Studiu Ericsson: Popularitatea Facebook a schimbat din temelii dinamica relatiilor sentimentale ale tinerilor
studiuericssonpopularitatefacebookrelatiisentimentetineri
Intr-un univers care se dezvolta atat de rapid, comportamentul tinerilor de astazi va avea implicatii importante asupra viitorului dispozitivelor si a tehnologiei in general. Un nou studiu Ericsson ConsumerLab, realizat in a doua jumatate a lui 2011, a urmarit sa descopere modalitatile prin care adolescentii socializeaza si comunica intre ei in acest moment, incercand sa intuiasca viitorul industriei de comunicatii.
"Comportamentul oamenilor e dinamic si se modifica pe masura ce ei intra in perioade diferite ale vietii. Pe masura ce imbatranesc, adolescentii incep sa foloseasca mijloacele si instrumentele de comunicatii disponibile lor in acelasi fel in care o fac si adultii. Astfel, pe de o parte, ei vor continua sa foloseasca instrumentele familiare lor, cum ar fi mesajele text, Facebook sau videochatul, insa, pe de alta parte, pe masura ce evolueaza catre o noua etapa a vietii lor, vor simti din ce in ce mai mult nevoia sa utilizeze serviciile de voce si email", a declarat Ann-Charlotte Komblad, Senior Advisor Ericsson ConsumerLab.
Facebook a schimbat modul in care relationam
Analiza Ericsson a aratat ca popularitatea si utilizarea masiva a mesajelor text si a Facebook-ului au schimbat din temelii dinamica relatiilor sentimentale ale adolescentilor.
Cele mai mari modificari s-au produs in perioada incipienta a relatiilor, cand cei doi incep sa se cunoasca mai bine si sa se curteze unul pe celalalt, incercand sa obtina o prima intalnire. Multi tineri inca se intalnesc in persoana, insa analiza a relevat ca Facebook-ul functioneaza ca o platforma excelenta unde tinerii pot discuta si pot afla mai multe unul despre celalalt (grafic jos).
De asemenea, schimbarea starii civile pe Facebook, fie ca vorbim despre "intr-o relatie" sau "singur", este vazuta de prieteni ca o declaratie oficiala. Tinerii prefera sa isi trimita mesaje, in timp ce adultii apeleaza la conversatii telefonice.
Studiul Ericsson a fost realizat pe un esantion de 2.000 de respondenti, reprezentativ pentru un total de 20 de milioane de persoane cu varste cuprinde intre 13 si 17 ani din America, dar si din alte tari. Studiul a avut la baza si 44 de interviuri calitative.