Studiu: Companiile au followeri-fantoma pe Twitter?
twitterfolloweribotirobotistudiusoftware
Aproximativ 46% dintre followerii companiilor cu cont de Twitter cu profiluri active ar putea fi generati de roboti (sau boti), potrivit unui studiu realizat de Marco Camisani Calzolari, un profesor universitar din Milano.
Profesorul italian a analizat feed-urile a 39 de branduri internationale si italiene, printre care @DellOutlet, @BlackBerry, @CocaCola, @IKEAITALIA si @VodafoneIT, incercand sa distinga followerii roboti de cei reali, in functie de comportament.
"Numarul de followeri pe Twitter nu mai poate fi considerat un etalon al popularitatii si nu mai poate fi analizat separat de informatia calitativa", a precizat Calzolari.
Calzolari a declarat ca aceste companii nu ar trebui invinovatite de existenta acestor followeri "fantoma", deoarece, de cele mai multe ori, delega firmele de PR sa se ocupe de conturile lor de social media.
"In unele cazuri, agentiile de PR au preferat sa "arda etapele", pentru a demonstra acestor companii ca activitatea lor a avut succes si au reusit sa "genereze" milioane de noi followeri pe Twitter", a mai spus Calzolari.
Analistul a studiat 10.000 de followeri ai fiecarei companii in parte. Un software a utilizat un algoritm pentru a realiza o selectie de followeri si au fost stabilite doua clase de parametri, in functie de comportament, care poate fi uman sau simulat de un bot.
Un utilizator care se logheaza la Twitter prin intermediul unor clienti diferiti, un profil cu nume, o imagine sau o adresa fizica sau utilizarea punctuatiei in mesaje, toate aceste elemente au fost asociate cu un comportament uman.
Vodafone Italia este una din companiile care nu au lasat totul la indemana sortii. Astfel, gigantul telecom nu a evaluat niciodata activitatile social media doar in functie de numarul de followeri, ci s-a bazat pe frecventa interactivitatii. Chiar si in aceste conditii, circa 39% dintre followerii contului @VodafoneIT sunt cel mai probabil boti, potrivit studiului lui Calzolari.
sursa foto: twitter.com