Publicitatea in era Facebook: De la pay-per-click la pay-per-like
publicitatefacebookpay-per-likeintegrateaudi
Ati auzit de sistemul pay-per-click (plata-pe-clic), o practica prin care publicitarul plateste un site in functie de numarul de clicuri pe care il dau utilizatorii acestuia pe reclama pe care o gazduieste.
In epoca de aur a retelelor de socializare online, publicitatea pe internet a evoluat. Acum, unele companii de publicitate, precum
Integrate, platesc in functie de numarul de interactiuni cu brandul generat de o reclama: clicuri, apeluri telefonice la o companie, titluri in ziare si, nu in ultimul rand, like-uri pe Facebook si tweet-uri.
Modelul
pay-per-like (plata-pe-like) functioneaza in felul urmator: atunci cand un utilizator de internet da clic pe o reclama, este dus pe pagina de
Facebook a produsului, serviciului sau companiei promovate de banner. Daca utilizatorul da
Like la pagina respectiva, site-ul care gazduieste reclama primeste o suma de bani. Altfel, nu ia nimic.
Integrate a lansat acest serviciu in urma cu doua luni si deja se bucura de succes: 10% din clientii companiei il folosesc deja. "Investitorii sunt constienti de valoarea social media. Insa acum nu mai vad platformele de socializare online doar ca modalitati de comunicare, ci ca pe o investitie", spune
Jeremy Bloom, co-fondator al Integrate.
Scriam recent despre cazul
Audi America, in care a derulat mai multe campanii inovative si la scara larga pe Facebook si Twitter, insa nu stie daca acestea au sporit sau nu numarul de automobile vandute de companie. Modelul pay-per-like ar putea ajuta companiile sa vada daca investitiile lor in publicitate dau roade.
Brian Solis, de la compania de consultanta specializata in implementarea de noi tehnologii
Altimeter Group, este sceptic insa in ceea ce priveste performantele sistemului pay-per-like: "Consumatorii sunt constienti de puterea pe care o au pe retelele sociale si de multe ori este doar o chestiune de timp pana cand un
like se transforma in
unlike." Scepticismul lui este intemeiat. Cu totii dam cate o raita prin sectiunea de pagini de pe Facebook si facem "curatenie", atunci cand o companie ne deranjeaza cu ceva sau serviciile/produsele sale nu ni se mai par interesante. Solis admite insa ca sistemul pay-per-like merita o sansa.
Voi ce parere aveti?
V-ar putea interesa si: STUDIU: Doar 34,6% din firmele romanesti au o strategie de social media marketing