Producatorul jocului Candy Crush, KING, vizeaza o oferta publica initiala de 7,6 miliarde dolari
companiibursakingcandy crushsubscrierefacebook
King Digital Entertainment Plc, producatorul jocului de mare succes Candy Crush Saga, estimeaza ca valoreaza 7,6 miliarde dolari si se va lista la bursa in aceasta luna. Compania irlandeza doreste sa profite de avantajul cererii sporite pentru investitii tehnologice.
IPO-ul de succes al Twitter Inc in luna noiembrie 2013 si majorarea pretului actiunilor Facebook Inc au alimentat speculatia potrivit careia mai multe firme tehnologice se vor impune pe piata, printre care Spotify, AirBnB si Square.
King va inregistra un IPO puternic si datorita cresterii actiunilor companiei digitale de cupoane Coupons.com Inc, care s-a listat vineri. Actiunile Coupons.com s-au dublat dupa ce au fost evaluate la un pret situat peste cel estimat initial.
King Digital va emite 22,2 milioane actiuni la pretul de 21-24 dolari/unitatea. In cele din urma, compania ar putea valora 7,6 miliarde dolari.
Oferta va fi evaluata in data de 25 martie, iar actiunile se vor tranzactiona incepand cu 26 martie, informeaza Reuters.
Compania din Dublin va vinde 15,5 milioane actiuni cu ocazia ofertei, in timp ce actionarii, printre care Apax Ventures, vor vinde 6,7 milioane actiuni, a anuntat King, in raportul furnizat catre SEC.
King spera sa profite de pe urma platformelor mobile, a retelelor sociale si a magazinelor online de aplicatii. Compania a obtinut 73% din castiguri prin intermediul utilizatorilor de dispozitive mobile in T4 2013.
In februarie 2014, circa 144 milioane utilizatori activi zilnici accesau jocurile companiei, de 1,4 miliarde de ori pe zi.
Entitati relationate cu Apax vor detine 44,2% din companie, dupa IPO, informeaza sursele citate. CEO-ul Riccardo Zacconi, care a condus compania inca de la infiintarea acesteia in Suedia (2003), va detine 9,5% din actiuni.
Candy Crush Saga, care implica mutarea unor "bomboane", pe ecran, in vederea realizarii unei linii de trei obiecte de aceeasi culoare, a fost cea mai descarcata aplicatie gratuita in 2013 si totodata cea mai profitabila.
CCS a fost descarcata de peste 500 milioane de ori, incepand cu lansarea sa, in 2012. Jocul de baza este gratuit, dar jucatorii trebuie sa plateasca pentru add-on-uri si "vieti suplimentare".
King ofera 180 de jocuri in 14 limbi prin intermediul terminalelor mobile, al Facebook-ului si al propriului site, dar se bazeaza in mare parte pe performantele Candy Crush, care genereaza trei sferturi din veniturile companiei.
Compania isi va lista actiunile la Bursa din New York cu simbolul "KING".
JP Morgan, Credit Suisse si BofA Merrill Lynch se afla printre subscriitorii ofertei.