LinkedIn despre Facebook: Noi am fost primii
linkedinfacebookbursaipoactiunifinantare
In timp ce Facebook suferea miercuri pe bursa, LinkedIn a primit o estimare de 125 dolari per titlu de la analistul Citi, Mark Mahaney. Pretul actiunilor Facebook a scazut cu 26% de la IPO, in timp ce pretul actiunilor LinkedIn a crescut cu 57%.
CEO-ul LinkedIn, Jeff Weiner si fondatorul Reid Hoffman nu au facut referire directa la Facebook, dar comparatiile intre serviciul de business networking si reteaua de socializare au reprezentat o miza in timpul interviului sustinut cu Kara Swisher, la conferinta All Things D.
Potrivit lui Weiner, LinkedIn nu ii ajuta pe oameni sa piarda timpul, ci sa-l economiseasca.
In prezent, LinkedIn are 161 milioane utilizatori, dar Weiner spune ca visul este mult mai amplu decat atat - el vrea sa creeze oportunitati economice pentru toata forta de munca globala, insemnand 3,3 miliarde de persoane.
Weiner si Hoffman au spus ca nu sunt doar niste "cautatori de joburi". Ei spera ca LinkedIn sa fie un instrument de business pentru profesionisti. CEO-ul LinkedIn a precizat ca oamenii utilizeaza si alte servicii, dincolo de identificarea de joburi si angajati. Este vorba de modul in care antreprenorii cauta finantare si transforma oportunitatile "reci" in perspective "calde".
Swisher i-a intrebat pe cei doi antreprenori daca se gandesc la LinkedIn ca la un "Facebook al profesionistilor".
"Am inceput inaintea celor de la Facebook", a declarat Hoffman. "Deci, nu ne gandim in acest mod la LinkedIn". Hoffman a recunoscut insa ca Facebook si LinkedIn imprumuta reciproc unele idei. Nimic rau in asta.
Fata de actiunile Facebook, cele ale LinkedIn "duduie". Weiner a glumit, spunand ca, in ciuda faptului ca oamenii isi aduc aminte de cum a fost vremea la nunta lor, acest lucru nu le influenteaza casnicia pe termen lung.
Ca multi alti CEO, Weiner a spus ca se concentreaza asupra business-ului si nu tine cont neaparat de pretul actiunilor. CEO-ul LinkedIn a dezvaluit o lectie invatata de la Steve Jobs: trebuie sa te concentrezi asupra imbunatatirii lucrurilor. Weiner si Hoffman vor ca LinkedIn sa creasca. Avand in vedere sursele multiple de venituri ale retelei profesionale - abonamente premium, reclama, abonamente pentru companii - perspectivele de crestere par usor de realizat.
sursa foto: flickr, Eng Rimawi