Parale si problema reala din prezent este absorbtia corecta a unei cereri in crestere accelerata.

Resursele umane sunt cea mai importanta resursa acum – e destul de dificil sa gasesti specialisti in performance marketing sau programatori de nivelul de care avem nevoie, dar statutul nostru pe piata ne ajuta mult si oricum ne-am asumat un rol activ in cresterea si educarea acestei categorii de profesionisti. Pentru ca spuneam de tendinta de performance marketing, in cazul unor multinationale exista directii clare de la headquarters pentru dezvoltarea cu programe de afiliere si campanii de Pay Per Click.

6. Ce este diferit in Romania fata de tarile mai dezvoltate din Europa?

In primul rand dimensiunea pietei, strans legat de evolutia comertului online din Romania. Industria e-commerce B2C din Romania este in topul tarilor emergente din Europa, insa are de recuperat ca volum comparativ cu industriile vest-europene. Faptul ca vorbim de o piata tanara ne-a permis sa inovam mai mult pentru a obtine rezultatele dorite, ne-a determinat sa ne concentram mai mult pe educare si dezvoltarea ecosistemului care sa permita colaborarea profitabila dintre noi, advertiseri si afiliati.

In Romania inca exista oportunitati mari in afiliere, specifice unei piete emergente. Faptul ca am sarit peste niste etape in dezvoltarea pietei de marketing online ne-a facut mult mai flexibili si consider ca am gasit solutii mai adaptate tendintelor actuale atat din punct de vedere al marketingului, cat si al consumatorilor. Democratia in marketing (posibila de la internet 2.0 incoace) si-a demonstrat rapid validitatea - atat pentru clienti, cat si pentru afiliati.

7. Apeleaza la compania dvs. si retaileri din strainatate? Daca da, dati cateva exemple de nume si sume puse in joc.

Sunt multinationale care au in strategia lor componenta de afiliere, pe care o pun in practica in Romania prin 2Parale, si aici sunt multe exemple din Beauty, Telecom, Asigurari, Banci, Fashion. Pe de alta parte, colaboram pe mai multe piete cu o serie de advertiseri. Atat in Romania, cat si in Bulgaria, unde suntem activi cu 2Leva, lucram cu Miniprix, 3 Suisses, Fashion Days etc.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement