Smith: Yahoo este atat de invizibil, incat ar putea concedia 25% din personal si nimeni nu ar observa
yahoopersonalmicrosoftfacebookmesajmotor de cautare
Michael Smith, fost manager de dezvoltare in cadrul Yahoo! Asia, a publicat un mesaj foarte direct la adresa companiei si a modului in care a fost dusa de rapa. Acesta este sigur ca in urmatoarele luni Yahoo va apela la concedieri, dar spune ca fostul gigant media este atat de afundat in probleme, incat ar putea concedia 25% din personal si nimeni nu ar observa.
Criticile lui Michael Smith la adresa fostului sau angajator sunt numeroase:
1. Vorba multa, saracia omului - "Imi amintesc de intalnirile la care mergeam, pentru a pune la punct unele detalii. De fapt, multi oameni lucrau in 2011 la planuri pentru 2012. Planificarea aceasta a fost o pierdere de timp si bani, din moment ce personajul care a incurajat asteptarea a fost eliminat din companie", spune Smith
2. Chiar avem nevoie de o echipa care sa se ocupe de motorul de cautare? - "Yahoo a oferit consultanta Microsoftului... Habar nu am daca Yahoo sau CEO-ul sau, Scott Thompson, mai pot obtine ceva din afacerea aceasta, dar ar fi bine macar sa reduca efectivul diviziei de cercetare a motoarelor de cautare, pentru a economisi ceva bani. Personalul care lucreaza in sectorul mentionat este prea numeros. Yahoo trebuie sa "scape" de angajatii din echipele de "search research". Puneti un buton de "cautare" sus si cand un utilizator cauta ceva, va interveni MSFT".
3. Managerii de Microsoft au preluat stafeta - "Nu imi amintesc exact cati manageri de la MSFT au fost adusi la Yahoo in ultimii 2 ani. Cu exceptia unora, restul managerilor mai mult au stat sa realizeze planuri, decat sa le duca la bun sfarsit. Obisnuiam sa glumim pe seama situatiei - in ciuda faptului ca Microsoft nu a cumparat (propriu-zis) Yahoo, in mare parte Microsoft controleaza Yahoo".
4. Yahoo s-a descurcat foarte prost, in privinta afacerilor sale - "Va amintiti de afacerea cu Zynga? Pierdere de timp. Zimbra? Xoopit? Dapper? Inquisitor? Foarte putine din aceste tranzactii au folosit la ceva Yahoo-ului".
5. Yahoo a actionat in judecata Facebook. De ce? - "Facebook a devenit jucatorul principal din industria socializarii online si Yahoo si-a pierdut statutul. Probabil ca Yahoo se gandeste la conservarea brevetelor sale de inventie; strategia sa mi se pare insa foarte proasta si Yahoo nu stie ca asa e in viata, din moment ce incepi sa pierzi, vei pierde in continuare".
In ciuda criticilor aduse, Smith conchide prin a spune ca Yahoo ramane o companie "extraordinara" si il lauda pe directorul executiv Scott Thompson pentru unele din deciziile luate si asumate pana acum.