Piata de divertisment din Romania creste, dar tot mica este
divertismentstudiupwctelecom
Piata de media si divertisment din Romania va inregistra al treilea cel mai rapid ritm de crestere din Europa Centrala si de Est, cu o rata medie anuala de crestere de 7,7% (CAGR), pana in 2017, arata raportul PwC Entertainment and Media Outlook.
Pietele cu cea mai rapida crestere din regiune raman Turcia (11,4% CAGR) si Rusia (10,1%), in vreme ce Ungaria (5,5%), Republica Ceha (5,1%) si Polonia (3,2%) vor inregistra rate mai mici de crestere decat Romania.
Cu toate acestea, Romania va ramane cea mai mica piata de media si divertisment din regiune ca volum. Valoarea estimata a pietei locale de media si divertisment a fost de 2,44 miliarde de dolari americani in 2012 si se asteapta sa ajunga la 3,53 miliarde de dolari in 2017.
„Romania ramane una dintre pietele de media si divertisment cele mai dinamice din regiune. Cu toate acestea, cea mai mare parte a cresterii va veni din segmentul accesului la Internet, in vreme ce veniturile din publicitate si cheltuielile consumatorilor pentru produsele media vor creste intr-un ritm mult mai incet”, a declarat Florin Deaconescu, partener, Servicii de Audit, responsabil pentru sectorul de telecom, media si divertisment, PwC Romania.
In intreaga lume, accesul la continutul media si de divertisment trece printr-un proces de democratizare, prin raspandirea tot mai larga a Internetului si cresterea exploziva a terminalelor mobile inteligente.
In vreme ce cheltuielile pentru produsele media traditionale vor ramane partea cea mai consistenta a pietei in urmatorii cinci ani, cresterea va veni din segmentul produselor media digitale, se mai arata potrivit raportului anual PwC Global Entertainment and Media Outlook 2013-2017. Ca reactie la acest proces, afacerile de media si divertisment continua sa-si dezvolte capacitatile in materie de cunoastere a consumatorului si sa isi imbunatateasca agilitatea operationala.