Preturile reclamelor de pe Facebook au crescut cu 74% in ultimul an
preturireclamafacebookgoogle+social mediapublicitate
Costul plasarii unei reclame pe Facebook se majoreaza rapid, pe masura ce marile companii isi muta cheltuielile de reclama din mediul tv si tiparit in cel al retelelor de socializare, releva doua studii recente.
"Costul per clic" al unei reclame postate pe Facebook a crescut cu 74% in ultimul an, in patru din cele mai importante piete media, potrivit TBG Digital, o firma independenta de cercetare in social media.
Preturile reclamelor, contorizate pe mii de "impresii" sau vizualizari, au crescut cu 45% de la an la an, in SUA, Marea Britanie, Franta si Germania. Dominatia Facebook in mediul de socializare online a "starnit" nevoia unor comparatii cu rivalul Google. Facebook a inregistrat cea mai mare ascensiune a segmentului de reclama online de la Google "incoace".
Raportul TBG, bazat pe analiza a 200 de miliarde de "impresii" legate de unele reclame, apartinand unui numar de 167 de clienti, in perioada aprilie-iunie, se alatura studiului realizat de Efficient Frontier, o alta companie de marketing. Efficient Frontier a descoperit ca costul-per-clic in cazul reclamelor a crescut cu 22% in al doilea trimestru al anului 2011, fata de primul.
"In acest an, ne asteptam ca preturile reclamelor de pe Facebook sa creasca cu 80%", a declarat Jonathan Beeston, director de marketing in cadrul Efficient Frontier.
Cea mai populara pagina a unei companii de pe Facebook este cea a brandului COCA-COLA, cu peste 32 milioane de fani. In pofida cresterii semnificative a preturilor, reclama pe Facebook ramane MULT MAI IEFTINA DECAT IN ALTE MEDII ONLINE. Principalul rival al Facebook-ului in zona de reclama este GOOGLE. Reteaua de socializare a grupului, Google+, a atras peste 10 milioane de utilizatori in primele saptamani de la lansare.
Cheltuielile in zona reclamei social media le vor depasi pe cele din segmentul de cautari online, estimeaza Efficient Frontier. Chiar daca o buna parte din banii generati de reclame ajung la Facebook (cam 2 miliarde de dolari in 2010), Google ramane lider, cu venituri de 28 miliarde de dolari.
Deocamdata, spun specialistii media, Google+ nu dispune de reclama, element care ar pune o presiune serioasa asupra Facebook-ului. Daca Google+ va avea succes, va reprezenta un semnal de BINE pentru Facebook; astfel, reteaua sociala a lui Zuckerberg va avea un rival pe masura, dupa o lunga perioada de monopol. Oficialii Facebook nu au comentat datele prezentate in studiile mentionate.