Publicitatea in era Facebook: De la pay-per-click la pay-per-like

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Publicitatea in era Facebook: De la pay-per-click la pay-per-like Publicitatea in era Facebook: De la pay-per-click la pay-per-like
de Manager.ro la 13 Iul. 2011
Urmareste-ne pe Google News
publicitatefacebookpay-per-likeintegrateaudi

Ati auzit de sistemul pay-per-click (plata-pe-clic), o practica prin care publicitarul plateste un site in functie de numarul de clicuri pe care il dau utilizatorii acestuia pe reclama pe care o gazduieste.

In epoca de aur a retelelor de socializare online, publicitatea pe internet a evoluat. Acum, unele companii de publicitate, precum Integrate, platesc in functie de numarul de interactiuni cu brandul generat de o reclama: clicuri, apeluri telefonice la o companie, titluri in ziare si, nu in ultimul rand, like-uri pe Facebook si tweet-uri.

Modelul pay-per-like (plata-pe-like) functioneaza in felul urmator: atunci cand un utilizator de internet da clic pe o reclama, este dus pe pagina de Facebook a produsului, serviciului sau companiei promovate de banner. Daca utilizatorul da Like la pagina respectiva, site-ul care gazduieste reclama primeste o suma de bani. Altfel, nu ia nimic.

Integrate a lansat acest serviciu in urma cu doua luni si deja se bucura de succes: 10% din clientii companiei il folosesc deja. "Investitorii sunt constienti de valoarea social media. Insa acum nu mai vad platformele de socializare online doar ca modalitati de comunicare, ci ca pe o investitie", spune Jeremy Bloom, co-fondator al Integrate.


Scriam recent despre cazul Audi America, in care a derulat mai multe campanii inovative si la scara larga pe Facebook si Twitter, insa nu stie daca acestea au sporit sau nu numarul de automobile vandute de companie. Modelul pay-per-like ar putea ajuta companiile sa vada daca investitiile lor in publicitate dau roade.

Brian Solis, de la compania de consultanta specializata in implementarea de noi tehnologii Altimeter Group, este sceptic insa in ceea ce priveste performantele sistemului pay-per-like: "Consumatorii sunt constienti de puterea pe care o au pe retelele sociale si de multe ori este doar o chestiune de timp pana cand un like se transforma in unlike." Scepticismul lui este intemeiat. Cu totii dam cate o raita prin sectiunea de pagini de pe Facebook si facem "curatenie", atunci cand o companie ne deranjeaza cu ceva sau serviciile/produsele sale nu ni se mai par interesante. Solis admite insa ca sistemul pay-per-like merita o sansa.

Voi ce parere aveti?

V-ar putea interesa si: STUDIU: Doar 34,6% din firmele romanesti au o strategie de social media marketing

Ultimele NOUTATI

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari
Companii

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari

today23 Apr. 2024
Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?
Companii

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?

today23 Apr. 2024
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Economie

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor

today23 Apr. 2024
Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri
Economie

Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri

today23 Apr. 2024
4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei
Life Style

4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei

today23 Apr. 2024
Romanii n-au incredere nici in banci, nici in doctori, nici in bursa, dar investesc in scheme financiare
Analize

Romanii n-au incredere nici in banci, nici in doctori, nici in bursa, dar investesc in scheme financiare "minune"

today22 Apr. 2024
Cum ar trebui sa se comporte tinerii cu banii: economisire si fara pretentii exagerate
Economie

Cum ar trebui sa se comporte tinerii cu banii: economisire si fara pretentii exagerate

today22 Apr. 2024
Ce nu ai voie sa faci in avion, daca zbori pentru prima oara
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Ce nu ai voie sa faci in avion, daca zbori pentru prima oara

today22 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Economie

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor

today23 Apr. 2024
Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri
Economie

Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri

today23 Apr. 2024
4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei
Life Style

4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei

today23 Apr. 2024
Romanii n-au incredere nici in banci, nici in doctori, nici in bursa, dar investesc in scheme financiare
Analize

Romanii n-au incredere nici in banci, nici in doctori, nici in bursa, dar investesc in scheme financiare "minune"

today22 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x